آتش مهیب در مجتمع کادوس بازار ته‌لنجی آبادان ظهر امروز یکشنبه به طور کامل مهار و ایمن‌سازی شد.
کد خبر: ۶۹۷۷۰۱
آتش‌سوزی مهیب  در بازار «ته لنجی» آبادان

به گزارش فارس از آبادان، کادوس 4 بزرگترین مجتمع تجاری آبادان صبح امروز دچار آتش‌سوزی شد که خساراتی بر آن وارد شده است.

از صبح امروز مجتمع تجاری کادوس چهار آبادان دچار آتش‌سوزی شد که ماموران آتش‌نشانی و گروه‌های امدادی بلافاصله در صحنه حاضر شدند.

با تلاش ماموران آتش‌نشانی شهرداری‌های آبادان، خرمشهر، پتروشیمی و پالایشگاه آبادان زبانه‌های آتش پیش از ظهر امروز مهار شد.

بر اساس این گزارش، یک خانواده که در این مجتمع ساکن بود بوسیله گروه اطفای حریق پالایشگاه آبادان کاملا سالم خارج شدند.

کمبود برخی از وسایل و تجهیزات اطفای حریق مانند بالابر و پله برای مهار آتش در طبقات فوقانی مجتمع تجاری باعث وارد آمدن خسارت بیشتر به این مجتمع شده است.

فرماندار ویژه آبادان در این ارتباط می‌گوید: بلافاصله پس از مطلع شدن نیروهای آتش‌نشانی از وقوع آتش‌سوزی در این محل، عملیات ویژه برای ارسال نیرو و مهار آتش انجام گرفت.

عزیزالله شهبازی افزود: نیروهای آتش‌نشانی و امدادی با بهره‌گیری از تمام خودروهای آتش‌نشان دو شهرستان آبادان و خرمشهر، پالایشگاه نفت آبادان و پتروشیمی فوری به محل اعزام شده و عملیات مهار آتش آغاز شد.

وی ادامه داد: در این عملیات مهار آتش، ماموران آتش‌نشانی برای جلوگیری از سرایت آتش به دیگر واحدهای تجاری در خیابان امام خمینی (ره) تلاش خود را به کار بردند.

این مقام مسئول عدم وجود وسایل و تجهیزات کافی آتش‌نشانی را دلیل خسارت بالای این مجتمع عنوان کرد و گفت: متاسفانه کمبود برخی از تجهیزات لازم اطفای حریق مانند پله و بالابر باعث شد که نیروهای آتش‌نشان برای مهار آتش در طبقات بالایی مجتمع با مشکل مواجه شد و این مساله خسارت وارده به این مجتمع را بیشتر کرد.

اما عضو شورای شهر آبادان در این رابطه نظر دیگری دارد: براساس شواهد و قرائن موجود زمان شروع آتش‌سوزی در مجتمع تجاری کادوس حدود ساعت 2 نیمه شب بوده که این زمان بر اساس گواهی اهالی اطراف مجتمع که از نیمه‌های شب بوی سوز و دود را استشمام کرده بودند، اعلام شده است.

سید فیاض موسوی افزود: اما متاسفانه به دلیل اینکه در زمان آتش‌سوزی این مجتمع تعطیل بوده و آتش‌سوزی هم در درون ساختمان روی داده بود و نگهبان ساختمان نیز پس از گذشت چند ساعت از وقوع حریق مطلع می‌شود، بر اساس زمان ثبت شده تماس‌ها در سازمان آتش‌نشانی آبادان، زمان اعلام خبر حادثه به نیروهای آتش‌نشانی نزدیکی‌های صبح بوده که شعله‌های آتش در محوطه بیرونی ساختمان دیده می‌شود.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: به همین دلیل یکی از دلایل گسترش آتش به اکثر نقاط ساختمان دیر اطلاع دادن به آتش‌نشانی بوده که باعث شده در این فاصله آتش از نقطه‌ای که شروع شده به طبقات دیگر نیز سرایت کند.

موسوی همچنین ارتفاع زیاد ساختمان و وجود مواد شیمیایی مانند محصولات پی وی سی، چوب پنبه، پلاستیک و مواد محترقه‌ای مانند ادکلن را از دیگر عوامل شعله‌ور شدن و گسترش آتش‌سوزی اعلام کرد و گفت: جدای از بحث امکانات اطفاء حریق شهرداری گسترش آتش در کل ساختمان به حدی بود که وجود دود غلیظی در اطراف و ورودی‌های ساختمان مهار آتش توسط نیروهای آتش‌نشانی را با مشکل و سختی روبرو کرده بود.

کارشناسان در حال بررسی علت دقیق این حادثه هستند و میزان دقیق خسارت وارد شده به این مجتمع نیز در دست بررسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها