جام جم نوا: گروه موسیقی « همساز» به سرپرستی و آهنگسازی مسعود شعاری روزهای نهم و دهم مردادماه در تالار «انتظار» شهر کرمانشاه کنسرتی را به خوانندگی حسین علیشاپور برگزار می کند.
کد خبر: ۶۹۶۱۱۴
کرمانشاه، میزبان همساز می شود

مسعود شعاری در تشریح تازه ترین فعالیتهای گروه «همساز» گفت: این کنسرت در واقع رپرتواری از آثار گذشته گروه در کنسرت اردیبهشت‌ماه اهواز خواهد بود که علاوه بر ساز و آواز بداهه که همواره بخش مهمی از اجراهای زنده گروه «همساز» است، قطعاتی در مایه های بیات ترک و دشتی با تکیه بر ملودی های قدیمی و آثار جدید برای مخاطبان ارائه خواهد شد.
وی در معرفی گروه نوازندگان کنسرت کرمانشاه گفت: علاوه بر حسین علیشاپور به عنوان خواننده، احمد مستنبط نوازنده تنبک، سپهر شهبازی نوازنده سه تار و امید توفیقی نوازنده عود هنرمندانی هستند که در این اجرای زنده همراه ماه خواهند بود.
این نوازنده و آهنگساز صاحب نام موسیقی ایرانی در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره آخرین اثر تالیفی خود توضیح داد: کتابی را آماده انتشار دارم که تجزیه، تحلیل و آنالیز ردیف موسیقی ایرانی در شکل کاربردی است که در یک قالب متفاوت، قوانین مربوط به ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی را به علاقه مندان این گونه موسیقایی با روشی نوین ارائه می کند. این اثر به اعتقاد من یکی از آثار تالیفی در حوزه موسیقی ایرانی است که می تواند کمک خوبی برای پژوهشگران این فضای موسیقایی باشد. البته هنوز موسسه انتشاراتی برای انجام مراحل نهایی پیدا نکرده ام که امیدوارن به زودی این امر محقق شود.
شعاری در بخش پایانی صحبت‌های خود به تلاش برای برگزاری کنسرت در خارج از کشور خبر داد و گفت: تصمیم دارم کنسرت هایی را در خارج از کشور برگزار کنم. البته این کنسرت ها در صورت محقق شدن سال آینده برگزار خواهند شد که جزییات آن را تا ماه آینده اعلام خواهم کرد.
مسعود شعاری از نوازندگان تخصصی سه تار است. وی با مکاتب مختلف سه‌تار نوازی قدما مانند ابوالحسن صبا، سعید هرمزی، یوسف فروتن و احمد عبادی آشناست. شعاری تاکنون شاگرد هنرمندان صاحب‌نامی چون محمدرضا لطفی، حسین علیزاده و داریوش طلایی بوده است. یکی از ویژگی‌های آثار شعاری تجربیاتی است که در عرصه موسیقی تلفیقی داشته است.

(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها