منطقه مخمور در استان نینوا در شمال عراق به طور کامل تحت کنترل نیروهای ارتش عراق و نیروهای پشمرگه کُرد درآمد و تروریست های داعش از این ناحیه فرار کردند.
کد خبر: ۷۰۸۲۵۵
بیرون راندن تروریست های داعش از منطقه مخمور

"وسام التمیمی" خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، نیروهای ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه بعد از درگیری های شدید با عناصر گروه داعش ، کنترل منطقه مخمور در استان نینوا درشمال عراق را به طور کامل در دست گرفتند.

بر اساس این گزارش، عناصر داعش پس از درگیری با نیروهای ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه منطقه مخمور را رها کردند و به مناطق دیگری از استان نینوا گریختند.

به گزارش خبرنگار العالم ، منطقه مخمور در استان نینوا اکنون به طور کامل تحت کنترل نیروهای عراقی است و علیرغم آن ، هنوز اغلب اهالی این منطقه به منازل خود بازنگشته اند.

نیروهای ارتش عراق - تیپ پنجم – با نیروهای پیشمرگه به طور گسترده در منطقه مخمور مستقر هستند و دراین مناطق کوهستانی ، کمین های زیادی برای ناکام گذاشتن حملات عناصر داعش کار گذاشته شده است.

یکی از نیروهای ارتش عراق به خبرنگار العالم گفت: ما به همراه نیروهای پیشمرگه مقاومت بسیاری در منطقه مخمور به خرج دادیم و این منطقه اکنون تحت کنترل ما است و ما بسیاری از عناصر داعش را به هلاکت رساندیم و همه آنان از این منطقه متواری شدند.

همچنین اطلاعات نظامی حاکی از آن است که نیروهای پیشمرگه برای پیشروی بیشتر به منظور نابودی عناصر مسلح داعش که درحال حاضر در مناطق نینوا در مجاورت کردستان عراق مستقر هستند ، آماده می شوند.

یک نظامی عراقی دیگر تأکید کرد: عناصر داعش دراین منطقه مستقر بودند ولی با همکاری نیروهای ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه ، توانستیم کنترل منطقه را به دست گیریم.

اکنون نیروهای پیشمرگه کُرد و نیروهای ارتش عراق در منطقه خازر از توابع استان اربیل مستقر هستند؛ این منطقه نیز پس از عملیاتی مشترک ضد عناصر داعش به طور کامل از وجود تروریست ها پاکسازی شد.

منبع: شبکه خبر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها