پاداش کار خیر «لقمان»

پدرش گفته بود که لقمان روزی جای مرا خواهد گرفت و امروز او نشان داد که می‌تواند همچون پدرش اعتماد شهروندان بوکانی را به خود جلب کند و جا پای پدر زحمتکش و پاکدستش بگذارد.
کد خبر: ۷۰۸۰۶۵

این اتفاق زمانی رقم خورد که هنگام گشتزنی در پارک کوی محمدیه بوکان، چشمش به پاکتی افتاد که 18 فقره چک حامل در آن وجود داشت، اما حتی یک لحظه وسوسه نشد تا در رویاهای این پول بادآورده، سقف آرزوهایش را بنا کند و مشکلاتش را برطرف.

لقمان آرزومند که کارگر فصلی و موقت شهرداری بوکان آذربایجان‌غربی و نگهبان پارک چهار هکتاری این شهر است، زمانی که مشغول نظافت و گشتزنی در این پارک بود، پاکتی را روی زمین یافت که شامل 18 فقره چک حامل بود و می‌توانست زندگی‌اش را زیر و رو کند، اما نه شرایط سخت کارگری آن هم به طور پاره‌وقت و نه بیماری مادرش هیچ‌کدام باعث نشد که خیالی غیر از رساندن این چک‌ها به صاحبش در سر بپروراند، به همین خاطر با شهردار بوکان تماس گرفت و ماجرا را برایش بازگو کرد.

لقمان که 28 سن دارد و دانشجوی رشته تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد است، در گفت‌وگو با جام‌جم، جلب رضایت خداوند و ناظر و شاهد بودن او را تنها دلیل برگرداندن این مال به صاحبش عنوان می‌کند، اما خوشحالی صاحب مال و خانواده‌اش را هم هنگام شنیدن خبر پیدا شدن این مال فراموش نمی‌کند.

اگرچه پاداش صدهزار تومانی​ای که شهروند مهابادی به او می‌دهد، دردی از دردهای او را جبران نمی‌کند، اما او خوشحال است و شاکر که توانسته نگرانی بزرگی را از این خانواده برطرف کند.

لقمان پنج برادر و دو خواهر دارد که همه آنها ازدواج کرده‌اند و حالا او که تنها فرزند مجرد خانواده است، با مادرش که از بیماری‌های قلبی، قند و فشار خون رنج می‌برد، زندگی می‌کند.

فصلی بودن کار او در شهرداری باعث شده که فقط چند ماهی در سال بر حسب نیاز این اداره مشغول کار باشد و ماهی 81 هزار تومان حقوق دریافت کند که سعی می‌کند آن را خرج دانشگاهش کند.

حقوق بازنشستگی پدرش که او هم کارگر شهرداری بوده و سال 88 فوت کرده است، گرچه پاسخگوی هزینه‌های درمانی مادرش نیست، اما چرخ‌های زندگی‌شان را تا حدی می‌چرخاند.

لقمان می‌گوید که به خاطر مراقبت از مادر مریض و تنهایش تاکنون ازدواج نکرده است، اما مطمئنا اگر خیالش بابت کار راحت شود و مطمئن شود قراردادش به جای آخر هر ماه، سالانه تمدید خواهد شد، می‌تواند برای ازدواج و زندگی هم برنامه‌ریزی کند.

قرار است امروز شهرداری بوکان طی یک برنامه قدردانی رسمی، علاوه بر پرداخت 200 هزار تومان و لوح تقدیر، نام او را هم در زمره کارگران دائم و ثابت خود جای دهد.

این قولی است که سلیمان فیضی به او داده و در گفت‌وگو با جام‌جم نیز یادآور می‌شود که همان روزی که متوجه کار خوب او شده، از کارگزینی خواسته است تا مقدمات ثابت شدن و گزینش مجدد وی را فراهم کند.

لقمان خوشحال است که جا پای پدر گذاشته؛ پدری که اگرچه یک عمر کارگر شهرداری بوده، اما نه‌تنها یک بار لقمه حرام سر سفره نیاورده، بلکه مورد اعتماد و محبوب دل شهروندان بوکانی هم بوده است.

فاطمه مرادزاده -‌‌ گروه ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها