فروش ساعت تقلبی رولکس به مبلغ 10 میلیون تومان

دزد حرفه ای را شناسایی کنید

کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران از شهروندان خواستند تا هرگونه اطلاعات درخصوص هویت، مخفیگاه و محل‌های تردد یکی از متهمان پرونده که به شیوه بدل اندازی تحت تعقیب است را اطلاع دهند.
کد خبر: ۷۰۳۵۴۴
دزد حرفه ای را شناسایی کنید

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اسفندماه سال 92 فردی با مراجعه به کلانتری 107 فلسطین به مأموران اعلام کرد که پس از خروج از شعبه بانک و به شیوه بدل اندازی مورد سرقت مبلغ 10 میلیون تومان قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع بدل اندازی و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مبلغ 10 میلیون تومان را از بانک دریافت کرده و به سمت شرکت محل کار خود در حرکت بودم که یک آقا با لهجه ای خاص جلوی مرا گرفت و عنوان داشت قصد فروش یک عدد ساعت مچی اصل «Rolex» را دارد؛ بنده عنوان کردم قصد خرید ساعت ندارم که در همین حین فرد دیگری از پشت سر به ما دو نفر نزدیک شد و پرسید آیا این ساعت فروشی است که فروشنده به وی پاسخ داد: ساعت را به شما نمی فروشم چون شما دلال هستید.

در حالیکه قصد ترک محل و دور شدن از آن دو نفر را داشتم فرد مدعی خرید ساعت به سمتم آمد و مرا به گوشه ای در پیاده رو کشاند و درخواست کرد این ساعت را برای من بخر و در عوض آن مبلغ 500 هزار تومان به شما سود خواهم داد.

به این ترفند و برای گرفتن سود 500 هزار تومانی، به سمت فروشنده ساعت رفته و عنوان کردم که ساعت را می خرم و خریدار نیز پس از تحویل دادن یک ساعت مچی، مبلغ 10 میلیون تومان را از من گرفت و بلافاصله از محل دور شد.

در حالیکه قصد تحویل دادن ساعت به شخص متقاضی خرید آن و دریافت اصل پول خود و مبلغ 500 هزار سود حاصل از خرید آنرا داشتم متوجه شدم که این شخص در حال فرار است و آن زمان بود که فهمیدم آن دو نفر با یکدیگر همدست هستند و یک ساعت تقلبی را به من انداخته اند.

با آغاز رسیدگی به پرونده و بررسی پرونده های مشابه، کارآگاهان موفق به تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که دقیقاً به همین شیوه و شگرد و همگی پس از خروج از شعبات بانکی مناطق مختلف مورد سرقت و بدل اندازی قرار گرفته و سارقان اقدام به سرقت مبالغ چند میلیون تومانی از آنها کرده بودند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از اظهارات شکات، کارآگاهان به شعبات مختلف بانکی مراجعه کرده و در بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته شعبات موفق به شناسایی تصویر فردی شدند که به گفته مالباختگان، با تغییر لهجه سعی داشته تا خود را از اتباع کشور اروپایی معرفی و بدین شیوه و شگرد زمینه اولیه برای بدل اندازی را فراهم کند.

سرهنگ کارآگاه صفدر جان پرور، رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ و به منظور شناسایی و دستگیری متهمان پرونده دستور انتشار تصویر بدست آمده یکی از متهمان پرونده که به شیوه زاغ زنی ، اقدام به شناسایی مالباختگان در شعبات مختلف بانکی داشته، از سوی مقام قضایی صادر شده است لذا از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی متهم شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت، مخفیگاه، محل های تردد و... این شخص را از طریق شماره تماس 21865610 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند همچنین از شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و موفق به شناسایی تصویر متهم شدند نیز دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها