پرینتر سه بعدی خانگی آمد

چاپ ارزان از پلاستیک​های دور ریز

فناوری چاپ سه بعدی روز به روز ابعاد تازه ای پیدا می کند. در تازه ترین نوآوری صورت گرفته در این زمینه محققان خوش ذوق از طرح اولیه دستگاهی رونمایی کرده اند که پلاستیک های دور ریز را به وسایل مورد نیاز تبدیل می کند.
کد خبر: ۷۲۰۳۳۹
چاپ ارزان از پلاستیک​های دور ریز

فناوری چاپ سه بعدی در کنار جذابیت خاصی که دارد با چالش بزرگی نیز همراه است و آن چیزی نیست جز بالا بودن مواد اولیه مورد نیاز برای خلق وسایل مورد نظر.

یک دستگاه چاپ سه بعدی که بزرگی به اندازه یک مایکرویو دارد این مشکل را حل کرده به طوریکه برای چاپ سه بعدی وسایل مختلف تنها کافی است مواد پلاستیکی بلااستفاده نظیر قوطی پلاستیکی شیر و نوشیدنی ها و حتی اسباب بازی های معیوب گوشه و کنار خانه را از درب بالایی درون آن قرار داده و با فشردن تنها یک دکمه شاهد چاپ سه بعدی وسیله مورد نظر باشیم.

این دستگاه مجهز به صفحه لمسی ویژه ای است که بر روی آن نمایشگر آغاز به فرآیند پردازش پلاستیک و همچنین انتخاب گزینه مورد نظر برای تولید وسیله ای خاص دیده می شود.

هزینه نه چندان زیاد این فناوری نوین (که البته هنوز در حد یک ایده اولیه است) در کنار استفاده از مواد پلاستیکی دور ریز از مزایای عمده آن به شمار می آید.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها