پرینتر سه بعدی خانگی آمد

چاپ ارزان از پلاستیک​های دور ریز

شاید تا به حال چیزی درباره کمبود کالبدهای انسانی در عرصه تشریح و آموزش نشنیده باشید، اما واقعیت این است که در همه جهان و بویژه در کشورهای در حال توسعه نمونه‌های کافی وجود ندارد. هزینه آماده‌سازی، مومیایی و فریز اجساد گران تمام می‌شود و فقط تحت یک شرایط بشدت کنترل‌شده قابل کالبدشکافی‌ هستند.
کد خبر: ۷۰۱۲۶۵
آموزش آناتومی با چاپ سه‌بعدی

از این رو، پژوهشگران دانشگاه موناش در استرالیا دست به ابتکاری زدند تا این موانع را از میان بردارند؛ آنها موفق به طراحی اندام‌های بدن به کمک چاپ سه‌بعدی شدند که بسیار هم واقعی به نظر می‌رسند. بسته آناتومی چاپ سه‌بعدی شامل مجموعه کامل اندام‌های مورد نیاز در آموزش آناتومی دست و پا، سر و گردن و قفسه سینه است و اولین نمونه تجاری در نوع خودش به شمار می‌رود. برای ساخت مدل‌ها، طراحان ابتدا از اندام‌های واقعی به وسیله سی‌تی اسکن یا اسکن لیزری سطوح تصویربرداری می‌کنند؛ سپس این تصاویر را در ساخت مدل‌های کامپیوتری سه‌بعدی به کار می‌برند و در مرحله آخر نیز با قرار دادن مواد پلاستیکی یا گچی در چاپگرهای سه‌بعدی، اندام‌های مصنوعی مشابه می‌سازند.

ساخت مجموعه کامل اندام‌ها به آسانی در مدت زمان کوتاهی با هزینه پایین امکان‌پذیر است. این مجموعه مانند کالبدهای انسانی نیست که به دلیل استفاده از مواد نگهدارنده، زود فاسد شود یا بو بگیرد. به علاوه، استفاده از آنها در کشورهایی که عقاید مذهبی اجازه تشریح و کالبدشکافی اجساد را نمی‌دهد بلامانع است.اعضای دانشگاه ​اکنون در حال رایزنی با شرکت‌های تجاری هستند تا محصولات خود را تا اواخر امسال در اختیار مراکز آموزشی قرار دهند.

gizmag / مترجم: صدف دژآلود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها