وزیر نیرو با تشریح سیاست‌ متنوع سازی سبد تولید برق کشور از قطع دائم آب مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: طرح جریمه مشترکان پرمصرف آب و برق به دولت رفت.
کد خبر: ۷۰۴۳۱۳
طرح جریمه مشترکان پرمصرف به دولت رفت

حمید چیت چیان امروز در مراسم افتتاح اولین مزرعه برق بادی ایران در تاکستان قزوین با اشاره به طراحی و ساخت اولین توربین 2.5 مگاواتی نیروگاه‌های برق بادی در کشور گفت: در اولین مزرعه برق بادی ایران تاکنون هفت توربین بادی نصب شده و به زودی هشتمین توربین بادی نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه مزرعه برق بادی تاکستان قزوین از ظرفیت تولید 20 مگاوات انرژی پاک برخوردار است، افزود: اخیرا قراردادهایی به منظور ایجاد هزار مگاوات ظرفیت تولید برق بادی در کشور با سرمایه گذاران و سازندگان بخش خصوصی امضا شده است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به امضای قرارداد ساخت 250 مگاوات ظرفیت تولید برق بادی با سازمان توسعه برق، افزود: همچنین قرارداد ایجاد 750 مگاوات ظرفیت تولید برق بادی با یکی از سازندگان صنعت برق امضا شده است.

این مقام مسئول همچنین از امضای قراردادهای جدید با بخش خصوصی برای طراحی و ساخت نیروگاه های برق بادی در سایر استان های کشور همچون خاف و بینالود در خراسان رضوی، منجیل در استان گیلان، بخش هایی از سیستان و بلوچستان و منطقه تاکستان قزوین خبر داد.

چیت چیان با تاکید بر اینکه وزارت نیرو هر کیلووات برق تولیدی از نیروگاه‌های برق بادی را 444 تومان از بخش خصوصی خریداری می کند، گفت: یکی از سیاست های کلان صنعت برق افزایش ظرفیت تولید برق از نیروگاه های تجدیدپذیر است.

وزیر نیرو در تشریح مهمترین سیاست های متنوع سازی سبد تولید برق کشور، گفت: اضافه شدن واحدهای بخاری، تبدیل نیروگاه های گازی به نیروگاه های سیکل ترکیبی و افزایش پایداری شبکه تولید برق با اضافه کردن واحدهای بخاری به نیروگاه های برق موجود از مهمترین سیاست های در دست اجرا است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید همچنین از برنامه ریزی به منظور طراحی و ساخت نیروگاههای جدید برق بادی، خورشیدی، تولید پراکنده و مقیاس کوچک در استان های مختلف کشور خبر داد و افزود: بر این اساس در قالب قانون بودجه سال جاری مصوبات و مجوزهای قانونی از مجلس شورای اسلامی به منظور حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی صنعت برق اخذ شده است.

این مقام مسئول همچنین با یادآوری اینکه از محل صرفه جویی در مصرف سوخت مایع و گاز طبیعی هم به مدت 2 سال اعتباراتی در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه های جدید تجدید پذیر واگذار خواهد شد، افزود: بر این اساس همچنین قراردادهای تضمینی خرید برق از سرمایه گذاران بخش خصوصی هم در دستور کار قرار دارد.

آب مشترکان پرمصرف قطع می شود

وی در خصوص سیاست جدید وزارت نیرو درباره قطع آب مشترکان پرمصرف گفت: در تمامی شهرهایی که با تنش آبی روبرو باشیم، آب مشترکان پرمصرف ابتدا به صورت موقت و سپس به صورت دائم قطع خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه قطع آب مشترکان پرمصرف تنها در سطح شهر تهران اعمال نخواهد شد، افزود: این طرح در تمامی شهرها که با تنش آبی روبرو باشند اجرایی و عملیاتی خواهد شد و تمامی مصوبات قانونی آن از سوی دولت اخذ شده است.

چیت چیان در خصوص جریمه مشترکان پرمصرف آب هم گفت: هم اکنون لایحه جریمه مشترکان پرمصرف آب و برق به هیات دولت ارسال شده و در صورت تصویب دولت، این طرح هم به منظور مدیریت مصرف آب در کشور عملیاتی خواهد شد.

مرحله اول نخستین مزرعه برق بادی کشور شامل 8 واحد نیروگاهی با ظرفیت 20 مگاوات صبح امروز با حضور وزیر نیرو و رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رسما افتتاح شد.

در این مزرعه برق بادی کشور، طول هر پره توربین بادی نصب شده 50.3 متر ، قطر روتور 104 متر، ارتفاع برج 85 متر و وزن ماشین خانه 96 تن است. هر دستگاه توربین بادی این مزرعه برقی در سرعت باد 3.5 متر بر ثانیه تا 25 متر بر ثانیه برق تولید می کند.

این مزرعه برق بادی در منطقه کهک در شهرستان تاکستان استان قزوین طراحی، نصب و راه اندازی شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
daniyal
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
برای جریمه كردن مردم خوب طرح دارین اما خدمتر سانی از صفر هم كمتر. در كرمان وضعیت روشنایی معابر زیر صفر است وقتی كه اعتراض میكنیم میگن استشهاد جمع كنید، بیارید مگر خدمات شهری نیاز به اینكارها دارد پس شما هم برای هر محله استشهاد جمع كنید بعد مبلغ روشنایی معابر را به قبوض اضافه كنید دولت شعار شدید فقط بلدید حماسی حرف بزنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها