8 اروپایی در مناطق عملیاتی

راهیان نور بین المللی شد

روزهای گرم تابستان برای بسیاری از مردم همراه با سفر به منطقه‌ای خوش آب و هواست تا از مشغله جسم بکاهند و از منظر مسافر جهان را تماشا کنند، اما در همین روزها که برخی جزایر جنوبی و سواحل شمالی مقصد گردشگران و مسافران می‌شود، گروهی از مردم ترجیح داده‌اند همراه کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب کشور سفر کنند تا در کنار جسم، جانشان را هم صفایی دهند و از نزدیک سرزمینی را زیارت کنند که روزگاری شاهد مجاهدت‌های فراوانی بوده است.
کد خبر: ۷۰۸۳۸۵
سفر به سرزمین مجاهدت‌های خاموش

به گزارش جام‌جم، در فصل تابستان که اوقات فراغت دانش‌آموزان هم به شمار می‌رود، حدود 300 هزار دانش‌آموز برای حضور در اردوهای معنوی راهیان نور ثبت‌نام کرده‌اند و اعزام آنها به این مناطق هم در حال انجام است.

اردوهای راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور مناطقی از جمله کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام را دربرمی‌گیرد که امسال آن طور که سردار سلیمانی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور خبر داده است، جدای از دانش‌آموزان و خانواده‌های ایرانی، مهمانانی از 22 کشور خارجی نیز راهی این مناطق خواهند شد.

در همین خصوص روز گذشته روح‌الله حسین‌زاده، مسئول کمیته اعزام و اسکان زائران راهیان نور درباره برگزاری این رویداد در تابستان امسال به جام‌جم گفت: این دوره از اردوها به لطف خداوند مثل همیشه با کیفیت خوبی در حال برگزاری است و با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج مسائلی چون اردوگاه‌ها، راویان و مدیران کاروان‌ها سازماندهی شده و فضا برای اعزام زائران فراهم است.

او افزود: 300هزار دانش‌آموز امسال در این طرح عازم سفر معنوی راهیان نور می‌شوند. البته علاوه بر ما ستادهای مردمی هم در این زمینه فعالیت خوبی دارند و در این بخش هم شاهد استقبال مردم برای حضور در اردوی راهیان نور هستیم.

او درباره چگونگی اعزام‌ها و شرایط راهیان نور در تابستان هم توضیح داد: اعزام‌ها از هفدهم تیر آغاز شده است. البته ما در طول سال آمادگی برای حضور مردم در بخشی از یادمان‌ها را داریم.

به گفته او، یادمان‌های پاوه و مرصاد در کرمانشاه، یادمان‌های الله‌اکبر، باشگاه افسران سابق، بوالحسن، بوالصدر، والفجر 4 و 5 و... در کردستان، یادمان‌های شهدای گمنام، شهید بروجردی، شهدای دارلک، شهدای دوپاز ابوالفتح و شهدای دارساوین و شهید کاظمی، حاج عمران، شهدای 15 خرداد، شهدای عرفه و... در آذربایجان غربی در تابستان امسال به بهره‌برداری رسیده و آمادگی پذیرایی زائران را دارد.

حسین‌زاده درباره تبلیغاتی که برای شرکت در اردوی راهیان نور صورت می‌گیرد، گفت: تبلیغ در استان‌ها به‌صورت میدانی انجام می‌شود، نماآهنگ‌هایی هم از طریق صدا و سیما پخش می‌شود که از همین جا باید از تلاش مدیران رسانه ملی در حمایت از این جریان فرهنگی قدردانی کرد.

صحبت‌های حسین‌زاده در حالی است که پیش از این امیر وجدانی‌نیا، معاون فرهنگی بسیج دانشجویی کشور هم از اعزام 4000 دانشجو به اردوهای راهیان نور شمال‌غرب خبر داده بود. به گفته او، سفر دانشجویان به این مناطق چهار روزه است.

سردار یعقوب سلیمانی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج هم در همین رابطه در گفت‌وگو با تسنیم از حضور زائران 22 کشور در این دوره از اردوی راهیان نور غرب کشور در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: کردستان در زمان جنگ شرایط ویژه‌ای داشت، بنابراین رهبر معظم انقلاب از اتفاقات آن به عنوان مجاهدت‌های خاموش یاد می‌کنند و یکی از مهم‌ترین بسترهای انعکاس آن همه مقاومت و مجاهدت، راهیان نور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها