به دلیل بازشماری آرا و اعتراض طرفداران دکتر عبدالله

اعلام نتایج انتخابات افغانستان به تعویق افتاد

کمیسیون مستقل انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد به دلیل بررسی و بازشماری دو هزار مرکز رای‌گیری، نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود فردا، چهارشنبه، اعلام شود، به تعویق افتاده‌است.
کد خبر: ۶۹۰۹۴۱
اعلام نتایج انتخابات افغانستان به تعویق افتاد

شریفه زرمتی وردک عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که در نشست امروز اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تصمیم گرفته شد حدود دو هزار محل رای گیری بار دیگر بررسی و بازشماری شود.

وی افزود: بررسی این مراکز رای گیری تا پایان هفته جاری زمان خواهد برد و نتایج اولیه روز چهارشنبه اعلام نخواهد شد.

خانم وردک در پاسخ به این سئوال که آیا بازرسی و بازشماری براساس تقاضای نامزد مشخص انجام شده است؟ گفت: این کار براساس تقاضای هیج کس و یا نهادی انجام نشده و کمیسیون خود درباره بازشماری این مراکز رای تصمیم گرفت.

این عضو کمیسیون انتخابات افزود: با توجه به تردیدهای کمیسیون انتخابات درباره بعضی از شعب رای گیری، برای بار دوم اقدام به بازرسی این دو هزار مرکز شد که می‌تواند بر تعداد آرء نیز تاثیر گذار باشد.

او تاکید کرد: کمیسیون تاکنون به هیج نهادی اجازه نداده است تا در روند کار فنی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان مداخله کند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دیروز، دوشنبه، اعلام کرد که که نتیجه ابتدایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور چهارشنبه یازدهم تیر اعلام خواهد شد.

اعلام نتایج ابتدایی این انتخابات در حالی صورت می‌گیرد که گروه انتخاباتی دکتر عبدالله عبدالله، یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در اعتراض به تقلبهای گسترده صورت گرفته، روزشنبه هفته جاری اعلام کرد که از این پس تمام روابط خود را با کمیسیون‌های برگزارکننده انتخابات قطع می‌کند و دیگر این نهادها را به رسمیت نمی‌شناسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
۰
۰
انشالله كه گناه بار نشوم با این حرفم در این ماه مبارك
ولی اخر چطور ممكن است كاندیدای سوم و چهارم و پنجم و ششم دور اول انتخابات افغانستان كه حدود یك میلیون و چهارصد هزار رای در دور اول را داشتند از عبدالله عبدالله حمایت كنند ولی باز عبدالله عبدالله پیروز انتخاب نشود.
تعداد ارای عبدالله در دور اول 2.9 میلیون و اشرف غنی 2 میلیون بوده

مسیله را با ریاضی توضیح میدهم ایا
2.9 + 1.4 < 2 است؟
این در حالی است كه وقتی چنین حمایتی از كاندیدا بشود خود بخود حتی كسانی هم كه تا كنون رای نداده اند جذب عبدالله عبدالله میشوند.
ای كاش افغانستان هم دارای چند مرجع دینی قوی بود كه در این موارد یك فتوا میداد و میگفت كه رای ملت حق الناس است.
الان در عراق با داشتن مرجعی همچون سیستانی به چنین مشكلاتی بر نمیخورند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها