موسسه تحقیقات واشنگتن اعلام کرد، گروه داعش اگر ثروتمندترین گروه تروریستی جهان نباشد قطعا یکی از سازمان‌های تروریستی ثروتمند محسوب می‌شود.طبق گزارش سی‌ان ان ثروت آن‌ها به همه چیز از جمله قاچاق مواد مخدر تا کمک متحدان آن‌ها در حوزه خلیج فارس که با آمریکا همپیمان هستند نسبت داده می‌شود.
کد خبر: ۷۰۵۱۵۵
ثروت داعش چگونه به دست می آید

مایکل نایتس از موسسه تحقیقات واشنگتن که از دهه 1990 تحولات عراق را مطالعه می‌کند، می‌گوید داعش روزانه بین دو تا چهار میلیون دلار درآمد دارد.

وی تاکید کرد: داعش همواره گروه تروریستی ثروتمندی بوده است چرا که در طول پنج سال گذشته مافیای پول غیرقانونی را در سراسر عراق برعهده دارد. حال که داعش وحشی گری‌های خود را به نسبت سال‌های گذشته افزایش داده است،

نایتس گفت: اهدا کنندگان مالی در خلیج فارس بخش کوچکی از کمک‌ها را تشکیل می‌دهند. سهم عمده‌ای از منابع مالی آن‌ها هم اکنون از نفت به دست می‌آید و آن‌ها روزانه بین 30 تا 40 هزار شبکه نفت را صادر می‌کنند آن‌ها نفت عراق را بر می‌دارند و به سوریه می‌برند و پس از پالایش صادر می‌کنند که از طریق کامیون و از راه ترکیه صورت می‌گیرد.

واکنش رسانه های بیگانه به سخنان رییس جمهوری

تلویزیون بی بی سی با اشاره به سخنان تند رییس جمهور که مخالفان مذاکرات هسته ای را بزدل سیاسی نامیده بود به نقل از خبرگزاری خانه ملت گفت:نمایندگان مجلس در نامه ای نوشته اند اظهارات آقای حسن روحانی هتک حرمت مقام ریاست جمهوری بوده است نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی هم محمد حسن ابوترابی فرد در همین زمینه گفته است که شایسته مسئولان نظام نیست که با واژه های تکفیر و ادبیاتی که ناشایست هست منتقدان را از سخن بازدارند.

همچنین نقل و قول شده است که آقای لاریجانی هم به سخنان روحانی اعتراض و توصیه کرده است که آقای روحانی نباید مثل آقای احمدی نژاد حرف بزند وباید متناسب با جایگاه رییس جمهور حرف بزند.

ولی به نظر می رسد که آقای حسن روحانی عامدانه چنین سخن گفت است چرا که مشاوران رییس جمهور از جماه آقای آشنا گفت که روحانیصریح صحبت کرد بنابراین از طرف دولت این یک پیام عامدانه ای بودش که داده شد .

پیام حمایت ایران و عربستان از حیدر عبادی

روز گذشته سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی با استقبال از انتخاب حیدر عبادی به عنوان نخست وزیر جدید عراق، اعلام کرد که این اتفاق یکی از بهترین خبرهایی بوده که در روزهای اخیر شنیده است.

وزارت خارجه کشورمان نیز روز گذشته از انتخاب عبادی به عنوان نخست وزیر جدید عراق استقبال کرد.این نخستین بار است که پس از سقوط دولت صدام در عراق، ایران و عربستان از یک نخست وزیر حمایت می کنند.

عربستان در سال های گذشته و پس از سقوط دولت صدام موضع منفی نسبت به دولت بغداد داشت و در حالی که ایران از دولت های عراق حمایت می کرد، سعودی ها حتی حاضر نشدند سفارت خانه خود در بغداد را بازگشایی کنند.

اما پیام حمایت ایران و عربستان درکنار حمایت آمریکا از دولت جدید بغداد ، می تواند نشانه ای مثبت برای بازگشت آرامش به کشور بی ثبات عراق باشد.

در هفته های گذشته گروه تروریستی داعش با استفاده از خلاء قدرت در بغداد مناطقی را در شمال این کشور تحت تصرف خود گرفت و هم اینک در این مناطق اعلام خلافت اسلامی کرده است.

گرگ خاکستری، بنیانگذار اصلی داعش

مامور کهنه‌کار سازمان مرکزی جاسوسی امریکا و مشاور اطلاعاتی وزیر جنگ این کشور که بنیانگذار اصلی گروه‌های تروریستی در خاورمیانه به شمار می‌آید، در زمینه تأسیس و فرماندهی گروهک "داعش" نیز متهم ردیف اول است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مایکل ویکرز (Michael Vickers)، سرکرده و بنیانگذار اصلی تشکیلات تروریستی داعش و همه گروه های تروریستی خاورمیانه و طرف سوم حوادث اخیر جهان عرب است.

بر اساس گزارش‌های موجود، ویکرز از "ستاره"های اطلاعات و امنیت دولت آمریکا است و به او لقب "مرد گروهک‌ها" را اعطا کرده‌اند. او شاگرد "زبیگنیو برژینسکی" و یکی از "گرگ‌های خاکستری" اوست که یکی از نویسندگان عرب در کتاب خود با عنوان «برژینسکی، سرِ افعی»، از او بسیار یاد کرده است.

به نوشته "اسلام تایمز"، ویکرز یکی از مهندسان و طراحان اصلی ناظر بر برنامه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا برای ایجاد، آموزش و تسلیح جریان های افراط گرا بوده است؛ برنامه‌ای که سرعت اجرای آن از زمان حضور شوروی در افغانستان، چند برابر شد.

او به خاطر موفقیت در اجرای مهم‌ترین پروژه استراتژیک و بزرگ‌ترین عملیات محرمانه "سی آی ای"، یعنی استفاده از جنگجویان افغان برای مقابله با نیروهای شوروی سابق، جایزه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا را دریافت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مجید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
۰
۰
امیدواریم بدست خود داعش هم سرانجام سرش ازتن نحسش جداشود چون تا اینجا ثابت شده كه درندگان بهتر از پس هم برمی آیند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها