سخنان روز گذشته رئیس جمهور در همایش سفرا و رؤسای نمایندگی​های خارج از کشورکه گفته بود: عده‌ای که شعار سیاسی می‌دهند اما بزل‌دل سیاسی‌ هستند هر وقت مذاکره می‌شود، می‌گویند می‌لرزیم؛ به جهنم، بروید جای گرم که نلرزید. با واکنش منفی رسانه های اصلاح طلب مواجه شد.
کد خبر: ۷۰۴۷۸۷
واکنش اصلا‌ح‌طلبان به ادبیات روحانی

روزنامه اعتماد در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور، جملات وی را «غیرانسانی» و «غیردینی» تعبیر کرد و از وی خواست تا منتقدان را با تیغ «طرد» و «توهین» نراند.

روزنامه آرمان، دیگر روزنامه اصلاح‌طلب بود که به نقد سخنان رئیس‌جمهور پرداخت و در سرمقاله امروز خود از روحانی خواست تا سعه صدر بیشتری داشته باشد و در همین خصوص حوزه مشاوران رسانه‌ای خود را تقویت کند.

روزنامه ابتکار نیز در سرمقاله امروز با غیرقابل قبول خواندن سخنان دیروز رئیس‌جمهور، سخنرانی وی را یادآور احمدی‌نژاد دانست و تصریح کرد: «مردم ایران نیز از میان نامزدهای متعدد انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ کسی را برگزیدند که آن روزها هیچ گاه از جاده انصاف خارج نشد و عنان اختیار در برابر نامهربانی‌ها از دست نداد. آنها به روحانی معتدلی رای دادند که آرامش و منطق در کلامش موج می‌زد و سعی می‌کرد پایان روشهای غیرمنطقی، تصمیمات خلق الساعه و اظهارنظرهای غیر معقول در صحنه سیاست داخلی و خارجی را اعلام کند».

روزنامه شرق نیز با تیتر «سخنان استثنائی روحانی» به نقد گفته‌های رئیس‌جمهور پرداخت و نوشت: «ادبیات بخشی از سخنرانی روحانی که منتقدان هسته‌ای را مخاطب قرار داد، از جنسی بود که به تیتر رسانه‌های منتقد تبدیل شد و شگفتی حامیان رییس دولت تدبیر و امید را برانگیخت».

اصرار اوباما به امضای توافقنامه‌ هسته ای

نشریه فرانت پیج در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "مجید رضی زاده" کارشناس علوم سیاسی و رئیس شورای بین المللی آمریکا در دانشگاه هاروارد نوشت: جدیدترین آمار نشان می دهد وضع اقتصادی ایران با افزایش تقریبا 30 درصدی صادرات نفتی این کشور در حال تثبیت شدن است. علت اصلی این وضع نیز این است که دولت اوباما می‌خواهد به هر ترتیب که شده است یک موافقت‌نامه هسته‌ای با تهران امضا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،این گزارش مدعی است: چندین عامل حیاتی در این بهبودی اقتصادی مثبت و نویدبخش تاثیر داشته اند. در وهله نخست ، به خاطر تغییر نگاه دولت اوباما به چشم انداز جمهوری اسلامی در صحنه بین المللی ، و نیز پیشرفت مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی و گروه پنج به اضافه یک (آمریکا ، روسیه ، انگلیس ، فرانسه ، چین و آلمان) ، ایران میلیاردها دلار از دارایی های مسدود شده خود را دریافت کرده و تحریم های اقتصادی برخی از صنایع خود را ، شامل طلا ، فلزات گرانبها ، صنعت خودروسازی ، برخی تحریم های شرکت های هواپیمایی ، و صادرات محصولات پتروشیمی و افزایش صادرات نفتی به ویژه به آسیا از میان برداشته است. این تدابیر میلیاردها دلار به درآمد جمهوری اسلامی ایران افزود. ثانیا ،‌ دولت جدید در جمهوری اسلامی کوشیده است سرمایه گذاران آسیایی (چینی، ‌هندی ، و غیره) را جذب و سیاست های قراردادی و اقتصادی خود را در این خصوص اصلاح کند. مثلا ، صادرات نفتی ایران در شش ماه نخست سال 2014 حدود 25 درصد افزایش یافت. وارد کنندگان اصلی نفت ایران عبارتند از چین و هند. چین به تنهایی واردات نفتی خود را از ایران 50 درصد ، هند 19 درصد و ژاپن 48.6 درصد افزایش دادند و واردات کره جنوبی نیز سال گذشته 7 درصد افزایش یافت.

نا امیدی اصلاح‌طلبان از ناطق نوری

پس از اینکه ناطق‌نوری تاکید کرد که برای حضور در انتخابات مجلس تکلیف ندارد و خیال اصلاح‌طلبان را با گفتن این جمله که «من بنا ندارم در انتخابات مجلس شرکت کنم، شرکت هم نمی‌کنم؛ تشخیص هم می‌دهم تکلیف ندارم و مکلف نیستم» راحت کرد، رسانه‌های اصلاح‌طلب دوباره به سراغ عارف رفتند و بعد از مدت‌ها عارف را از بایکوت خبری خود خارج کردند.

به گزارش فارس این بازگشت جالب توجه به عارف طوری غیر واقعی بود که روزنامه اعتماد پس از تعریف و تمجید از محمد رضا عارف، از عملکرد وی در راه‌اندازی بنیاد امید ایرانیان که حدود 8 ماه از راه‌اندازی آن می‌گذرد،‌ تقدیر به عمل آورد.

این روزنامه در مطلبی با تیتر «پیام روشن عارف به اصلاح‌طلبان» و اختصاص دادن تیتر یک روزنامه به او سعی کردند به دلجویی از عارف بپردازد و به نوعی بی‌توجهی چندین ماهه به عارف را از دل او دربیاورند.

اصلاح‌طلبان حتی با تعریف کردن کارویژه برای عارف سعی دارند که او را در پازل مدنظر خود هدایت کنند، بر همین اساس این روزنامه اصلاح‌طلب روز گذشته در مطلب خود نوشت «عارف می‌تواند در کنار کادر سازی حلقه اتصال اصلاح‌طلبان با بخش‌های کمتر خوش‌بین نظام سیاسی باشد.»

در واقع صراحت ناطق بر نیامدن به کارزار انتخابات، اصلاح‌طلبان را به تکاپو انداخت تا حداقل، گزینه عارف را برای مجلس دهم از دست ندهند، هرچند که تغییر نظر شیخ در یک سال و نیم باقی مانده به مجلس دهم ممکن است همه چیز را تغییر دهد و دوباره اصلاح‌طلبان بخواهند دست عارف را خالی بگذارند.

موسوی خوئینی ها: روحانی تکلیف خود را روشن کند.

آقای موسوی خوئینی‌ها در جلسه افطاری اصلاح‌طلبان در منزل آقای عبدالله نوری، شعر معروف «جاده واسب مهیاست، بیا تا برویم» را مصداق وضعیت اصلاح‌طلبان عنوان می کند. وی می گوید: الآن همه چیز برای ما آماده است، اگر کاری نکنیم، برای همیشه باید با سیاست و قدرت خداحافظی کنیم. وی گفته است که آقای روحانی هم باید بفهمد که کجا ایستاده و با چه پشتوانه‌ای انتخاب شده است. روحانی باید تکلیف خودش را روشن کند.

به گزارش جهان، در این جلسه برخی افراد نسبت به مصاحبه‌هایی که تعدادی از عناصر اصلاح‌طلب علیه دولت و آقای روحانی داشته‌اند، انتقاداتی مطرح می کنند که موسوی خوئینی‌ها در پاسخ به آنان می گوید: اتفاقاً من از این مصاحبه‌ها دفاع می‌کنم؛ مصاحبه‌های این روزهای برخی آقایان خوب است تا مردم بفهمند که حمایت‌های ما از روحانی صد درصدی نیست و برای خود آقای روحانی هم پیام دارد که باید بفهمد که کجا ایستاده و با چه پشتوانه‌ای انتخاب شده‌است. وی در این جلسه گفته که باید هرچه زودتر به آقای روحانی گفت که استراتژی‌اش را برای مجلس آینده روشن کند چون اگر بخواهد اصلاحات را دور بزند، برخورد می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
نظرات به چه درد می خوره با مردم شوخی نكنین
mgh
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
اگر رابطه ها با خارج خوب شود دیكر چطوری میشود 1 دلار امریكا كه 250الی270 تومان است را به قیمت 3000 تومان به ملت ایران وركشند.همین طوری خوب است.ب....
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
وای اگر روحانی اعصبانی شود، كسی نتواند كه جوابش دهد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها