بررسی نقاط ضعف و قوت محبوب‌ترین مرورگرهای وب

کدام مرورگر، چرا؟

کارشناسان می گویند مرورگرهایی مانند «IE» به طور کامل امن نیستند اما مرورگرهایی هستند که در حفاظت از حریم شخصی افراد عملکرد بهتری دارند.
کد خبر: ۷۰۳۹۴۰
سه مرورگر حافظ حریم شخصی

در اسناد فاش شده ویکی لیکس، سازمان امنیت آمریکا (NSA) مرورگر Tor را با عنوان «سلطان امنیت بالا، پوشیدگی و ناشناسی در اینترنت» خطاب کرده است.

این مروگر در حقیقت یکی از پروژه های آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی آمریکا بود که به خوبی دلیل بنای مستحکم و دژ مانند آن را توجیه می کند.

پروژه «Onion Routing» که بعدها به Tor منتهی شد در سال 1998 توسط نیروی دریایی ایالات متحده «پتنت» شده بود و امروزه این پروژه توسط یک سازمان آموزشی تحقیقاتی و غیرانتفاعی اداره می شود.

این مرورگر ضمن محافظت از حریم شخصی، امکان برقرار ساختن ارتباطات محرمانه و مطمئن را نیز فراهم می کند. جاوا اسکریپت و کوکی ها در مرورگر و پروژه Tor به صورت پیش فرض غیرفعال هستند.

مرورگر Tor، ترافیک اینترنت را از شبکه ای آزاد که توسط کاربران داوطلب در سراسر جهان تشکیل شده عبور داده که از حدود پنج هزار مشارکت کننده تشکیل شده است.

هر تبادل پیغامی در چندین لایه رمزنگاری شده پیچیده می شود و هر یک از این لایه ها همچون لایه های پیاز در جریان حرکت خود باز (رمزگشایی) می شود.

هر یک از گیرندگان تنها قادر هستند آخرین گره سطح میانی را مشاهده کرده و در نهایت این دریافت کننده خواهد بود که لایه ها را به صورت کامل دریافت و رمزگشایی خواهد کرد.

گره پایانی، لایه های درونی را رمزگشایی کرده و پیغام را به مقصد نهایی آن ارسال می کند.

این مرورگر قابلیت اجرا از روی حافظه های جانبی نظیر فلش را داشته و برای سیستم عامل های Mac OS X ،Windows و Linux در دسترس است.

مرورگر Epic

مرورگر Epic با رابط کاربری و طراحی مشابه با کروم ارائه شده که بسیاری از کاربران به آن وابسته هستند.

در صفحه دانلود این مرورگر، ۱۱ مورد نشتی مربوط به حریم شخصی که این مرورگر آن ها را پوشش خواهد داد معرفی شده است.

این مرورگر در حالت پیش فرض دسترسی وب سایت هایی که شما را رهگیری می کنند و بنگاه های تبلیغاتی را قطع خواهد کرد.

اپیک همچنین یک حالت مرور امن جامع نیز در اختیارتان قرار می دهد که در آن از ذخیره کوکی ها، کش، تاریخچه و فرم های پر شده یا هر نوع داده شخصی که سایر مرورگرها به ذخیره آن ها می پردازند خودداری می شود.

اپیک همچنین به محض بسته شدن کلیه داده های مربوط به آن نشست را حذف می کند. جستجوهای اینترنتی با این مرورگر از مسیر یک پروکسی عبور داده خواهند شد تا از ذخیره شدن رکوردهای مربوط به آدرس IP شما جلوگیری شود.

مزیت دیگری که می توان برای اپیک متصور بود، قابلیت فعال سازی ساده مسیر پروکسی از طریق کلیک بر روی آیکن پریز موجود در نوار آدرس است.

این قابلیت IP شما را تغییر خواهد داد و با استفاده از آن می توانید هویت خود را به شکل بهتری مخفی نمایید.

علاوه بر این شما قادر خواهید بود با استفاده از این مرورگر، هنگامی که از شبکه وای فای استفاده می کنید به راه اندازی یک اتصال رمزنگاری شده نیز بپردازید.

مرورگر Pirate Browser

این وب سایت محبوب ترین مرجع تورنت محسوب شده و موسسان آن مدت هاست با اتهامات و محاکمه های قضایی روبرو هستند.

این مرورگر در وحله اول با هدف عبور از سد مسدود شدن وب سایت «The Pirate Bay» در برخی کشورها ساخته شد، اما این گزینه نیز دارای خصوصیاتی برای حفاظت از حریم شخصی کاربر است که در مرورگرهای معمولی چندان اثری از آن ها نیست.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها