سعید بهروان از تهران: مدتی است پس از وصل شدن به اینترنت، پردازش سی‌پی‌یو به 100 درصد می‌رسد و دائم فن روشن است. به محض قطع ارتباط اینترنت، مشکل رفع می‌شود. دلیل آن چیست؟
کد خبر: ۷۰۴۰۸۵

این مشکل دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. متاسفانه نه مشخصاتی از ویندوز رایانه را به ما اعلام کرده اید و نه عنوانی از پردازشی که ظرفیت سی‌پی‌پو ‌را اشغال می‌کند. در هر حال دلیل بروز این مشکل می‌تواند یکی از سه عامل زیر باشد:

ـ به تنظیمات ویندوز مراجعه کرده و در بخش به‌روزرسانی،گزینه‌های مربوط به‌روزرسانی را غیرفعال کنید. پس از آن ارتباط خود را مجدد تست کنید ببینید مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

ـ دقت داشته باشید دو نرم‌افزار آنتی‌ویروس روی ویندوز نصب نشده باشد. اگر اینچنین است، یکی را حذف کنید و در غیر این‌صورت یک نرم‌افزار قدرتمند و به‌روز را روی ویندوز نصب و آن را از نظر آلودگی به ویروس‌ها و تروجآنها بررسی کنید ؛ چرا که بسیاری از ویروس‌ها ممکن است دلیل بروز این مشکل باشند.

ـ بررسی کنید آیا با اتصال به اینترنت این مشکل رخ می‌دهد یا هنگام استفاده از مرورگرهای اینترنتی. این مشکل ممکن است در استفاده از اینترنت‌اکسپلورر رخ دهد. در صورتی‌که این‌چنین است، مرورگر را به‌روز کرده و افزونه‌های نصب شده روی آن را نیز غیرفعال کنید. در صورتی‌که مشکل فوق هنگام استفاده از دیگر مرورگرها مشاهده می‌شود نیز ممکن است مشکل از افزونه‌های نصب شده روی آنها باشد.

آرزو افراشته از تهران: در قسمت ترفندها مربوط به روز بیست و پنجم خرداد مطلبی درباره مرورگر اپرا چاپ کردید. من اپرا نسخه 22 را دارم ولی مراحلی که گفتید اصلا وجود نداشت.

تا حدی حق با شماست و تا حدی نیز اشتباه از ما؛ زیرا مرورگر اپرا از نسخه‌ 17/12 به بعد دیگر به‌روز نشد و نسخه‌های جدید آن با تغییرات فراوان منتشر شد (به‌عنوان مثال نسخه‌ جدید،قابلیت مدیریت ایمیل‌ها را ندارد). این نسخه‌ها که شما نیز از نسخه‌ 22 آن استفاده می‌کنید، از ترفند چاپ شده پشتیبانی نمی‌کنند اما با تایپ عبارت opera:‌/‌‌/‌ نتایجی برای دسترسی به بخش دانلودها، بوکمارک‌ها و... برای شما به‌نمایش درخواهد آمد و عبارت opera:‌/‌‌/‌flags تنظیمات پیشرفته‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ترفند چاپ شده در مطلب ذکر شده در مرورگر اپرا نسخه 17/12 و پیش از آن قابل استفاده است و باتوجه به محبوبیت این نسخه از مرورگر اپرا، همچنان با مراجعه به سایت اپرا کاربران می‌توانند نسخه 17/12 را دانلود و به استفاده از آن بپردازند. توجه داشته باشید که این نسخه نیز همچنان در صورت نیاز به‌روزرسانی می‌شود.

با تشکر از دقت شما، این ترفند را نیز توضیح می‌دهیم. در نسخه‌های جدید اپرا پس از مراجعه به صفحه‌ Settings می‌توانید کلیدهای روی صفحه‌کلید را به ترتیب زیر از راست به چپ، فشار دهید تا تنظیمات حرفه‌ای مرورگر برای شما فعال شود:

کلیدها به ترتیب عبارتند از: دو بار جهت بالا، دو بار جهت پایین، جهت چپ، جهت راست، جهت چپ، جهت راست، حرف B از روی صفحه‌کلید و در نهایت حرف A از روی صفحه‌کلید.

در صورتی‌که کلیدها را درست فشار داده باشید، پنجره‌ای به‌نمایش درمی‌آید و با کلیک روی I Understand، Proceed تنظیمات حرفه‌ای برای شما به ‌نمایش درخواهند آمد. یکی از این گزینه‌های تنظیماتی جدید، پنهان کردن کادر جستجو در Speed Dial است.

نوید احدی از اردبیل: لپ‌تاپ من hp ProBook 4530s است و دوسال پیش آن را خریدم. از همان روزهای اول، همگام اجرای بازی‌ها دمای سی‌پی‌یو بالا بود؛ ولی بدون خروج از بازی، همه چیز به‌درستی کار می‌کند. تصاویری را از دمای سی‌پی‌یو در وضع‌های مختلف ارسال می‌کنم. آیا این دما برای رایانه من مناسب است؟

باتوجه به مدل پردازنده مرکزی دستگاه شما (Intel Core i3 Sandy Bridge) دمای توصیه شده برای حالت استراحت ‌باید 30 تا 37 درجه سانتی‌گراد و دما در شرایط استفاده از پردازشگر بین 50 تا 62 درجه سانتی‌گراد باشد.(نظرات متفاوتی برای این دماها وجود دارد، اما در بیشتر موارد دمای توصیه شده در همین بازه‌ها عنوان شده‌اند.)

پردازنده دستگاه شما دارای تحمل حداکثر 85 درجه سانتی‌گراد گرماست؛ پس با توجه به این‌که شما مشکلی در استفاده از دستگاه ندارید و ریستارت شدن‌های ناگهانی، خاموش شدن دستگاه و... برای شما پیش نمی‌آید، می‌توانید بدون نگرانی از رایانه استفاده کنید. تنها توصیه‌ای که به شما داریم این است که همواره سعی کنید محیط استفاده از رایانه را مطلوب نگه‌دارید و به سرعت فن و پایه خنک‌کننده همیشه توجه کنید. مرور زمان نیز موجب نفوذ گرد‌وغبار به داخل لپ‌تاپ شده و مطمئنا اطراف فن پردازشگر مرکزی و خروجی‌های هوای دستگاه کمی مسدود شده است. اگر می‌توانید، این بخش‌ها را تمیز کنید تا گردش هوا بخوبی در دستگاه شما صورت گیرد.

وحید از کرمانشاه: من چند اکانت از شرکت‌های ارائه‌کننده درایوهای ابری دارم. آیا نرم‌افزاری برای مدیریت این اکانت‌ها به ‌صورت یکجا وجود دارد؟

سرویس Storage Made Easy به شما این امکان را می‌دهد تا با پشتیبانی از 40 سرویس ابری مختلف، همه آنها را به‌صورت یکپارچه و کاملا متمرکز مدیریت کنید. این سرویس امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما استفاده رایگان از آن با محدودیت‌هایی همراه است. محدودیت پهنای باند ماهانه دو گیگابایتی و پشتیبانی از سه سرویس ابری از جمله محدودیت‌هایی است که برای کاربران با عضویت رایگان در نظر گرفته شده است. برای مقایسه دیگر سرویس‌های این سایت و بررسی قیمت‌ها می‌توانید به سایت http://storagemadeeasy.com مراجعه کنید.

مهرداد خادم دلیر از اردبیل: هنگامی که بیش از ده دقیقه به اینترنت وصل می‌شوم صفحه‌ خطای آبی رنگ با پیغام خطای PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA بـرایــم به‌نمایش درمی‌آید. در استفاده کمتر از ده دقیقه از اینترنت این مشکل رخ نمی‌دهد.

این خطا در بیشتر موارد به‌دلیل مشکلات سخت‌افزاری رخ می‌دهد. توجه کنید در مدتی که خطا رخ داده تغییراتی در سخت‌افزار رایانه خود اعمال کرده‌اید یا خیر. اگر اینچنین است، به احتمال زیاد یا قطعه‌ تعویض شده معیوب است یا این‌که درایورهای قطعه جدید را نصب نکرده‌اید. برای مثال ممکن است کارت گرافیک را عوض کرده باشید، اما با شناخته شدن کارت گرافیک از سوی ویندوز، درایور کارت گرافیک را نصب نکرده باشید.

همچنین اشکال در رم و دیگر حافظه‌ها نیز می‌تواند به بروز این مشکل منجرشود که تشخیص و عیب‌یابی آن با افراد متخصص است.

مورد دیگری نیز که موجب بروز این مشکل می‌شود وجود اشکال در هارد‌دیسک است. با اجرای ابزار Run(کادر جستجو در ویندوز 7) و تایپ دستور زیر ممکن است بتوانید آسیب‌های موجود در هارد‌دیسک را رفع کنید و این مشکل نیز از بین برود:

chkdsk /f /r X:

توجه داشته باشید به‌جای X باید نام درایوهای هارد دیسک و ویندوز را وارد کنید.

آرین از تهران: یک کارت گرافیک NVIDIA GeForce 8500 GT 1GB DDR2 دارم. مدتی است هنگامی که فیلم یا بازی اجرا می‌کنم صفحه روشن و خاموش می‌شود و پس از آن پیغام خطای NVidia display driver stopped responding and has recovered به‌نمایش درمی‌آید. درایور کارت گرافیک هم از سایت اصلی دانلود کرده‌ام.

با توجه به تصویری که برای ما ارسال کردید و پیغام خطای موردنظر، مشکل مربوط به دما و عملکرد GPU(واحد پردازش گرافیک) کارت گرافیک شماست. این مشکل می‌تواند به‌دلایل متعددی رخ دهد، اما مشکل شما به این صورت است که صفحه در یک لحظه مشکی می‌شود و پس از آن با روشن شدن مجدد صفحه (برگشت تصویر به صفحه‌ نمایش) این خطا به‌نمایش درمی‌آید. این مشکل در 99 درصد موارد مربوط به پردازش بیش از حد روی رایانه از سوی یک نرم‌افزار به ‌صورت پنهان است. به شما توصیه می‌کنیم پیش از هر کاری یک ویروس‌یاب قدرتمند روی رایانه نصب کرده و یک‌ بار به‌طور کامل رایانه را از نظر هرگونه آلودگی اسکن کنید. یکی از معروف‌ترین ویروس‌ها با این عملکرد BitCoin miner نام دارد. پس از اسکن کامل و اطمینان از پاک شدن آلودگی‌ها یک‌بار درایور کارت گرافیک را حذف و به نصب دوباره آن اقدام کنید. علاوه بر این روش، گزینه‌های احتمالی دیگری نیز برای رفع این مشکل وجود دارد. یکی از این گزینه‌ها استفاده از ابزار Microsoft Fix it است.

http://go.microsoft.com/?linkid=9805447

از راه‌حل‌های پیشنهادی دیگر برای رفع این مشکل مراجعه به NVIDIA Control Panel و انتخاب بخش Manage 3D settings است. در ادامه از بخش Global Settings گزینه‌ Power management mode را به Prefer maximum performance تغییر دهید.

اسفندیار شهبازی از اهواز: قصد خرید یک زمین کشاورزی را داشتم، اما به ‌دلیل شکل خاص این زمین، به‌دست آوردن اندازه دقیق آن برای من ممکن نیست. از آنجا که من یک گوشی خوب مجهز به سیستم‌ عامل اندروید خریده‌ام و دارای جی‌پی‌اس است، آیا می‌توانم با استفاده از یک برنامه و جی‌پی‌اس گوشی، اندازه‌ دقیق این زمین را به‌دست آورم؟

پیش از هر چیز خوشحالیم خوانندگان کلیک سعی می‌کنند تا جایی که امکان دارد از امکانات در دسترس خود کمک بگیرند. خوشبختانه برای این نیاز شما در سیستم‌ عامل اندروید، برنامه‌های بسیاری طراحی شده است. این برنامه‌ها در بیشتر موارد نمایی از موقعیت مکانی شما را در اختیارتان قرار داده و شما را قادر می‌سازد محدوده موردنظر برای اندازه‌گیری را انتخاب کنید. سپس با توجه به مقیاس نقشه به‌نمایش درآمده، مساحت محدوده انتخابی شما را محاسبه کرده و با تبدیل اندازه به‌دست آمده به مقیاس واقعی، اندازه‌ دقیق زمین موردنظر را در اختیار شما قرار می‌دهد. نام برخی از این نرم‌افزارها عبارت است از: Area & Distance Calculator GPS, GPS Area Calculation, GPS Field Area Measure با مراجعه به فروشگاه گوگل‌پلی می‌توانید این نرم‌افزارها را جستجو و از آنها استفاده کنید.

سلیم از بندرعباس: چگونه می‌توان برنامه‌های اندرویدی را پنهان کرد، به‌طوری‌که آیکون برنامه پنهان شود؟ برنامه‌هایی که من پیدا کردم نیاز به روت شدن دستگاه داشتند.

نرم‌افزار App Hider قادر است بدون نیاز به روت، نرم‌افزارهای مورد نظر شما را از فهرست برنامه‌ها پنهان کند و آنها را به فهرستی امن که با رمز عبور حفاظت می‌شود منتقل کند. این نرم‌افزار به‌صورت تجاری در گوگل‌پلی عرضه شده و قیمت آن دو دلار است. شما می‌توانید نسخه‌ای از آن را خریده یا با جستجو در سایت‌های ایرانی، نسخه‌ رایگان آن را دانلود و نصب کنید.

همچنین در صورتی‌که قصدتان از پنهان کردن برنامه‌ها، ممانعت از اجرای آنهاست می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار رایگان Smart AppLock ، برنامه‌های مورد نظرتان را رمزگذاری کنید. به‌این ترتیب برنامه‌های شما پنهان نمی‌شوند اما برای اجرا نیازمند رمز عبور خواهند بود.

App Hider: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌W7yCMB

Smart AppLock: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌hdNFG7

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها