با بهمن نامور‌ مطلق، معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی

جلوی سقوط آزاد صنایع‌ دستی را گرفتیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

تنها 3 درصد از میراث تاریخی ایران شناسایی شده است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در کشور ما بالغ بر یک میلیون اثر تاریخی و طبیعی وجود دارد که تنها سه درصد از آن یعنی 31 هزار و 100 مورد از آنها شناسایی و ثبت شده است
کد خبر: ۷۰۶۱۷۸
تنها 3 درصد از میراث تاریخی ایران شناسایی شده است

به گزارش فارس ، مسعود سلطانی‌فر، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح باغ صدری (نمیر) تفت با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های دولتی در بخش میراث فرهنگی اظهار داشت: دولت در این بخش بیش از 2 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده که سالانه از قبال این سرمایه‌گذاری بالغ بر 150 هزار میلیارد درآمد داشته است.

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی تقریبا تنها بخشی است که دولت تا این میزان در آن سرمایه‌گذاری انجام داده است اما در حال حاضر در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی، اعتبارات محدود است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: بودجه امسال این بخش 225 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که باید همه تلاش خود را برای تخصیص 100 درصدی این مبلغ به کار گیریم.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری در تمام کشور به ویژه استان‌هایی نظیر یزد بیان کرد: توسعه گردشگری می‌تواند درآمدهای بسیار خوبی برای کشور به دنبال داشته باشد چنانکه در سال گذشته با وجود همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها، ورود 4.5 میلیون گردشگر خارجی به کشور، بالغ بر 5میلیارد دلار عاید کشور کرد.

سلطانی‌فر با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت‌های کشور در زمینه جذب توریست استفاده نشده است، خاطرنشان کرد: کشور ایران جاذبه‌های بسیاری مطابق با سلیقه‌های مختلف در حوزه‌های سیاحتی، زیارتی، فرهنگی و ... دارد که اگر در همه این حوزه‌ها برنامه‌ریزی درست و زیرساختی انجام شود، می‌توانیم آمار جذب گردشگران را به چند برابر میزان فعلی برسانیم.

وی تاکید کرد: ایران با توجه به قابلیت‌های گردشگری می‌تواند به جرگه سه و چهار کشور برتر دنیا در زمینه جذب گردشگر تبدیل شود و اگر سرمایه‌گذاری‌های مناسب در این زمینه صورت گیرد، ایران در 10 سال آینده می‌تواند از حوزه گردشگری، درآمدی معادل نفت ایجاد کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: در کشور ما بالغ بر یک میلیون اثر تاریخی و طبیعی وجود دارد که تنها سه درصد از آن یعنی 31 هزار و 100 مورد از آنها شناسایی و ثبت شده است که اگر در زمینه شناسایی و ثبت دیگر آثار تاریخی و طبیعی اقدام شود، به طور قطع تحول بزرگی در حوزه گردشگری کشور ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم این سه درصد را حداقل به 10 درصد برسانیم و آنگاه شاهد حضور گردشگران در گوشه‌گوشه کشور خواهیم بود.

سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد دولت یازدهم پرداخت و این عملکرد را مطلوب و موفق ارزیابی کرد.

وی همچنین با اشاره به پروژه‌های نیمه تمامی که در همه زمینه‌ها در کشور وجود دارد، بیان کرد: 75 هزار طرح بدون حساب و کتاب در دولت گذشته کلنگ‌زنی شد که این طرح‌ها، 417 هزار میلیارد تومان هزینه روی دست دولت گذاشته است.

سلطانی‌فر بیان کرد: تا 10 سال آینده، دولت هرچه پول دارد باید صرف تکمیل این پروژه‌ها کند و این در صورتی است که هیچ طرح جدیدی در کشور کلنگ‌زنی نشود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم ضمن پرده‌برداری از تابلوی یادمان باغ صدری (نمیر) تفت، این باغ تاریخی که متعلق به دوره زندیه است را به طور رسمی بهره‌برداری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها