فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: دو هکتار از عرصه های طبیعی گردنه ییلاقی «پلمیس» اسفراین سه شنبه شب در آتش سوخت.
کد خبر: ۷۰۷۷۱۲
آتش بر دامن گردنه ییلاقی پلمیس اسفراین افتاد

ولی نقویان در گفتگو با ایرنا افزود: آتش سوزی این عرصه ها که عمدتا دارای پوشش گیاهی گون، گرامینه و درمنه و نیز تک درختان ارس است با تلاش نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر و مردم محلی مهار شد.

وی از علت بروز این آتش سوزی اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: اکنون نیروهای این یگان در منطقه حضور دارند و سرگرم یافتن علت این آتش سوزی، به منظور جلوگیری از حوادث مشابه هستند.

گردنه پلمیس در حدفاصل اسفراین - بجنورد، در فاصله 25 کیلومتری شمال اسفراین قرار دارد که به علت وجود چشمه آب طبیعی، چشم اندازهای بکر و زیبا و اشراف بر دره های سرسبز، از جاذبه گردشگری زیادی برخوردار است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از تمامی مردم و علاقه مندان به طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، آتش سوزی و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی با این اداره کل تماس بگیرند.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها