معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

کارگران ساختمانی امسال بیمه می‌شوند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارگران ساختمانی تا پایان سال 93 بیمه می‌شوند،افزود: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال لیست کارگران ساختمانی را تهیه کنیم تا همه آنها از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۷۰۵۵۲۷

کارگران ساختمانی امسال بیمه می‌شوند

سید حسن هفده تن در نشست سه جانبه‌گرایی دیدار تشکل های کارگری، کارفرمایی و دولت که در اداره کل بهزیستی مازندران برگزار شد، با بیان اینکه 40 سال در بخش اشتغال و بهره‌بری از منابع فعالیت کرده است، گفت: پذیرفتن این مسئولیت در دولت تدبیر و امید با اشراف به همه مشکلات و معضلات این بخش به دلیل عشق و ارادت به جامعه کار وکارگری است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی با رشد اشتغال تناسب خطی دارد، افزود: اگر اقتصاد رشد منفی پیدا کند اشتغال نیز کاهش می‌یابد.

هفده تن با اشاره به اینکه دولت یازدهم در سخت‌ترین شرایط کشور را بدست گرفت، گفت: کرامت‌ بخشی به به عرصه کارگری و کارفرمایی جزء فرهنگ اسلامی ما است.

وی طرح سه‌جانبه‌گرایی را بهترین راه حل برای ساماندهی مسئله اشتغال دانست و افزود: امروز حضور تشکل‌ها در نهادهای تصمیم‌ساز دولت ضعیف است و حضور نمایندگان کارگر و کارفرمایان در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در تمامی عرصه‌ها و ظرفیت‌های قانونی وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی ضروری است و نباید هیچ قانونی در زمینه اشتغال بدون مشورت از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تدوین و اجرا شود.

90 درصد شغل‌ها در کشور قراردادی است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به امنیت شغلی در کشور گفت: در اوایل انقلاب 90 درصد شغل‌ها به صورت قرارداد دائمی بود ولی در حال حاضر 90 درصد شغل‌های قراردادی است که این مسئله به ساختار کشور برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما یک اقتصاد ارزش‌آفرینی نیست، افزود: در خیلی از کشورها بانک‌ها در خدمت تولیدکننده است ولی در کشور ما بانک‌ها خود تجارت می‌کنند.

هفده تن گفت: وقتی اقتصاد ما کوچک بماند عرضه نیروی کار از آن پیشی می‌گیرد و این امر سبب می‌شود که کارگر با هر قرارداد و هر وضعیت کاری تن دهد که این مسئله با عرضه نیروی کار متعادل و توسعه فعالیت‌های اقتصادی به تعادل می‌رسد.

درآمد ارزش افزوده کره جنوبی 25 برابر ایران است

وی افزود: امروز درآمد ارزش افزوده کره جنوبی 25 برابر ایران است در حالیکه 20 سال گذشته رتبه آنها از ایران پایین تر بود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از 15 ایین نامه بازنگری شده است و از این پس هر اقدامی که در این وزارت انجام می‌شود بدون بهره‌گیری از نقطه نظرات تشکل‌ها نخواهد بود.

کارگران ساختمانی تا پایان 93 بیمه می‌شوند

وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال لیست کارگران ساختمانی را تهیه و همه انها را از مزایای بیمه بهره‌مند کنیم.

هفده تن با بیان اینکه دست استکبار جهانی برای همه ملت‌ها آشکار شده و فقط برای مردم خودشان آشکار نشده است، گفت: اگر اجازه دهیم تا صنعت گردشگری ما که یکی از مولفه‌های مهم توسعه اقتصادی و سنگری مقاوم در مقابله با تحریم‌ها استٰ، شکوفا شود، هر یک از این گردشگران همچون صفیری خواهند شد که پیام ملت ما را به جهان اعلام خواهند کرد.

فصل‌الخطاب در بیمه کارگری تشکل‌های کارگری است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بحث بیمه کارگران ساختمانی گفت: در بیمه کارگری فصل‌الخطاب ما تشکل‌های کارگری است و ما معتقدیم نباید هیچ کارگر بالای 60 سالی وجود داشته باشد که بازنشست نشده باشد.

وی یکی دیگر از تلاش‌های دولت را خروج از رکود دانست و در ارتباط با طلب پیمانکاران، افزود: هیچ دستگاه دولتی حق ندارد به خاطر طلبش تجهیزات یک کارخانه‌ای را تصاحب یا پلمپ کند چرا که صیانت از نیروی کار بزرگترین رسالت ما است.

هفده تن گفت: بیش از 10 برنامه کلیدی در برقراری امنیت شغلی داریم و فعال کردن شورای سه جانبه در کشور، فعال کردن شورای راهبری روابط کار در کشور و نیز حضور تشکل‌ها در تصمیم‌سازی شورای کار استانداری‌ها از اقدامات ما بوده است.(ایسنا)

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها