رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

ایران یک میلیون بنا و محوطه تاریخی دارد

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به کمبود هتل های چهار و پنج ستاره در کشور، تلاش دولت، برنامه ریزی و اعطای تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای رفع این مشکل است.
کد خبر: ۶۸۸۸۷۵
دولت به هتل سازان تسهیلات می دهد

مسعود سلطانی فر امروز پنجشنبه در جریان بازدید از میدان امام اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: تلاش می کنیم در چهار سال آینده پروژه های نیمه تمام هتل سازی را تکمیل و ساخت مراکز اقامتی جدید را آغاز کنیم.

وی با اشاره به رشد 215 درصدی شمار ورود گردشگران خارجی به کشور در سه ماه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: کمبود مراکز اقامتی بشدت احساس می شود.

معاون رییس جمهور، رویکرد دولت تدبیر و امید در افزایش رغبت شهروندان کشورهای اروپایی و آسیای شرقی برای سفر به ایران را بسیار موثر عنوان کرد و افزود: این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در افق چشم انداز 1404 ما باید میزبان 20 میلیون گردشگر باشیم و این در حالیست که در هشت و نیم سال از برنامه بیست ساله گذشته فقط 4،5 میلیون گردشگر جذب کرده ایم.

سلطانی فر از سرمایه گذاران بخش خصوصی خواستار سرمایه گذاری در بخش هتل سازی شد.

وی افزود: دولت آمادگی دارد تسهیلات ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی در اختیار این سرمایه گذاران قرار دهد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تاکید ریاست جمهوری برای استفاده از ظرفیت های بخش گردشگری کشور، افزود: اراده دولت بر حمایت و توسعه این بخش قرار دارد و هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه ها در حال شکل گیری است.

وی گفت: تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی، ارزآوری و اشتغالزایی از اولین دستاوردهای توسعه گردشگری خواهد بود.

معاون رییس جمهور در بخش دیگر سخنان خود، خواستار افزایش تعداد موزه ها با تکیه بر ظرفیت بخش خصوصی شد و افزود: فرهنگ توسعه موزه ها باید در میان مردم ترویج شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صبح روز پنجشنبه به منظور افتتاح سه پروژه فرهنگی و تفریحی وارد اصفهان شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها