27 مرداد، درگذشت کمال الملک

امروز 27 مرداد 1393 خورشیدی برابر با 21 شوال 1435 هجری و 18 آگوست 2014 میلادی است. رویدادهای مهمی که در چنین روزی در تاریخ رخ داده، بدین شرح است:
کد خبر: ۷۰۶۷۷۷
27 مرداد، درگذشت کمال الملک

هجری شمسی

27 مرداد 1319

کمال ‏الملک نقاش معروف ایرانی درگذشت. محمد غفاری بعد از کشیدن تابلویی مورد توجه ناصرالدین شاه قرار گرفت و از آن پس به نقاش باشی مخصوص دربار شد. او مدتی را برای تحصیل در اروپا بسر برد و بعدها به اصرار مظفرالدین شاه به ایران مراجعت کرد اما مورد حسادت درباریان قرار گرفت و بار دیگر ایران را ترک و در کربلا رحل اقامت گزید. او بعد از بازگشت مجدد به ایران، مدرسه صنابع مستظرفه را در سال 1290 شمس تاسیس کرد. از کمال الملک به عنوان بزرگترین نقاش دوران یکصد سال اخیر یاد می کنند.

27 مرداد 1332

آیت الله کاشانی طی نامه‌ای به مصدق هشدار داد وقوع یک کودتادر تهران توسط زاهدی حتمی است و مصدق نیز بی اعتنابه این هشدار گفت‌: من مستظهر به حمایت مردم ایران هستم‌.

27 مرداد 1358

شهر پاوه مورد هجوم نیروهای حزب بعث عراق و گروههای کومله، فداییان خلق و حزب دمکرات کردستان قرار گرفت. با صدور فرمان تاریخی امام برای برخورد با قوای اشغالگر، نیروهای نظامی به فرماندهی شهید چمران و در یک نبرد سنگین مناطق اشغالی را باز پس گرفت.

27 مرداد 1371

استاد "سیدمحمدمحیط طباطبایی" درگذشت. وی در سال 1281 در زواره اصفهان به دنیا آمد و پس از فراگیری دروس ابتدایی برای ادامه تحصیل به به دارالفنون رفت. محیط طباطبایی، از سال 1300 ش وارد عرصه مطبوعات گردید و مدیریت برخی از مجلات را به عهده گرفت. استاد، با زبان‏های عربی، فرانسوی، انگلیسی، پهلوی، خوارزمی، اَوِستایی و سریانی آشنایی داشت و تحقیقاتی در این زمینه‏ ها انجام داده است. وی در 27 مرداد 1371 ش به علت بیماری قلبی در نود سالگی در تهران بدرود حیات گفت.

هجری قمری

21 شوال 92

آندلس به دست مسلمانان فتح شد. اندلس از سوی سپاهیان اسلام به فرماندهی طارق بن زیاد در سال 92 قمری فتح گردید و قسمت اعظم مردم این منطقه تا سال 95 قمری با طیب خاطر، دین اسلام را پذیرفتند. حکومت اسلامی تا سال 422 قمری در این منطقه ادامه یافت ولیکن دراین تاریخ به خاطر بی‏ کفایتی حاکمان مسلمان و دسیسه‏ های مسیحیان و حکومت‏های استعماری اروپا، این کشور بزرگ به دست مسیحیان افتاد و میان 23 پادشاه اروپایی تقسیم و تجزیه شد.

میلادی

18 اگوست 1517

قیام تاریخی "مارتین لوتر" علیه مسیحیت کاتولیک آغاز شد. قیام لوتر بر ضد کلیسای کاتولیک و استبداد مذهبی بر سر مسئله آمرزش گناهان از طرف کشیشان و پاپ بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها