واشنگتن صحت ویدئو اعدام خبرنگار آمریکایی را به دست داعش تأیید کرد.
کد خبر: ۷۱۲۸۸۶
واشنگتن اعدام استیون ساتلاف را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات آمریکایی صحت ویدئویی که اعدام استیون ساتلاف خبرنگار آمریکایی را به دست داعش نشان می دهد، تأیید کرد.

تقریبا دو هفته پیش که داعش تصاویر سر بریدن جیمز فولی خبرنگار آمریکایی گروگان خود را منتشر کرد در همان تصاویر اعلام کرد استیون ساتلاف، دومین خبرنگار آمریکایی را نیز بزودی خواهد کشت، امروز در تصاویری، نشان داد به تهدید خود عمل کرده است.

تکفیری‌های داعش دیروز سه‌شنبه در ویدئویی که انزجار غربیها را برانگیخت، مسئولیت گردن زدن دومین خبرنگار آمریکایی را برعهده گرفت.

در همین حال شبکه العربیه گزارش داد باراک اوباما که سرگرم دیدار از استونی است در نشست خبری با رئیس جمهور این کشور گفت: دست ما به کسانی که خبرنگار آمریکایی را کشتند خواهد رسید و هر کس بخواهد به آمریکا ضربه بزند مجازات خواهد شد.

اوباما با تاکید بر اینکه از اعدام دومین خبرنگار آمریکایی مرعوب نشده است گفت: هدف آمریکا این است که داعش دیگر تهدیدی برای منطقه نباشد.

روزنامه دیلی میل نیز نوشت؛ استیون ساتلاف خبرنگار آمریکایی پیش از آنکه توسط داعش سر بریده شود از سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرده بود.

به نوشته این روزنامه، ساتلاف در ویدئویی که داعش منتشر کرد گفته بود: «آیا من با جان خود تاوان مداخله شما را می پردازم ؟ آیا من شهروند آمریکا نیستم ؟ میلیاردها دلار از محل درامدهای مالیاتی آمریکا هزینه شده است و هزاران نیرو در درگیریهای قبلی کشته شدند . این جنگ افروزی چه نفعی برای ملت آمریکا خواهد داشت؟»

ساتلاف خطاب به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: «زمانی را به یاد می آورم که اگر وعده بازگشت نظامیان آمریکایی از عراق و افغانستان و نیز تعطیلی زندان گوانتانامو را نداده بودید نمی توانستید پیروز انتخابات باشید. اکنون به پایان دوره ریاست جمهوری خود نزدیک می شوید و هیچیک از وعده های خود را عملی نکرده اید و با اظهارات فریبنده خود ملت آمریکا را به ورطه جنگ و خونریزی سوق می دهید.»(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها