رییس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: اسرائیل عامل درد و رنج و فاجعه انسانی در نوار غزه است و ملت فلسطین قربانی شده است.
کد خبر: ۷۰۳۱۳۳
مشعل: اسرائیل ما را به گزینه نظامی وادار کرد

خالد مشعل گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون هیچ توجیهی وارد جنگ علیه غزه شد تا با ریختن خون فلسطینیان رضایت معارضان و دشمنان خود در تل آویو را جلب نماید.

وی افزود: ما به راه حل نظامی پایبند هستیم اما اسرائیل ما را وادار به استفاده از گزینه نظامی کرد.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: اسرائیل در عملیات خود علیه نوار غزه، غیر نظامیان را هدف قرار داد در حالیکه حماس تنها با سربازان اسرائیلی می جنگید اما جهانیان به تماشا نشسته و قربانی را مورد سرزنش قرار می دهند.

وی با اشاره به وجود برخی اختلافات با جنبش فتح، افزود: ما برای حل این اختلافات تلاش می کنیم و به وحدت ملی و حرکت در مسیر تحقق آشتی پایبند هستیم.

مشعل همچنین هر گونه اقدام حماس مبنی بر قرار دادن سکوهای پرتاب موشک در بیمارستان ها و مدارس را رد و تاکید کرد که حماس مردم را به مقاومت تشویق می کند اما هر شهروند فلسطینی در خصوص اینکه چگونه می خواهد پایداری نماید، مختار است.

وی گفت: نیمی از ملت فلسطین تحت اشغال هستند و نیم دیگر نیز آواره می باشند اما جهانیان با اسرائیل همسو شده و ارزش های اخلاقی را نادیده می گیرند.

مشعل افزود: حماس از خود دفاع می کند و رهبران خود را به خاطر ملت فلسطین قربانی می کند و هر جنبش مقاومتی همان کاری را می کند که ملت ها در صورت تحت اشغال واقع شدن انجام می دهند و هیچ کشوری در دنیا نیست که اشغال سرزمین خود را بپذیرد.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به دشواری نبرد کنونی علیه رژیم صهیونیستی، گفت: تل آویو از لحاظ نظامی قوی تر از مقاومت است اما ملت فلسطین صاحب حق هستند و فرق بین ما و اسرائیل همانند فرق بین دزد و صاحب زمین است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها