وزارت بهداشت فلسطین در غزه بامداد دوشنبه اعلام کرد شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که پانزده روز پیش آغاز شد به ۵۰۵شهید و بیش از سه هزار زخمی رسید. درحمله امروز صهیونیستها به غزه تاکنون ۴۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۶۹۷۹۵۵
۵۰۵ شهید در 15 روز حمله

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان از غزه، وزارت بهداشت فلسطین در آماری رسمی اعلام کرد کارکنان بخش پزشکی در چند ساعت اخیر اجساد 12 نفر دیگر از قربانیان حملات اسرائیل به محله الشجاعیه در شرق شهر غزه را از زیر آوار خارج کردند. این محله از بامداد یکشنبه تا بعد از ظهر همان روز زیر آتش شدید توپخانه اسرائیل قرار داشت. به این ترتیب شمار قربانیان حملات اسرائیل به محله الشجاعیه به73 کشته رسید که اکثر آنان زن و کودک هستند. امدادرسانان به جستجو برای یافتن اجساد دیگر قربانیان احتمالی در محله الشجاعیه ادامه می دهند. فلسطینی ها، اسرائیل را به ارتکاب کشتار وحشتناک در این منطقه متهم کرده اند.

منابع پزشکی فلسطینی روز دوشنبه از شهادت دست‌کم نه فلسطینی از جمله نه کودک در حمله هوایی اسرائیل خبر دادند.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد؛ ارتش اسرائیل حملات با بمب های فسفری به دو محله الشجاعیه و الزیتون شهر غزه را از سر گرفت.

ادامه حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به غزه

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد توپخانه ارتش اسرائیل بیت حانون ، منطقه شجاعیه و جبل الریس غزه را مورد هدف قرار می دهد.همچنین توپخانه و ناوچه های ارتش رژیم صهیونیستی زمین های کشاورزی جنوب غزه را گلوله باران کردند.

شبکه تلویزیونی پرس تی وی نیز اعلام کرد دست کم بیست و پنج فلسطینی تظاهر کننده در یورش نظامیان صهیونیستی در شهر الخلیل زخمی شدند.

هلاکت ۲ نظامی و زخمی شدن 100 صهیونیست

شبکه الجزیره گزارش داد ، دستکم دو نظامی ارتش اسرائیل در درگیری دیشب با مبارزان فلسطینی در داخل فلسطین اشغالی به هلاکت رسیدند.

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی از اصابت چندین موشک به مناطق ساحل عسقلان، کریات گات، یواف و لکیش خبر داد. کانال دهم تلویزیون اسرائیل اذعان کرد شمار نظامیان زخمی اسرائیلی در بیمارستان سوروکا از ۱۰۰ نفر فراتر رفت و همچنان پنج نظامی این رژیم در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

همچنین شبکه تلویزیونی الاخباریه نیز به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بر اثر اصابت موشک گروه های فلسطینی به شهرک «سدیروت» چهار صهیونیست زخمی و آتش سوزی مهیبی رخ داد.

جان کری برای بررسی اوضاع غزه به قاهره می رود

شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از بیانیه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: جان کری برای بررسی اوضاع نوار غزه فردا به قاهره می رود.

ادامه اعتراضات مردمی در جهان به جنایات رژیم صهیونیستی

هزاران نفر از ساکنان رباط پایتخت مغرب با برگزاری تظاهرات ، همبستگی خود را با فلسطینی ها نوارغزه اعلام و جنایت های وحشیانه رژیم اسرائیل را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی از حکومت های کشورهای مختلف خواستند سکوت خود را درقبال آنچه در نوار غزه می گذرد،بشکنند.تظاهر کنندگان خواستار فعالیت فوری برای متوقف کردن تجاوز به نوار غزه شدند.

هزاران نفر روز یکشنبه در پایتخت چند کشور اروپایی در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به غزه تظاهرات کردند.

حدود 11 هزار نفر در مرکز وین در اعتراض به « جنایت و سرکوب فلسطین » تظاهرات کردند و در آمستردام و استکهلم نیز به ترتیب تظاهرات حدود 3000 نفری و هزار نفری برگزار شد.

در هلند حدود 3000 نفر که اغلب پرچم های فلسطین را در دست داشتند شعارهای « فلسطین را آزاد کنید » سر دادند.تظاهرات در آمستردام در حضور پلیس و به آرامی برگزار شد.

در استکهلم هزار نفر با حمل پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود « مقاومت برای صلح » و « هولوکاست دیگر قابل توجیه نیست » تظاهرات کردند.اما تظاهرات فعالان طرفدار فلسطین در حومه پاریس با با خشونت و درگیری همراه بود.پلیس فرانسه برای پراکنده کردن معترضان از گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی استفاده کرد.

دهها نفر نیز در لندن، پایتخت انگلیس در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات کردند.

گروهی از تظاهرکنندگان اردنی تلاش کردند شامگاه یکشنبه به سفارت رژیم صهیونیستی در امان حمله کنند.

حدود سه هزار اردنی اواخر روز یکشنبه در اعتراض به گلوله باران سنگین محله شجاعیه در شرق شهر غزه که گفته می شود به کشته شدن حدود یکصد نفر منجر شده است، نزدیک سفارت اسرائیل در امان تجمع و تظاهرات کردند.

مردم ترکیه ، پاکستان و لبنان در تظاهرات ضدصهیونیستی ، پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند.

شورای امنیت: توقف فوری درگیریهای نوار غزه

شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن ابراز تاسف از تلفات سنگین حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، برقراری سریع آتش بس را در این منطقه خواستار شد.

شورای امنیت ضمن ابراز نگرانی شدید از شمار فزاینده تلفات مناقشه مسلحانه در نوار غزه، یک بار دیگر توقف سریع خصومت ها و خشونت ها را در این منطقه خواستار شد.

پانزده عضو شورای امنیت در بیانیه ای که توسط رئیس این شورا در پایان نشست غیرعلنی دو ساعته قرائت شد، بر ضرورت رعایت قوانین بشردوستانه بین المللی و به ویژه حفاظت از جان غیرنظامیان در نوار غزه و بهبود شرایط انسانی در این منطقه تاکید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانشجوی ایرانی
France
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
۰
۰
كجایند سازمانهای به اصطلاح حقوق بشری كه ادعای دفاع از حقوق بشرشان گوش بشریت را كر كرده است چرا در سكوت محض خفه شده اند , كجاست سازمان دیدبان حقوق بشر كه ادعای نظارت و كنترل حقوق بشر را دارد چرا سكوت محض و بی اعتنایی اختیار كرده , كجایند كشورهایی كه ادعای آزادی و دموكراسی دارند و خود را مهد آزادی و دموكراسی میدانند اما هیچ اظهارنظری در مورد جنایات اسرائیل نكردند , كجاست این سازمان ملل كه هدفش رفع مشكلات بشر است و ایجاد امنیت و آرامش برای بشریت چرا این دبیر كل دست نشانده در سكوت است و فقط خیلی سطحی اعتراض كرده است , كجاست قطعنامه های بی در و پیكر سازمان ملل كه فقط برای حفظ منافع چند كشور غربی علیه كشورهای دیگر و مخالف غرب صادر می شود , كجایند شبكه های تلویزیونی و رادیویی , ماهواره ای, روزنامه های دهان پر كن غرب كه ادعای خبر رسانی درست و آزادی بیان را دارند اما در سكوت محض قرار دارند و فقط خیلی جزئی به مسایل غزه می پردازند .
امروز چهره واقعی آزادی و دموكراسی غربی و حقوق بشر غربی و دفاع از حقوق بشر كه كشورهای غربی دم از آن میزنند در غزه و فلسطین كاملا مشخص شده است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها