این درنا 9 آبان برای گذراندن زمستان وارد تالاب فریدونکنار شد

درنای سیبری به خانه بازگشت

بیش از یک هزار قطعه درنای خاکستری در تالاب‌های شهرستان نقده در آستان آذربایجان غربی فرود آمدند.
کد خبر: ۷۱۶۶۰۹
تالاب‌های نقده، میزبان 1000 درنای خاکستری

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: این درناها مهمان تالاب‌های سلدوز، حسنلو، آق‌قلعه، درناگلی و سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه هستند.

فرامرز سفری افزود: درنا از پرندگان مهاجر است که همه ساله اوایل بهار و اواخر تابستان برای استراحت، تغدیه و تجدید قوا جهت ادامه مهاجرت وارد تالاب‌های این منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: زیستگاه این پرندگان نواحی شمال اروپا است که با توجه به سردی تدریجی هوا در این نواحی، اواسط شهریور به عرض‌های جنوبی و شمالی آفریقا مهاجرت کرده و اوایل بهار دوباره به نواحی شمال اروپا بازمی‌گردند.

سفری با بیان این‌که برای حمایت و محفاظت از این پرندگان گشت‌های شبانه‌روزی در این تالاب‌ها برقرار شده است، گفت: شرایط مناسب تغذیه و امنیت حاکم بر این تالاب‌ها موجب شده درناها این منطقه را برای استراحت و تغذیه انتخاب کنند.

در شهرستان نقده، هفت تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از 10 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می‌کنند. ‌(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شیدا بداق
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
۰
۰
با عرض سلام و خسته نباشید من دانشجوی سال آخر اقتصاد كشاورزی هستم .دنبال مطلبی برای آلودگی تالاب های شهرستان نقده میگشتم .خواستم ازتون كمك بگیرم اگه امكانش هست در مورد عوامل و نحوه ی پیشگیری آلودگی تالاب ها مقاله ای برام ایمیل كنین ممنون میشم

نیازمندی ها