با نزدیک شدن به پایان سال خیلی‌ها برای تعطیلات نوروز و رفتن به سفر از همین الان شروع به برنامه‌ریزی کرده‌اند.
کد خبر: ۷۷۰۹۳۵
استقبال 2 میلیون نفری از راهیان نور

در میان مقاصد مختلف داخلی و خارجی بی‌تردید جنوب ایران یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای سفر کردن در ایام پایانی سال و همچنین آغاز سال نو است و گروه زیادی از مردم بخصوص جوان‌ها همراه با کاروان‌های زیارتی راهیان نور عازم کربلای جبهه‌ها می‌شوند، حالا در فاصله حدود یک ماه تا پایان سال مدیر برگزاری راهیان نور ضمن اعلام آمادگی کامل و اندیشیدن تدابیر لازم، از حضور دو میلیون زائر طی 9 ماهه گذشته در کاروان‌های راهیان نور خبر می‌دهد و از طرفی رئیس سازمان بسیج دانشجویی هم می‌گوید برای میزبانی 500 هزار دانشجو خودشان را آماده کرده‌اند.

به گزارش جام‌جم، مدیر راهیان نور سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج روز گذشته از آمادگی کامل این سازمان برای ایام نوروز خبر داد و گفت از ابتدای اردیبهشت امسال بیش از دو میلیون زائر از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازدید کرده‌اند. مصطفی ذباح، ابتدا به تشریح بازه برگزاری راهیان نور اشاره و تصریح کرد: بازه زمانی طبق روال هر ساله از سالروز عملیات بازی دراز (اول اردیبهشت) در غرب کشور آغاز شده و تا بیست‌ونهم فروردین سال آینده‌اش ادامه خواهد داشت و این بازه برای امسال از ابتدای اردیبهشت آغاز شده و تا فروردین 94 بررسی خواهد شد.

او ادامه داد: طبق بررسی‌ها از اول اردیبهشت 93 از سوی اقشار مختلف مردم، دانش‌آموزان، دانشجویان و زائران خارجی اردوهای راهیان نور برای بازدید از مناطق عملیاتی غرب، شمال غرب و جنوب کشور استقبال خوب و چشمگیری شده است و بیش از دو میلیون زائر از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازدید کرده‌اند.

همان طور که مدیر راهیان نور هم اشاره کرد سهم جوانان و بویژه دانشجویان و دانش‌آموزان در این رویداد معنوی و فرهنگی بسیار چشمگیر است، در همین رابطه، محمد حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور درباره برنامه این سازمان در اردوی راهیان نور پیش رو گفت: امسال هم مانند سال‌های گذشته اردوی راهیان نور جنوب برگزار می‌شود، بسیج دانشجویی در طول سال این اردو را در مناطق مختلف کشور از جمله، غرب، جنوب،‌ شمال غرب و خلیج فارس برگزار می‌کند اما به دلیل زمان‌بندی دانشگاه‌ها و شرایط آب و هوا حجم گسترده این اردوها در ‌ماه های بهمن و اسفند و ایام نوروز برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: امسال نیز اعزام این اردوها را از نیمه دوم بهمن به‌صورت جدی آغاز کردیم و امیدواریم بتوانیم بیش از 150 هزار دانشجو را بتوانیم در قالب راهیان نور، به مناطق جنوب اعزام کنیم.

وی در پاسخ به برنامه‌هایی که در راهیان نور دانشجویان تدارک دیده شده است هم توضیح داد: بازدید از مناطق جنگی، رزمایش‌های نمادین، حضور در مناطق عملیاتی و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری از برنامه‌های این اردوست.

او یادآور شد: آمادگی پذیرایی 500 هزار دانشجو در مناطق عملیاتی وجود دارد گرچه سال گذشته حضور120 هزار دانشجو محقق شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها