باراک اوباما در حالی ماه‌های پایانی پنجمین سال ریاست جمهوری خود بر آمریکا را سپری می‌کند که همچنان یک تفکر ذهنش را مشغول داشته و آن اینکه خود را رئیس جمهوری با تئوری‌های عملیاتی نشان دهد که هر چه می گوید در نهایت محقق می‌شود.
کد خبر: ۷۱۴۷۳۱
داعش تحقق بخش رویاپردازی اوباما

برخی بر این عقیده‌‌اند که وی می‌خواهد تا مانند جرج واشنگتن، روزولت و آیزنهاور جایی در تاریخ آمریکا داشته باشد. این خودشیفتگی و غرور اوباما را در عملکردهای وی در مبارزه با تروریسم می‌توان مشاهده کرد. اوباما در سال 2011 ادعای پایان مبارزه با تروریسم را مطرح و پس از مدتی در عملیات مشکوک نظامیان آمریکایی در پاکستان، خبر کشته شدن بن لادن سرکرده القاعده اعلام شد تا اوباما به مردم آمریکا و جهانیان بگوید که وقتی می‌گوید تروریسم به آخر راه رسیده واقعاً رسیده است تا نام وی را در تاریخ به عنوان رئیس جمهور کارآمد ثبت کنند.

اوباما در خرداد ماه در وست پونت در جمع نظامیان اعلام کرد که تروریسم پایان یافته و دیگر شهروندان آمریکایی در درون خاک آمریکا تهدید نمی‌شوند لذا راهبرد امنیتی آمریکا صرفاً در چارچوب تأمین امنیت اتباع آمریکا خواهد بود. وی تاکید می‌کند که شاخ و برگ تروریسم احتمالا اتباع و منافع آمریکا را در جهان تهدید می‌کنند و سیاست آمریکا بر مقابله با این تهدیدات است.

این اظهارات اوباما در وست پونت در حالی مطرح شد که او همچون موضوع القاعده و بن لادن نیازمند سندی برای اثبات سخنان خود بود تا برگی دیگر از موفقیت را در کارنامه خود برای جاودانه شدن در میان آمریکایی‌ها ثبت کند.

تروریسم تکفیری- بعثی با محوریت داعش در حالی در عراق به کشتار می‌پردازد که باراک اوباما دیروز بار دیگر در مصاحبه با ان بی سی اعلام می‌کند که داعش خاک آمریکا را تهدید نخواهد کرد و هدف آمریکا نیز حفظ جان اتباع خود خواهد بود و لاغیر.

با توجه به اینکه اوباما سعی دارد تا مانند موضوع بن لادن از داعش نیز برای ثبت تاریخی نام خود استفاده نماید این سوال مطرح است در حالی که داعشی که به زن و مرد و کوچک و بزرگ رحم نمی‌کند و جز جنایت چیزی نمی‌داند چگونه اوباما با این صراحت می‌گوید حمله‌ای به خاک آمریکا نمی‌شود. این امر صرفاً یک پاسخ دارد و آن اینکه دست سران داعش در دست اوباما است چنانکه هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین اوباما رسماً اعلام کرد آمریکا داعش را ایجاد کرد.

سخنان اوباما و رفتار داعش یک اصل را نشان می‌دهد و آن اینکه داعش زمینه ساز اثبات ادعای دوم اوباما درباره تروریسم یا همان ادعای ناتوانی تروریسم برای اقدام در خاک آمریکا است تا شاید اوباما بتواند به رؤیای خود برای ثبت شدن نامش در تاریخ رؤسای جمهور مطرح آمریکا دست یابد.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها