در کشاکش انتشار اخبار گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه که اخیر کشورهای اروپایی تظاهر به مبارزه به آن می‌کنند، «بن هوبارد» خبرنگار روزنامه «نیویورک تایمز» چهار ویژگی که معتقد به جدید بودنش است، برشمرد.
کد خبر: ۷۱۴۲۷۷
افشای 4 راز درباره سرکرده «داعش»

به گفته هوبارد این چهار ویژگی عبارتند از:

1- ابوبکر بغدادی 24 نماینده دارد.

2- بیشتر این نمایندگان از مردان میانسال عراقی و از جمله کسانی هستند که مدتی را در آمریکا بازداشت بوده‌اند.

3- حدود یک سوم از نمایندگان بغدادی، افسران ارتش «صدام» دیکتاتور سابق عراق هستند.

4- ویژگی اصلی این افسران، در این است که نیروهای داعش را در دسته‌های سازماندهی شده، همچون ارتش‌های کلاسیک و طبق نقشه‌های نظامی به حرکت در می آورند.

آنچه از این نکات خبرنگار آمریکایی درباره نیروهای بغدادی مهم به نظر می‌رسد این است که عناصر داعش و نیروهای بغدادی که گفته می‌شود، خودش آموزش‌دیده سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی است، یا کسانی هستند که آمریکا آنان را آزاد کرده است یا نیروهای رژیم بعث صدام هستند که هنوز به صورت غیرمستقیم از جانب متحدان آمریکا در منطقه مانند عربستان و امارات عربی متحده پشتیبانی می‌شوند.

روحانی گرفتار در مخمصه فتنه

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه در گفت و گو با هفته‌نامه مثلث گفت: روحانی در خصوص مساله فتنه در مخمصه‌ای گرفتار شده است. از یک سو بدنه اجتماعی که به آقای روحانی رای دادند و همچنین بسیاری از چهره‌ها و شخصیت‌هایی که در به قدرت رسیدن ایشان نقش موثری ایفا کردند، اساسا تلقی دیگری از این موضوع دارند.

وی افزود: بخشی از بدنه اجتماعی که به آقای روحانی رای دادند پدیده‌ای به اسم فتنه را اساسا قبول ندارند. چهره‌های شاخص نزدیک به آقای روحانی هم که نقش موثری در پیروزی ایشان داشتند هم چیزی به اسم فتنه را قبول ندارند. به‌طور مشخص نه آقای خاتمی چیزی به اسم فتنه را قبول دارد، نه آقای هاشمی‌رفسنجانی و نه هیچ یک از دولتمردانی که اکنون با آقای روحانی کار می‌کنند. برخی از این افرد چنین چیزی را قبول ندارند که یک عده به‌طور سازمان یافته از خارج کشور برای براندازی نظام اقدام کرده باشند.

زیبا کلام تاکید کرد: روحانی از جانب اصولگرایان و به ویژه جبهه پایداری تحت فشار است که مرز خود را با فتنه مشخص کند. از سوی دیگر آقای روحانی از سوی بدنه اجتماعی که او را مورد حمایت قرار داد برای انکار فتنه تحت فشار است، بنابراین ایشان در وضعیت دشواری قرار دارد. در این شرایط که ایشان از سوی دوقطب مخالف تحت فشار قرار دارد، چاره‌ای جز این نیست که درباره فتنه داوری و موضع‌گیری مشخصی نداشته باشد، با این وجود گاهی اوقات شرایط به‌گونه‌ای است که ایشان مجبور می‌شود به‌نوعی درباره این مساله اظهارنظر و موضع‌گیری کند.

انتشار فیلم دلخراش در باره داعش

وزارت امور خارجه آمریکا امیدوار است بتواند با انتشار فیلم دلخراش «به سرزمین دولت اسلامی خوش آمدید» با شیوه های عضو گیری این گروه تروریستی مقابله کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، این اقدام پس از آن صورت گرفته است که افشا شد بیش از 100 آمریکایی برای پیوستن به این گروه از کشور خارج شده اند.

انتشار این فیلم بخشی از کمپین «دوباره فکر کن و روی برگردان» وزارت امور خارجه آمریکاست که با هدف جلوگیری از جذب مردم به سمت گروهک تروریستی داعش طراحی شده است. این کمپین تلاش می کند به افشای حقایق درمورد تروریست ها و تبلیغات آنها بپردازد.

در صفحه فیس بوک این کمپین آمده است: نگذارید افرادی که خانواده ها را از هم می پاشند و میراث واقعی آنها را نابود می کنند، شما را بفریبند.

در پایان فیلم «به سرزمین دولت اسلامی خوش آمدید» گفته می شود، این سفر هزینه زیادی ندارد زیرا شما به بلیط بازگشت نیازی ندارید و پس از آن تصاویری از اجساد و فردی که از یک صخره به پایین پرت می شود، نشان داده می شود.

مقامات آمریکایی برآورد کرده اند که بیش از 7 هزار مبارز خارجی در سوریه در حال جنگند که دهها نفر از آنها آمریکایی هستند. در ماه مه وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرد که یک آمریکایی از اهالی فلوریدا در بمب گذاری انتحاری در سوریه دست داشته است. هدف این عملیات نیروهای دولتی سوریه بودند.

«مهدی هاشمی» در دانشگاه آزاد چه سمتی دارد؟

مهدی هاشمی که پس از خروج از کشور از ریاست دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد برکنار شد،‌ در حال حاضر در طبقه پنجم ساختمان هیات امنای دانشگاه آزاد مشغول چه کاری است؟

به گزارش فارس،‌ پس از انتصاب فائزه هاشمی به معاونت آموزشی و دانشجویی واحد پردیس دانشگاه آزاد اسلامی تنها عضو بی‌مسند خانواده آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دانشگاه آزاد «مهدی هاشمی» است.

«محسن» فرزند ارشد خانواده، معاونت عمرانی دانشگاه را از میرزاده پس از ریاست وی تحویل گرفت؛‌ «یاسر» مسولیت سابق مهدی را به عهده دارد و رییس دفتر هیات امنای دانشگاه است.

«فاطمه» دختر ارشد هاشمی نیز مدیرگروه علوم سیاسی واحد تهران جنوب است.

اما سوالی که وجود دارد این است که مهدی هاشمی که پس ازخروجش از کشور از ریاست دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد برکنار شد و در حال حاضر مسولیتی دراین دانشگاه ندارد، در طبقه پنجم ساختمان هیات امنای دانشگاه آزاد مشغول چه کاری است و چرا امکانات این دانشگاه در اختیار وی قرار گرفته است؟ آیا پاسخ این سوال را هیات امنا دانشگاه آزاد خواهد داد؟

ادعای رییس‌جمهور یمن علیه ایران

رییس‌جمهور یمن در ادعایی بی‌اساس ایران را مسوول حوادث به وجود آمده در کشورش دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه الجزیره، عبدربه منصور هادی در دیدار روز گذشته‌اش با هیاتی از شیوخ و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی یمن با بیان این ادعا که ایران مسوول تحولات فعلی در صنعا است، از تهران خواست تا در تعاملش با این کشور عاقلانه رفتار کند.

وی هم‌چنین در گفت‌وگو با خبرگزاری یمن (سبا) نیز مدعی شد که ایران باید در تعاملش با ملت یمن عاقلانه و با منطق رفتار کند.

هادی ادامه داد که ایران باید با یمنی‌ها به عنوان یک امت واحده رفتار کند نه یک گروه یا طایفه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
۰
۰
همیشه راس امور و مسئولیت های كلان مراكز علمی هر كشوری توسط اساتید خبره و اقشار محقق و پژوهشگر اداره می شود(شایسته سالار) اما در كشور ما دانشگاه آزاد توسط افراد گماشته و سفارش شده اداره می گردد، مطمئن باشید این قبیل دانشگاه ها مشكل ساز خواهند بود و این ایراد بزرگی ست

نیازمندی ها