رقابت سوژه های جذاب در روز عید فطر

شما به کدام مهمان «ماه عسل» رای می‌دهید؟

«ماه عسل» روز عید فطر تمام می‌شود، صدف این برنامه باردیگر بسته می‌شود تا مهمانانی که در 30 روز ماه‌رمضان به این برنامه آمدند، به زندگی خود ادامه دهند و امیدوار باشند که هر روز بیشتر از روز قبل برایشان اتفاقات خوب رخ دهد و آنها کم‌کم در صدف زندگی مروارید شوند.
کد خبر: ۷۰۰۲۹۹
شما به کدام مهمان  «ماه عسل» رای می‌دهید؟

ماه عسل روز عید فطر از ساعت 16و 30 دقیقه شروع می‌شود و 120 دقیقه ادامه خواهد داشت. پنج مهمان برگزیده از میان تمام مهمانانی که در این 30 روز به این برنامه آمدند به انتخاب مردم به جشن ماه عسل می‌آیند. نظرسنجی برنامه ماه عسل برای انتخاب مهمانان ویژه عید فطر تا شب عید ادامه خواهد داشت، علاقه‌مندان به شرکت در این نظرسنجی می‌توانند به سایت www.maheasal3.ir مراجعه کنند یا نام مهمانان برگزیده خود را به شماره 2000033 پیامک کنند.

ماه عسل امسال طبق مطالبی که در روزنامه‌‌ها، مجلات، خبرگزاری‌ها، صفحات مجازی و... منتشر شد بیشتر از سال‌های دیگر دیده شد. خیلی‌ها ماه عسل، اجرای علیخانی و مهمانانی که به این برنامه می‌آمدند را دوست داشتند و درباره آن نوشتند و برخی هم یکی یا همه این پارامترها را دوست نداشتند و علیه ماه عسل نوشتند. اما وقتی بازتابی فراگیر به وجود می‌آید چه مثبت و چه منفی نشان می‌دهد که برنامه دیده شده و تاثیر خود را گذاشته و موجی را که باید ایجاد می‌کرده به وجود آورده و راه خود را رفته و به نتیجه رسیده است.

فراگیری ماه عسل آن‌قدر زیاد بود که در لطیفه‌ها و پیامک‌های موبایلی و وایبری هم راه یافت و دست به دست، نگاه به نگاه و گوش به گوش رسید تا آنهایی هم که ماه عسل را نمی‌دیدند و احسان علیخانی را نمی‌شناختند از سر کنجکاوی هم که شده پای این برنامه بنشینند و خیلی اوقات به مشتری پر و پا قرص ماه عسل تبدیل شوند؛ چون ماه عسل برنامه‌ای است که بدون هیچ واسطه‌ای آدم‌های حقیقی و واقعی را رو در روی مردم می‌نشاند و به قهرمانان خود این اجازه را می‌دهد تا مستقیم و بی‌ترس و واهمه از خود و از داستان زندگی خود بگویند تا شاید قصه آنها برای دیگران درسی، عبرتی، شادی و... باشد. ماه عسل امسال به مدد ابزارهای دنیای مجازی بین تحصیلکرد‌ه‌ها و آنها که کمتر برنامه‌‌های تلویزیون را تماشا می‌کنند هم جای خود را باز کرد. برخی از مهمانانی که به این برنامه می‌آمدند آن‌قدر جذاب و گاهی متحیرکننده بودند که بخش‌هایی از برنامه آنها از سوی مردم در قالب ویدئوهای دیدنی در فیسبوک، واتس‌آپ، وایبر و... منتشر می‌شد و بازتاب‌های زیادی را در دنیای مجازی به همراه داشت. همین ویدئوها نظر برخی از مخالفان سرسخت احسان علیخانی را معتدل‌تر کرد و به آنها نشان داد که علیخانی با مهمانان برنامه خود مانند مهره‌‌هایی که او را به موفقیت فردی نزدیک می‌کنند، نگاه نمی‌کند، بلکه با آنها همدل و همزبان می‌شود و در لحظه رو‌در‌رویی با آنان و صحبت با آنها به تنها چیزی که فکر نمی‌کند منفعت شخصی است.

یکی از این شخصیت‌‌ها که نظرهای زیادی را به سمت خود جلب کرد و هنوز هم بعد از گذشت چند روز بازتاب‌های آن در فضای مجازی دیده می‌شود، جانباز اعصاب و روان، حسن خوش‌نظر بود که همراه مادر، همسر و فرزند خود به برنامه ماه عسل آمد و با نوع رفتار و گفتار خود حیرت و تحسین همه را برانگیخت و نشان داد که گروه سازنده ماه عسل در انتخاب مهمانان خود سنگ‌تمام می‌گذارند و بهترین‌ها و کسانی که بیشترین تاثیر را بر مردم خواهند گذاشت مقابل دوربین می‌نشانند. این گروه از میان این همه عشاقی که در گوشه و کنار کشورمان وجود دارند، زن و مردی را پیدا می‌کنند و به برنامه می‌آورند که مرد بیست و یک سال از عمر خود را می‌گذارد و پی در پی آن‌قدر به خواستگاری دختر مورد علاقه‌اش می‌رود تا عاقبت جواب بله را از او و خانواده‌اش می‌گیرد. خیلی از مخاطبان این برنامه دوست دارند مراسم عقد این دو عاشق در روز عید فطر در برنامه ماه عسل برگزار شود.

مخاطبان ماه عسل سولماز و احسان را فراموش نخواهند کرد که سولماز قطع نخاع بود، اما همسرش حتی یک لحظه هم به مشکل او فکر نمی‌کرد و او را همچنان عاشقانه دوست داشت و پای او مانده بود و می‌ماند. آن پیرمرد دوست‌داشتنی که با همسر کهنسالش به برنامه ماه عسل آمد تا نشان دهد که اگر همسرش دچار بیماری آلزایمر شده است، در رابطه عاشقانه آنها خللی ایجاد نمی‌شود، مرد مانند یاری مهربان کنار همسر می‌ماند، از او پرستاری می‌کند و خوشحال است که این توفیق را پیدا کرده که می‌تواند از یار دیرینه زندگی‌اش پرستاری کند.

خیلی‌ها دوست دارند که باز هم آن جوانانی را ببینند که پدرانشان، مادرهای آنها را کشته بودند و آن جوان‌ها امروز با روحیه‌ای شکننده اما با تحمل و مقتدر به زندگی ادامه می‌دهند. یا آن بچه‌هایی که کار می‌کردند و یکی از آنها با لحن معصوم خود در پاسخ به این سوال علیخانی که از او پرسید چه آرزویی داری؟ گفت: هیچ آرزویی ندارم! اصلا نمی‌دانم آرزو چیست...

برنامه ماه عسل اما برنامه همدلی‌های پنهان است. بعد از هر برنامه خیلی‌ها که می‌توانند کمک کنند با برنامه تماس می‌گیرند و می‌گویند که در چه زمینه‌ای می‌توانند به مهمان برنامه کمک کنند. مثلا خیلی از خیرین با برنامه ماه عسل تماس گرفتند و اعلام کردند می‌خواهند به آن مرد کارتن‌خواب کمک کنند تا او بتواند به استان گلستان و شهر و کاشانه خود برگردد. یک دندانپزشک اعلام کرد دندان‌های او را رایگان معالجه و ترمیم خواهد کرد و....

ماه عسل عید فطر مهمان برخی از چهره‌های معروف هم خواهد بود که به قصه زندگی یک یا چند مهمان ماه عسل علاقه‌مند شده‌اند. علیخانی تصمیم دارد مهمان و چهره معروف را کنار هم بنشاند.

طاهره آشیانی ‌/‌ دبیر گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
mona shormij
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
۰
۰
دوست دارم سال اینده حتما دعوت شم تو ماه عسل .قصه از ینجا شروع شد كه من از دست درد زیاد باعث دیستونی گردن شدم بعد باردار شدم نتونستم بجه رو نگهدارم 3 بار تو بیمارستان حضرت رسول اكرم بستری شدم كه دكترا تشخیص دادن كه باید در سرم الكترود با dbs كه باعث كنترل عصب میشود در مغزم بگزارن در این مدت همسرم منو ول كرد حتی یك شب هم در كنارم نبود مالی بهم كمك نكرد بماند حتی روحی هم بهم كمك نكرد هزینه الكترود وجراحی رو كه حدود 60 با 70 میلیون بود را مدیون بدر ومادرم هستم واقعا تنهام از بیماریم هنوز رنج میبرم قصه ی زندگیم خیلی زباده .خیلی دوست دارم دعوت شم به برنامتون كاش منم یكی مثل احسان داشتم شماره تماس توروخدا منو دعوت كنین
جواد
United States
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
۰
۰
سلام ... بنده ۳۰سالم متاهلم دچار بیماری مادرزادی ونادر اهلردانلس كه باعث شده ازكارافتاده بشم و هرزگاهی به علت ساعدگی مفاصل دچار زخم های بسیار عمیق میشم كه.... بخدا خسته شدم ... هیچ ارگانی ازم حمایت نمیكنه ....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها