اتصال قطعات ۱ و ۴ به جاده فعلی

تکلیف ‌آزاد راه تهران-شمال مشخص شد

معاون شرکت ساخت با بیان اینکه گزارشی در مورد ظرفیت‌‌های ترافیکی محور‌های منتهی به شمال تهیه کرده‌ایم، گفت: هدف‌گذاری دولت درباره آزادراه تهران-شمال تکمیل قطعه یک و اتصال جاده موجود به قطعات یک و چهار است.
کد خبر: ۷۱۶۸۶۷
تکلیف ‌آزاد راه تهران-شمال مشخص شد

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ‌در حال حاضر چهار بزرگراه به شمال کشور وجود دارد که اولویت وزارت راه و شهرسازی تکمیل این کریدورها است.

وی درباره تصمیم دولت در مورد آزادراه تهران-شمال بیان کرد: در این ‌باره ‌گزارشی ‌‌با هدایت وزیر راه و شهرسازی و نظارت مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تهیه شده است؛ در این گزارش‌‌ ظرفیت‌‌های ترافیکی همه راه‌ها و مبادی ورودی به شمال کشور بررسی شده است تا با توجه به منابع اعتباری موجود، این پروژه‌ها با اولویت تکمیل شود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: در این بررسی، به این نکته رسیدیم که قطعه اول آزادراه تهران-شمال در کاهش ترافیک مسیر کندوان، تأثیر بسزایی دارد، ‌در حال حاضر این قطعه پیشرفت فیزیکی بالایی دارد و در حال تکمیل است.

خادمی ادامه داد: در راستای کاهش بار ترافیکی محور چالوس، باید «مسیر فیروزکوه‌»، «محورهراز» و «قطعه اول آزادراه تهران - شمال» را به اتمام برسانیم ضمن آنکه «بهسازی راه موجود چالوس» را نیز انجام دهیم.

وی بیان کرد: با تکمیل این پروژه‌‌ها ‌بخش زیادی از مشکلات ترافیکی محور‌های منتهی به شمال کشور خصوصاً محور چالوس رفع می‌شود، و اگر‌منابع اعتباری به دست آوردیم ادامه مسیر آزادراه تهران-شمال (قطعات 2 و 3) را تکمیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای تکمیل آزادراه تهران-شمال در قطعات 2 و 3 بیش از 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: در حال حاضر این رقم در چارچوب اعتباری عمرانی کشور نمی‌گنجد، از سوی دیگر نباید منتظر ماند تا مردم در ترافیک سنگین محورهای منتهی به شمال و برعکس معطل بمانند.

خادمی افزود:‌‌ اگر محور فیروزکوه و محور هراز در قالب بزرگراه تکمیل شود، حدود 40 درصد از بار ترافیکی محور چالوس کاهش می‌یابد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: ‌قطعه یک آزادراه تهران تا شمال از تهران تا شهرستانک در حال تکمیل است که به زودی عملیات اجرایی آن به پایان می‌رسد؛ برنامه داریم بین کیلومتر پایانی منطقه یک آزادراه تا کیلومتر صفر منطقه 4 آزادراه بهسازی مسیر موجود را انجام دهیم تا ظرفیت محور موجود افزایش یابد؛ بدین ترتیب که مسافران ابتدا وارد قطعه یک آزادراه شده و پس از خروج از قطعه یک در شهرستانک وارد جاده موجود می‌شوند و پس از طی مسیر، در ابتدای قطعه چهار (مرزن‌آباد)، دوباره وارد آزادراه شده و تا دو راهی تنکابن (خروجی آزادراه) ادامه مسیر می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها