معاون رسانه ملی در امور تلویزیون در بازدید از شبکه جهانی جام‌جم گفت: برای ایام دهه فجر برنامه‌هایی با کیفیت HD تولید کنید.
کد خبر: ۶۹۶۱۸۶
تولیدات شبکه جام‌جم HD می‌شود

علی دارابی روز یکشنبه در جلسه مدیران شبکه جام‌جم با ذکر این نکته که در این شبکه که پخش جهانی دارد کارهای فاخری تولید و پخش می‌شود، اظهار کرد: مخاطبان ایرانی این شبکه در خارج از کشور باید اطلاعات درست و حقیقی را از برنامه‌های این شبکه دریافت کنند، به همین دلیل باید برنامه‌ریزی منسجمی برای توسعه و پیشرفت برنامه‌ها در شبکه جهانی جام‌جم انجام شود.

دارابی با اشاره به این موضوع که گفتمان حاکم بر برنامه‌های شبکه جهانی جام‌جم در پرتو امید، پیشرفت‌های کشور و دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی باشد، گفت: امروز شبکه جهانی جام‌جم برای همه شبکه‌های ملی و سراسری باید تراز باشد و مخاطبان جدیدی را جذب کند.

وی افزود: باید برای جذب مجری و کارشناس با برنامه‌ریزی عمل کنید، چون مجری - کارشناس‌های این شبکه باید با ثبات‌ترین، بهترین، مودب‌ترین و آگاه‌ترین مجری و مسلط به چند زبان خارجی باشند.

دارابی با تاکید بر این‌که از امروز باید یک خانه تکانی اساسی در شبکه جهانی جام‌جم صورت گیرد، اظهار کرد: باید بهترین برنامه‌های معارفی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در شبکه جهانی جام‌جم تولید شود و برنامه‌های این شبکه به عنوان یک شبکه مرجع در اختیار دیگر شبکه‌ها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در برنامه‌ها باید از کارشناسانی دعوت کنید که لهجه و گویش استانی نداشته باشند و فارسی را صریح و روان صحبت کنند و تسلط آنها به زبان فارسی بسیار بالا باشد.

دارابی در بخش دیگری از سخنانش بابیان این‌که در طراحی برنامه‌های شبکه جام‌جم جای برنامه گفت‌وگومحور شبانه خالی است افزود: باید در ارائه برنامه به تنوع موضوع، کارشناسان و مهمانان توجه کنید و از کارشناسانی بهره ببرید که به مسائل تخصصی در هر حوزه اشراف کامل داشته و در حقیقت مورد اعتماد مردم باشند.

معاون رئیس رسانه‌ملی در امور تلویزیون یادآور شد: جدول پخش برنامه‌های شبکه‌ها نباید سوپرمارکتی باشد بلکه هر شبکه‌ باید متناسب با نوع تخصصی که برای آن طراحی شده، برنامه تولیدکند.

دارابی با اشاره به این‌که باید بهترین برنامه‌ها، در شبکه جهانی جام‌جم تولید شود، گفت: گروه فیلم و سریال شبکه باید با فرصت کافی و برنامه‌ریزی مناسب و زمان‌بندی شده به تولید کارهای فاخر بپردازد تا بتوانیم از تولیدات شبکه جام‌جم در شبکه‌های دیگر استفاده کنیم.

وی با اعلام این مطلب که تولید برنامه‌هایی با سبک و سیاق کارنامه انقلاب باید در دستور کار شبکه جام‌جم قرار گیرد، خاطر نشان کرد: این شبکه باید یک شبکه معین برای دیگر شبکه‌ها باشد. به زبان فارسی، شعر و موسیقی به طور ویژه در این شبکه پرداخته شود و ضروری است جام‌جم جاذبه‌های ایران را به طرز شایسته و زیبایی به ایرانیان و فارسی‌زبانان خارج از کشور معرفی کند.

معاون سیما با بیان این که باید برای تولید برنامه‌های فاخر در شبکه جهانی جام‌جم یک اتاق فکر تشکیل شود، افزود: این شبکه باید برای دهه فجر به مدت 12 شب برنامه‌هایی را با کیفیت HD تولید کند و این ماموریت از همین امروز در جدول تولید شبکه جام‌جم قرار گیرد.

وی افزود: شبکه جهانی جام‌جم باید متولی برگزاری هفته فرهنگ تلویزیون با ایرانیان خارج از کشور باشد و ما در نظر داریم این هفته را با مشارکت نهادهای ذی‌ربط برگزار کنیم. (روابط عمومی رسانه ملی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها