دو شرکت «دلتا ایرلاینز» و «یو اس ایرویز» آمریکا روز سه شنبه اعلام کردند پروازهای خود را به سرزمین های اشغالی برای تضمین سلامت مسافران لغو کرده اند.
کد خبر: ۶۹۸۶۲۸
لغو پروازهای دو شرکت هوایی آمریکا به سرزمین های اشغالی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، شرکت دلتا در بیانیه ای اعلام کرد که پروازهای این شرکت به فرودگاه بین المللی بن گوریون تل آویو تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

این شرکت که مقر آن در اتلانتا است، افزود: لغو پروازها با هماهنگی اداره پرواز فدرال و با هدف ضمانت سلامت کارکنان و کادر پروازی و مسافران صورت گرفته است.

ایستر کاستل رییس عملیات پرواز شرکت یو اس ایرویز تابعه گروه امریکن ایرلاینز نیز از تل آویو اعلام کرد که اداره پرواز فدرال «خواستار لغو سفرها به تل آویو شده است و همه واحدهای ترابری هوایی آمریکا در صدد متوقف کردن پروازها به اسرائیل هستند.»

وی افزود: معلوم نیست که توقف پروازها تا چه زمان به طول انجامد.

این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که مبارزان فلسطینی چند موشک را به فرودگاه بن گوریون تل آویو شلیک کردند و یکی از این موشک ها در مجاورت باند فرودگاه فرود آمد و یک نفر را زخمی کرد.

پیشتر حماس، از قصد خود مبنی بر هدف قراردادن فروگاه ˈبن گوریونˈ به عنوان گلوگاه رژیم صهیونیستی با جهان خارج خبر داد و به خطوط هوایی خارجی هشدار داد تا بر فراز این فرودگاه پرواز نکنند.

بنا بر این گزارش، گردان های ˈشهید عزالدین القسامˈ شاخه نظامی حماس در بیانیه ای اعلام کرد: تصمیم دارد در پاسخ به اقدام های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، فرودگاه بن گوریون را مورد هدف قرار دهد چرا که این فرودگاه پایگاه نظامی این رژیم نیز است و به همین دلیل به شرکت های هوایی که اقدام به پرواز به فرودگاه بن گوریون می کنند، هشدار می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها