مجمع جهانی اقتصاد:

فقر درایران کمتر از 57 کشور

سازمان جهانی کار اعلام کرد:

زندگی 1.2 میلیارد نفر در فقر شدید

سازمان جهانی کار با تاکید بر اینکه در طول 10 سال تعداد افراد با درآمد روزانه تا 1.25 دلار 294 میلیون نفر کاهش یافته است اعلام کرد: با این حال، 1.2 میلیاردنفر هنوز هم در فقر شدید به سر می برند.
کد خبر: ۷۰۸۵۳۱
زندگی 1.2 میلیارد نفر در فقر شدید

سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره اهداف توسعه هزاره و چشم انداز این سازمان اعلام کرد: در مقایسه با سال 2001، تعداد کارگران با درآمد 1.25 دلار در روز تا 2011 به تعداد 294 میلیون نفر کاهش یافته که این پیشرفت در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین بیشتر است.

در عین حال، 1.2 میلیارد نفر هنوز در فقر شدید در سراسر جهان زندگی می کنند و تعداد افرادی که کمتر از 2 دلار در روز درآمد دارند 2.4 میلیارد نفر است. بنابراین حرکت به سوی ریشه کنی فقر، به عنوان یک اولویت برای سازمان ملل باقی مانده که دستیابی به آن نیازمند تلاش برای دستیابی به ثبات، رشد اقتصادی فراگیر و رونق در است.

بر پایه این گزارش، بحران مالی و رکود بزرگ پس از آن باعث اختلال در رشد کشورها شده که دلیلی بر باقی ماندن بیش از 200 میلیون نفر بیکار شده که 75 میلیون نفر از آنها جوانان هستند. با رشد جمعیت در سن کار جهان، 670 میلیون شغل جدید در فاصله سال های 2015 تا 2030 مورد نیاز است.

سازمان جهانی کار معتقد است در اوج بحران مالی جهانی، نمایندگان دولت ها، کارفرمایان و کارگران عضو سازمان بین المللی کار به منظور گسترش مشاغل موافقت کردند.

ترویج برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان، یکی دیگر از مواردی است که باید به آن پرداخته شود. در حال حاضر، نرخ بیکاری زنان همراه با نابرابری دستمزد در اقتصادهای غیررسمی که از حمایت اجتماعی ناکافی برخوردارند، بیشتر است.

در سال 2010 سازمان بین المللی کار طرحی را درباره برابری جنسیتی پایه ریزی کرد که تا سال 2015 باید به انجام برسد. ILO معتقد است که شغل مناسب، معقول و سازنده برای رفاه افراد و خانواده ها باید ایجاد شود.

گزارش امسال سازمان بین المللی کار نشان داد که استانداردهای زندگی در اقتصادهای در حال ظهور و توسعه رو به بهبود است. همچنین دستیابی به مشاغلی با احترام به محیط زیست نیز مورد تاکید قرار دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها