اسناد طبقه‌بندی شده‌‌ای مربوط به 45 سال قبل که نشان می‌دهد آمریکا چگونه با برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی موافقت کرده، بتازگی از حالت محرمانه خارج و منتشر شده است.
کد خبر: ۷۱۱۹۶۳
انتشار اسناد موافقت آمریکا با هسته‌ای شدن اسرائیل

به گزارش واحد مرکزی خبر، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در پایگاه اینترنتی خود در مقاله‌ای نوشت: این اسناد نشان می‌دهد تماس‌هایی بین واشنگتن و صهیونیست‌ها درباره توافق آمریکا در ارتباط با هسته‌ای شدن رژیم صهیونیستی برقرار شده بود.

هیات مسئول موافقت با خارج کردن اسناد از حالت محرمانه، ده‌ها سال بود که به طور مداوم، از محرمانه خارج کردن اسناد مربوط به برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی خودداری می‌کرد.

واکنش احمدی‌مقدم به تحریم بانک قوامین

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، رییس پلیس کشور به تحریم بانک قوامین از سوی آمریکا واکنش نشان داد و گفت: در این خصوص من، مسئولان حقوقی را مسئول پیگیری کرده‌ام تا علت را بیابند، چرا که بانک قوامین نه مبادله ارزی داشته و نه قراردادی با خارج از کشور داشته است.

به گزارش ایسنا، او در حاشیه دومین نشست فصلی مدیران و روسای پلیس راهور ناجا اضافه کرد: به نظرم تحریم قوامین می‌تواند بهانه‌ای باشد برای فشار بر توان نظامی کشور و ما اعتراض و شکایت خودمان را به مراجع بین‌المللی نیز اعلام خواهیم کرد.

پهپادهای اسرارآمیز

پایگاه خبری تحلیلی انگلیسی «فلایت گلوبال»، ویژه امور هوایی در گزارشی نوشت: ایران و چین بسرعت در حال افزودن پهپادها به موجودیت ساختار نظامی خود هستند و در عین حال این دو کشور در رزمایش‌هایشان نیز از این هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کنند.

به گزارش دیپلماسی ایرانی، این پایگاه نوشته که این دو کشور در حالی استفاده از پهپادها را افزون​تر کرده‌اند که طراحی آنها تا حدودی برای غرب اسرارآمیز است.

مرد استعفاهای دولت یازدهم کیست؟

کناره‌گیری محمدعلی نجفی از دبیری «ستاد هماهنگی اقتصاد دولت»، یک استعفای دیگر را در پرونده وی ثبت کرد تا یک رکورد جالب برای او به ثبت برسد؛ سومین استعفا در طول یک‌سال.

در همین ارتباط برخی سایت‌ها، نجفی را «مرد استعفاهای دولت» نام‌نهاده و مهر نوشته که او هر 124 روز یک‌بار استعفا کرده است.

این استعفاها شامل استعفا از شورای شهر، استعفا از ریاست سازمان میراث فرهنگی و حالا استعفا از ستاد هماهنگی اقتصاد دولت می‌شود.

2 روی یک سکه به روایت مرعشی

مرعشی، فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با ایلنا، ضمن بیان این‌که روحانی نتوانسته جمعی از رای‌دهندگان به خود را در صحنه نگه دارد، گفت: در برخی موارد در سیاست‌ داخلی، دولت روحانی از معدل رای‌دهندگان فاصله گرفته است.

وی همچنین بیان کرد: روحانی در ارتباط گرفتن با مردم از وزرای خود جلوتر است. او همچنین اظهار کرده که «مخالفان نمی‌گذارند» یا «ما نمی‌توانیم» دو روی یک سکه ناکارآمدی است.

حبیبی: دولت را تنها نمی‌گذاریم

محمد نبی حبیبی، دبیر‌کل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا اظهار کرد: آمریکا فهرست جدیدی از تحریم‌ها را تصویب کرده است.

این رویکرد نشان می‌دهد واشنگتن همچنان بر بلند کردن دیوار بی‌اعتمادی می‌افزاید و به توافق‌نامه ژنو پایبند نیست و جمهوری اسلامی باید مقابله به مثل کند.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: لبه تیز حمله دیپلمات‌ها و نیز نیروهای منتقد دولت باید به سوی آمریکا باشد. ما در این مرحله دولت را تنها نمی‌گذاریم. آنچه باید مورد مذمت قرار گیرد، سیاست‌ های آمریکایی‌هاست.

احضار وزیر اسبق نفت به دادسرا

مصطفی ترک‌همدانی، از شاکیان وزیر اسبق نفت در پرونده بنزین‌های آلوده به ایرنا گفت که مسعود میرکاظمی، وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد با شکایت سه وکیل به شعبه 15 بازپرسی دادسرای کارکنان دولت احضار شد.

پیمان حاج‌محمود عطار، علیرضا دقیقی و مصطفی ترک‌همدانی، سه وکیل دادگستری هستند که یازدهم خرداد با حضور در دادسرای کارکنان دولت و ارائه مستنداتی، از وزیر اسبق نفت به دلیل آنچه تولید بنزین آلوده توسط پتروشیمی در زمان وزارتش خوانده‌اند شکایت کردند.

اخیرا نیز وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست گزارش‌های خود را در ارتباط با آلودگی بنزین تولیدی پتروشیمی به دادسرا ارائه کرده‌اند.

علاوه بر این، مجلس نیز پژوهشی را در خصوص آلودگی بنزین تولید پتروشیمی در قالب یک گزارش به دادسرا ارائه کرده است.

وزیر اسبق نفت نیز در اعتراض به اقدام این سه وکیل دادگستری، از آنان به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به رییس قوه قضاییه شکایت کرده است.

کابینه جدید سوریه سوگند یاد کرد

کابینه جدید سوریه در برابر بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه سوگند یاد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه چهار روز پیش فرمان تشکیل دولت جدید این کشور را به ریاست وائل الحلقی صادر کرد.

وائل حلقی، 49 ساله پزشک و اهل درعا برای دومین‌بار ریاست دولت سوریه را برعهده می‌گیرد.

وی مبارزه با تروریسم، بازسازی و توسعه، افزایش درآمد خزانه دولت و ارتقای سطح خدمات را از اولویت‌های برنامه دولت جدید اعلام کرد.

یوسفیان‌ملا:مقاومت هیات‌رییسه نباشد دولت سقوط می‌کند!

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده مجلس با ادعای این که نیمی از وزرای دولت حسن روحانی در «معرض استیضاح» هستند به ایلنا گفت: اگر مقاومت هیات‌ رییسه و نمایندگان معتدل مجلس نباشد و هر استیضاحی که نمایندگان ارائه دهند، اعلام وصول ‌شود، دولت در عرض دو هفته سقوط خواهد کرد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها