سریال «چشم سوم» به کارگردانی «سعید سلطانی» شهریور ماه در تهران کلید می‌خورد. وی هم‌اکنون سریال ستایش۲ را از شبکه سوم سیما روی آنتن دارد.
کد خبر: ۷۰۵۹۳۴
بزرگترین سریال پلیسی شهریور کلید می‌خورد

«سعید سلطانی» کارگردان نام‌آشنایی برای مخاطبان سریال‌های ایرانی است.

آغاز کار سلطانی با ساخت فیلم داستانی «کوچه های محبت» در گروه معارف شبکه یک همراه بود. عمده کارهای او که در اوایل همکاری اش با تلویزیون انجام داده به سری مجموعه های «قصه های شب»، «شمارش معکوس»، «به سوی افتخار» و برخی دیگر از کارهای داستانی بازمی گشت که در سمت های مختلفی از جمله تدوین این آثار حضور داشت.
مجموعه تلویزیونی «میعاد در سپیده دم» نخستین گام بلند او در عرصه نویسندگی و کارگردانی سریال های تلویزیونی بود. این سریال روایتگر وقایع انقلاب بود.
در ادامه این سالها، سلطانی سریالهای بسیار دیگری را هم کارگردانی کرده است که از جمله موفق ترین آنها می توان به پس از باران اشاره کرد.
این سریال ماجرایی معماگونه داشت و داستان دختری از خطه شمال کشورمان را روایت می کرد که به اجبار همسر دوم خان روستایش شد. حتی تکرار این سریال پس از سالها نیز همچنان پر مخاطب بود و گذر سالها گرد فراموشی بر آن نپاشید.
از جمله آثار دیگر سعید سلطانی آوای فاخته، خانه ای در تاریکی، لبه تاریکی، برف و بنفشه، شکرانه و ستایش 1 و 2 است.
فضای بیشتر آثار این کارگردان اجتماعی است و البته سلطانی به تاریخ معاصر علاقه بسیاری دارد و بیشتر آنچه که تصویر می کند، برگرفته از فضای اجتماعی حدود 100 سال گذشته ایران است. او حتی در سریال ستایش نیز نقبی به گذشته می زند و با بازی جمشید مشایخی پای گذشته های نه چندان دور را به سریال امروزی اش باز می کند.
سعید سلطانی که به تازگی کارگردانی سری دوم ستایش را تمام کرده و به فکر ساخت سری سوم است، این بار با فیلمنامه ای پلیسی روبرو شده است.
سریال «چشم سوم» بزرگترین سریال پلیسی است که قرار است در کشورمان ساخته شود. داستان آن را آرش قادری نوشته و تهیه کنندگی آن را علیرضا مهدوی برعهده دارد.
ماجراهای این سریال پلیسی درباره جرایم سایبری است و در طرح کلی آن ماجرای رصد فضاهای سایبری کشورهای خارجی به دنبال جاسوسی در ایران عنوان شده است.
یک گروه پلیس در فضای مجازی ردپای گروه های تروریستی را در خارج از کشور می گیرند که قصد خرابکاری و جاسوسی در ایران را دارند.
سازندگان سریال «چشم سوم» به دنبال کلید زدن این سریال در اوایل تیرماه بودند که به دلیل طولانی شدن مرحله بازنویسی این زمان تا شهریورماه به تعویق افتاد.
در حالی که به زمان تولید این سریال پلیسی نزدیک می شویم، سعید سلطانی مشغول انتخاب بازیگر است و تصمیم دارد سریال 30 قسمتی خود را با حضور 280 بازیگر بسازد.
همچنین تصویربرداری بخش هایی از سریال در ایران و چند کشور اروپایی از جمله برنامه ریزی های سعید سلطانی برای سریال «چشم سوم» است.
در تولید سریال «چشم سوم» بخش سایبری نیروی انتظامی نیز مشارکت دارند.
(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها