عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی در مجلس گفت: فعلا پرونده آقای زنجانی راکد مانده است و پیشرفتی وجود نداشته است. آقای زنجانی بسیار راحت همه را سر کار گذاشته است. اموال او در خارج از کشور در حال سود کردن است و بسیار بیشتر از مبلغی که بدهی داشته در حال سود بردن است. به هر حال باید از سوی قوه قضاییه یک ورود جدی صورت گیرد. ما به هیج وجه از روند بررسی این پرونده در قوه قضاییه رضایت نداریم.
کد خبر: ۷۱۳۸۱۵
بابک زنجانی همه را سر کار گذاشت

امیرعباس سلطانی ادامه داد: انتقادات زیادی به نحوه ورود آقای زنجانی به بحث نفتی وارد است. آقای زنجانی پیش از آنکه به بحث نفت و میعانات نفتی ورود کند حدود 13 پرونده مفتوح مالی،15 پرونده شکایت و شناسنامه جعلی داشته است اما بدون اینکه به این مسائل توجه شود با او قرارداد بسته شده است که این موضوع خود نوعی تخلف بوده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: به هر حال ما به هیچ عنوان از روند بررسی پرونده بابک زنجانی در قوه قضاییه رضایت نداریم و معتقد هستیم که باید کار جدی در این مورد صورت بگیرد.

اشتباه فاحش نتانیاهو

زبیگنیو برژینسکی، سیاستمدار لهستانی - آمریکایی و مشاور امنیت ملی دولت جیمی کارتر، در مصاحبه با سی‌ان‌ان درباره عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه سخن گفت.

به گزارش ایسنا، فرید زکریا، خبرنگار سی‌ان‌ان خطاب به برژینسکی گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل زمانی در توجیه استفاده از زور علیه غزه گفته بود که "این تهاجم در واقع یک استراتژی برای خلع سلاح غزه است"، اما به نظر می‌آید شدت حملات بسیار زیاد بود. آیا شما گمان می‌کنید که این استراتژی اسرائیل موفق است؟

برژینسکی، استاد دانشگاه جان هاپکینز در پاسخ گفت: نه گمان می‌کنم که او مرتکب اشتباه فاحشی می‌شود. زمانی که حماس این فرضیه را می‌پذیرد که در رهبری فلسطین مشارکت کند در حقیقت اذعان می ‌کند که به دنبال دست یافتن به راه حلی صلح آمیز با اسرائیل است. اما نتانیاهو در ازای آن کمپینی برای نابودی حماس به راه می‌اندازد که به بهانه کشته شدن سه نوجوان اسرائیلی است و سریعا حماس را بدون هیچ مدرکی متهم می‌کند و از همین روش استفاده می‌کند تا افکار عمومی را در اسرائیل با خود همراه کند و بدین ترتیب حمله به غزه را توجیه می‌کند. این برای اسرائیل بسیار کشنده و مرگبار است.

این مقام سابق دولت جیمی کارتر، عنوان داشت: گمان می‌کنم که او در حال منزوی کردن اسرائیل است. او آینده خودش را به خطر می‌اندازد و ما باید صراحتا این مساله را اعلام کنیم که با این چنین اقداماتی مخالف هستیم و از آن حمایت نمی‌کنیم چرا که ممکن است ما و سایر جامعه جهانی را مجبور کند که گام‌هایی را برداریم که طبق آن سطح انتظارات فلسطین را احتمالا در سازمان ملل مشروع بدانیم.

فرافکنی روزنامه‌های صهیونیستی درباره ایران و آمریکا

روزنامه های صهیونیستی تلاش کردند در اقدام روانی و تبلیغاتی، همکاری ایران و آمریکا در جنگ با داعش را در صدر اخبار خود قرار دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی دبکافایل رژیم صهیونیستی هم مدعی شد همکاری نظامی و اطلاعاتی آمریکا و ایران در جنگ با داعش نخستین ثمرات خود را سوریه و عراق داد.

این پایگاه مدعی شد "اطلاعات درباره نشست های القاعده در رقه و ابوکمال ممکن است فقط از دو منبع درز کرده باشد: آمریکا یا ایران. در نتیجه ، به احتمال قوی موفقیت این حملات مدیون همکاری های نظامی و اطلاعاتی میان آمریکا و ایران در عراق و سوریه است".

روزنامه جروزالم پست در خبر کوتاهی در این باره مدعی شد: رادیو اسرائیل روز جمعه گزارش داد ایران تایید کرد که کشورش برای جنگ با داعش در عملیات نظامی با آمریکا همکاری خواهد کرد.

روزنامه تایمز اسرائیل نیز مدعی شد ایران مایل است در جنگ با داعش با آمریکا همکاری کند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز مدعی شد برخی منابع به شبکه بی بی سی اعلام کردند ایران اجازه داده است عملیات نظامی با نیروهای آمریکایی، عراقی و کرد هماهنگ شود.

روحانی در راه احمدی ‌نژاد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از روش‌هایی که دولت یازدهم در پیش گرفته است، گفت: با روش دولت فعلی، یک احمدی نژاد دوم در راه است اما مجلس بنای چوب لای چرخ دولت گذاشتن را ندارد اما مقابل تخلفات دولت می‌ایستد.

موسی الرضا ثروتی در گفت و گو با ایلنا در ارتباط با میزان پایبندی این دولت به قانون گفت: میزان پایبندی دولت به قانون در این دولت نسبت به دولت گذشته بهتر شده است اما هنوز برخی موارد هستند که نشان می‌دهد باید التزام به قانون افزایش پیدا کند.

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است که تنها به نیازمندان یارانه نقدی ارائه شود اما دولت چنین کاری انجام نمی‌دهد و در حال پرداخت یارانه نقدی به همه مردم است. به همین علت دولت در بحث هدفمندی یارانه ها با کسری 7 هزار میلیارد تومانی روبرو شده است. طبق قانون قرار بود که 10 درصد از درآمدهای حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها به بهداشت و درمان اختصاص پیدا کند. دولت گذشته از انجام چنین کاری سرباز زد اما این دولت مبلغ دو هزار میلیارد تومان را در سال 93 به بهداشت و درمان اختصاص داد. بنا بود به صنعت نیز در این قانون پرداخته شود اما هنوز این سهم هم پرداخت نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها