در انتظار یک فصل هیجان انگیز

آزمون دوباره سردار

سردار آزمون از استعدادهای بکر فوتبال ایران است. از آن دست استعدادهای نابی که در فوتبال ایران خیلی زود چهره شد و راه خود را پیدا کرد.
کد خبر: ۶۹۹۷۱۳
آزمون دوباره سردار

کاپیتان تیم ملی جذاب و دوست‌داشتنی جوانان ایران که گرچه در چنبره برخی بی‌کفایتی‌ها و تنگ‌نظری‌ها هرگز به حقش نرسید اما آن‌قدر ستاره بااستعداد در ترکیب خود داشت که با وجود ناکامی نومیدکننده‌اش، ستاره‌های تابناک و درخشانش هر کدام راه خود را پیدا کرده و سری در میان سرها پیدا کنند.

علیرضا جهانبخش به هلند و نایمخن رفت و سردار آزمون رهسپار روبین کازان شد تا در لیگ روسیه آرزوهایش را جستجو کند. از آن تیم دوست‌داشتنی ایمان برزای نیز این قابلیت را داشت تا بزرگی کند اما یک مصدومیت سخت و البته یک انتخاب بد او را از دو رفیق دیگرش عقب انداخت.

آزمون اما در همان فصل اول میخ خود را محکم کوبید. او به اندازه‌ای در تمرینات انرژیک و پرجنب و جوش نشان داد که قربان دردیف خونسرد و سختگیر را مجاب کرد پسرک نوزده ساله ایرانی‌اش را به زمین بفرستد و همین حضور در ترکیب روبین کازان و درخشش ستاره بااستعداد آریایی در سرمای استخوان‌سوز روسیه نام سردار را جهانی کرد. آزمون هرگاه در ترکیب روبین کازان به میدان رفت، خوش درخشید و این درخشش خیلی زود چشم استعدادیاب‌های زیرک باشگاهی بزرگ و متمول اروپایی را گرفت تا سیل پیشنهادها به سوی مسی ایرانی سرازیر شود.

بارسلونا، یوونتوس، میلان، آرسنال، لیورپول و تاتنهام نام‌های هیجان‌انگیزی بودند که در ابتدای سال جدید و در گرماگرم طنازی مسی در ترکیب روبین کازان ردیف می‌شدند و ما را به حظ وافری دعوت می‌کردند. حتی تجسم حضور آزمون در پیراهن هر کدام از این تیم‌ها شرنگ شیرینی بود که ما را لبریز از یک لذت بی‌نهایت می‌کرد؛ یک انتقال رویایی به شیرینی عسل.

در این میان جام جهانی سبب شد تا همان اذهان و اخبار متوجه هیاهوی بزرگ‌ترین جشنواره ورزشی دنیا در برزیل شود تا این انتقال رویایی به بعد از جام جهانی و تابستان داغ موکول شود. در این میان آزمون یک بدشانسی بزرگ را تجربه کرد. نام او در آخرین لحظات از فهرست مسافران جام جهانی خط خورد تا استعداد تراش‌نخورده ایرانی فرصت حضور در ویترین جهانی را از دست داده و آینده‌اش مبهم شود.

حالا جام جهانی چند هفته‌ای است که پایان یافته و هیاهوی اخبار این جشنواره بزرگ فروکش کرده و حالا بازار داغ نقل و انتقالات رونق گرفته است؛ بازاری که مشتریان می‌کوشند متاع دلخواه خود را تا حدامکان از این ویترین جهانی انتخاب کنند و همین شانس آزمون را برای ترانسفر به یک باشگاه بزرگ کمرنگ‌تر کرده است، زیرا این باشگاه ترجیح می‌دهد بازیکنی را جذب کند که جام جهانی دیده باشد.

با این وجود هیچ چیز برای آزمون تمام نشده است. او این روزها در تمرینات روبین کازان حضوری پررنگ دارد و برای فصل جدید آماده می‌شود؛ فصلی که حضور آزمون در آن بی‌تردید پررنگ‌تر، درخشان‌تر و دلپذیرتر از فصل گذشته خواهد بود و این درخشش دوباره نگاه‌ها را متوجه این الماس ایرانی خواهد کرد. آنچه دوباره سیل پیشنهادهای هیجان‌انگیز و وسوسه‌انگیز را به سوی مسی ایران سرازیر خواهد کرد و آزمون قطعا شرایط بهتر و مساعدتری برای یک ترانسفر رویایی خواهد داشت. عاشقانه منتظر درخشش آزمون در فصل جدید هستیم.

امیدواریم که سردار از این آزمون هم سربلند بیرون آید. این بازیکن هنوز هم فرصت دارد که به رویاهای بزرگ‌تر و فرصت‌های بیشتر فکر کند. او درسنی است که هنوز هم می‌تواند امیدوار باشد که روزی با پیشنهادهای جدی‌تر از تیم‌های آرسنال و لیورپول رو‌به‌رو شود. فقط باید به جوان اول فوتبال ایران تذکر داد که منحنی رو‌به‌رشد او حق ندارد که شیب منفی به خود بگیرد و در سال‌های پیش‌رو او باید همچنان همین بازیکنی باشد که امید آینده فوتبال ایران محسوب می‌شود. با حضور بازیکنانی نظیر آزمون و جهانبخش این امید در دل فوتبال ایران زنده می‌شود که هنوز هم می‌توان دلخوش باشیم که در آینده و دریکی از جام‌جهانی پیش رو از گروه خود صعود می‌کنیم. سردار آزمون در سنی است که می‌تواند در چند جام‌جهانی متوالی به میدان برود و بدرخشد و افسوس نخورد که چرا جام جهانی 2014 را از دست داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها