مقامات رژیم صهیونیستی می گویند، باتوجه به تلاش سران غرب برای همکاری با ایران در جهت مقابله با داعش، پیام تل اویو به جهان عدم تقویت یک بازیگر بد برای مبارزه با دیگری است.
کد خبر: ۷۰۷۳۵۶
پیام نتانیاهو به غرب در مورد همکاری با ایران

جروزالم پست نوشت: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در نشریه ساندی تلگراف نوشت: ما باید با کشورهایی چون عربستان، قطر، امارات، مصر، ترکیه و حتی شاید ایران که می تواند علیه تهدید مشترک با جامعه بین المللی همکاری کند، برای مبارزه با نیروهای افراط گرا همکاری کنیم.

بنیامین نتانیاهو اخیرا با حضور در شبکه ی ان بی سی گفت که واشنگتن باید همزمان ایران و داعش را تضعیف کند.

وی افزود: زمانیکه دشمنان با یکدیگر می جنگند هیچ یک از انها را تقویت نکنید.

مقامات رژیم صهیونیستی می گویند که نتانیاهو این پیام را اخیرا در جلسات محرمانه تکرار کرده است.

داعش: اندلس را آزاد می کنیم

هواداران داعش در اسپانیا این روزها پوسترها و تصاویری از بناهای معروف دوره اسلامی اسپانیا را همراه با شعارهایی به زبان عربی به این مضمون که «ما همه دولت اسلامی هستیم» و «زنده باد دولت اسلامی» روی شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.

به گزارش «انتخاب»، یکی از این پوسترها کاخ اسلامی الجعفریه را همراه با پرچم سیاه گروه داعش نشان می دهد. این کاخ ساخته شده در دوران پیش از رسانس، در شهر ساراگوسای اسپانیا واقع است. تصویر دیگر مربوط به ساحل کوچا در شهر سن سباستین در منطقه باسک اسپانیاست. و دیگری تصویری از مجسمه عیسی مسیح در مونته اورگول را نشان می دهد که روی آن به جای سرزمین باسک نوشته شده «الاندلس».

اندلس نامی عربی است که فاتحان مسلمان هنگام اشغال اسپانیا در سال های ۹۰ تا ۸۷۱ هجری به بخش هایی از اسپانیا، پرتغال و فرانسه داده بودند. با این حال، منطقه باسک محصور در کوه ها بود و فاتحان مسلمان اسپانیا هرگز به آن منطقه راه نیافتند.

کمپین انتشار پوسترهایی در حمایت از «داعش» پس از آن برپا شد که داعش با انتشار ویدیویی عهد کرد «اندلس» را از دست غیرمسلمان ها آزاد، و به خلافت اسلامی خود منضم کند. پیام ویدیویی را یک جهادی به زبان اسپانیولی و با لهجه غلیظ آفریقای شمالی قرائت کرده و می گوید:«به تمام دنیا هشدار می دهم: ما تحت لوای اسلام و خلافت اسلامی زندگی می کنیم، و برای حفظ خلافت اسلامی و آزاد کردن سرزمین های اشغالی از جاکارتا تا اندلس جان خود ایثار می کنیم. اعلام می کنم که اسپانیا سرزمین آبا و اجداد ماست و به قوه الهی آن را بازپس می گیریم.»

به نوشته ی رویترز، گروه تروریستی داعش همچنین با نشان دادن تصاویری از سر بریدن افراد در یک فیلم ویدئویی تهدید کرد اگر حملات هوایی آمریکا شبه‌نظامیان این گروه را هدف قرار دهد، به اهداف امریکا در هر مکانی از دنیا حمله خواهد کرد.

بورسیه های اصلاح طلبان

حمیدرضا جلایی پور از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت در کتاب جامعه شناسی جریانهای اجتماعی در صفحه 227 اینچنین از بورسیه‌های دولت هاشمی می‌گوید:حلقه سوم این جنبش(دوم خرداد) را باید در آن ۲۵۰۰ دانشجویی که در دوران هاشمی رفسنجانی برای دوره دکتری به خارج از کشور؛ انگلستان، کانادا، استرالیا و فرانسه اعزام شده بودند، جست‌وجو کرد.

«حلقه ی سوم این جنبش (دوم خرداد) را باید در آن 2500 دانشجویی که در دوران هاشمی رفسنجانی برای دوره ی دکتری به خارج از کشور، انگلستان، کانادا، استرالیا و فرانسه اعزام شده بودند جستجو کرد. برخی از این دانشجویان در پاره ای از انجمن های اسلامی به صورت کانون فکری- سیاسی فعال بودند. به یاد دارم در سال 1375 که گروه های فشار در دانشگاه تهران و امیرکبیر به جلسات سخنرانی دکتر سروش حمله می کردند و عرصه بر او تنگ شده بود به عنوان دانشجوی دکتری در دانشگاه لندن و دبیر انجمن های اسلامی انگلستان با همکاری دیگر اعضای انجمن دکتر سروش را به انگلستان دعوت کردیم. او به مدت 6 ماه برای دانشجویان بورسیه ای که هم اکنون تعدادی از آنها از فعالان جنبش دانشجویی هستند، جلسات مختلف بحث و گفت و گو داشت، مانند محسن میردامادی و محمدرضا خاتمی که در این دوره نقش کلیدی در حزب و روزنامه ی مشارکت دارند و در رأس فهرست نمایندگان منتخب تهران قرار گرفتند»

به گزارش فارس،معنی این اظهارات این است که اولا در همه دولتها بورسیه کردن دانشجویان وجود دارد. ثانیا همه 2500 نفری که در دوره هاشمی رفسنجانی بورس شده‌اند، با نگاه سیاسی انجام شده است. ثالثا دوم خرداد دست پرورده خود هاشمی رفسنجانی است. رابعا افرادی مثل محمدرضا خاتمی که امروز جزئی از توپخانه حمله به بورسیه‌هاست، خودش با بورس تحصیل کرده است. خامسا مرگ خوبه ولی برای همسایه!

ادعای داعش در باره اسارت سربازان آمریکایی

گروه تروریستی تکفیری ˈ داعش ˈ با انتشار بیانیه ای در اینترنت در خصوص حملات هواپیماهای آمریکایی به مقرهای خود در مناطق نزدیک به اقلیم کردستان عراق ادعا کرد که این گروه موفق شده است شماری از سربازان آمریکایی را به اسارت در آورد .

به گزارش پایگاه خبری ˈ الیوم السابع ˈ این گروه تروریستی تکفیری اخبار مربوط به عقب نشینی نیروهایش غیر از دو منطقه ˈ مخمور ˈ در استان نینوا و ˈ الکویر ˈ در شرق شهر موصل را تکذیب کرد .

داعش در ادامه این بیانیه با لحنی بسیار تحقیر آمیز تاکید کرد نیروهای آمریکایی مرتکب حماقت شدند که از کردها حمایت کردند .

داعش افزود : نیروهای آمریکایی در جنگ سال های گذشته خود در عراق متحمل زیان های اقتصادی زیادی شده و شمار زیادی از سربازان نیز کشته یا دچار معلولیت های دائمی شدند .

این گروه تروریستی ادعا کرد که به مقابله با همه حملات آمریکایی ها به مقرهای خود پرداخته و توانسته است شماری از سربازان آمریکایی را به اسارت در آورد و هواپیماهای جنگی آنها را هدف قرار دهد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی مقیم فرانسه
Luxembourg
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
۰
۰
این نتانیاهو اصلآ آدم است كه شما نظرات و اظهارات پوچ و بی ارزش آن را چاپ می كنید , .....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها