شیر ایرانی به روایت پرویز پرستویی

فیلم مستند شیر ایرانی از مجموعه حیات وحش که مانی میرصادقی آن را تولید کرده است، شنبه ساعت 23 از شبکه مستند پخش می‌شود، گوینده متن این فیلم پرویز پرستویی است.
کد خبر: ۶۹۶۹۷۵
شیر ایرانی به روایت پرویز پرستویی

این مستند که موفق به دریافت جایزه پاندا از جشنواره‌ جهانی حیات‌وحش و محیط‌زیست انگلستان شده است، زندگی شیر ایرانی در گذشته و حال را بررسی می‌کند و پرویز پرستویی گویندگی آن را برعهده دارد.

اعضای گروه سازنده این مستند برای دیدن شیر ایرانی که 120سال پیش منقرض شده به هند سفر کرده‌اند.

مانی میر صادقی پیش از این مستندهایی نظیر نگین تتیس، دریای تتیس و جان مرجان را ساخته و از جشنواره‌هایی نظیر فیلم کوتاه سونی و حیات وحش مونتا برنده جوایزی شده است. فصلی دیگر از مجموعه مستند ایران که درباره شهر قم ساخته شده و بارگاه حضرت معصومه (س) را به نمایش می‌گذارد امشب ساعت 21 از شبکه مستند پخش می‌شود. در این مستند ابنیه مذهبی و تاریخی استان قم از جمله مسجد جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه (س) و منزل ملاصدرا به نمایش در می‌آید.

مستند ایران، نام مجموعه تلویزیونی مستندی است که به زیبایی‌های ایران می‌پردازد. ساخت این مجموعه از سال ۱۳۸۰ آغاز شده و کارگردان آن حمید مجتهدی است.

مستند همای رحمت که به سروده‌های محمدحسین بهجت تبریزی معروف به شهریار اختصاص دارد فردا ساعت17 به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) از شبکه مستند پخش می‌شود. شعری که با مطلع علی ای همای رحمت آغاز می‌شود هم در شیوه الهام و هم در محتوا ناگفته‌های بسیاری دارد که در این مستند به آنها پرداخته می‌شود.

همچنین شبکه مستند سیما با پخش مجموعه کابوس‌های طبیعت، رخدادهای عجیب و باورنکردنی جهان را به تصویر می‌کشد.

این مجموعه که اتفاقات هیجان‌انگیز و باورنکردنی طبیعت را نمایش می‌دهد، واقعیت رخدادهایی که کمتر دیده شده‌اند و برای انسان‌ها نیز به صورت افسانه‌هایی ترسناک ترسیم شده‌اند را نمایش می‌دهد و حقیقت این رویدادها را برای اولین بار در تصاویری جذاب بیان می‌کند.

از قسمت‌های مختلف این مجموعه پنج قسمتی می‌توان به در نهایت خونسردی، هراس و اعماق اشاره کرد. قسمت اول کابوس‌های طبیعت امروز ساعت 16 از شبکه مستند پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها