بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله محمدی گیلانی

قاطع و مدبر

نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان در پیام مشترکی به مناسبت درگذشت آیت الله محمدمحمدی گیلانی، ضمن اعلام اینکه فردا (پنجشنبه نوزدهم تیرماه) در استان عزای عمومی است، آیت الله محمدی گیلانی را الگویی اسوه در وفاداری به نظام و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی معرفی کردند.
کد خبر: ۶۹۴۰۳۶
در گیلان عزای عمومی اعلام شد

به گزارش ایرنا، آیت الله زین العابدین قربانی و محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در این پیام مشترک اظهار کردند: خبر رحلت جانسوز یار دیرین امام و انقلاب، فقیه وارسته و عالم مجاهد حضرت آیت الله محمدی گیلانی موجب تأثر و تألم بسیار شد.

در ادامه این پیام آمده است: آن بزرگوار که از مفاخر فرهنگی کشور و از اساتید بنام حوزه علمیه قم و افتخار مردم گیلان محسوب می شود، سابقه ای درخشان در مبارزه با رژیم ستمشاهی، نشر و گسترش حقایق دین اسلام و خلق آثار ماندگار فقهی و حوزوی دارد.

نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان در این پیام مشترک ادامه داده اند: آیت الله محمدی گیلانی پس از پیروزی انقلاب نیز عمر پربرکت خویش را در پاسداشت و حراست از حریم ولایت در تصدی مسئولیت های خطیر بویژه ریاست دیوان عالی کشور، عضو و دبیر شورای نگهبان، عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصروف کرد.

در ادامه این پیام مشترک اضافه شده: آیت الله محمدی گیلانی به الگویی اسوه در ثابت قدمی در راه حق، وفاداری به نظام و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی تبدیل شد.

آیت الله قربانی و محمدعلی نجفی در بخش پایانی این پیام مشترک، این مصیبت عظیم را به محضر رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، بیت شریف آن فقید سعید و همه ارادتمندان ایشان بویژه مردم خداجوی استان گیلان تسلیت گفته و از خداوند منان علو درجات آن عالم مجاهد و فقیه وارسته را مسئلت کرده اند.

در خاتمه این پیام، نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان اعلام کره اند: با قلبی متألم و مالامال از اندوه این مصیبت، فردا (پنجشنبه نوزدهم تیرماه) در استان گیلان عزای عمومی است.

آیت الله محمد محمدی گیلانی که از اواخر اردیبهشت ماه به دلیل عفونت ریه در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده بود، بامداد امروز (چهارشنبه) دعوت حق را لبیک گفت.

همچنین خبرگزاری مهر هم گزارش داد، مراسم تشییع پیکر آیت‌الله محمدی‌گیلانی صبح فردا 19 تیر ساعت 9:30 دقیقه از مقابل مدرسه عالی شهید مطهری به سمت سرچشمه تشییع می‌شود، پس از برگزاری مراسم تشییع، پیکر این عضو مجلس خبرگان رهبری برای تدفین به قم منتقل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها