مردم افغانستان امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا از میان عبداالله عبدالله و اشرف احمد غنی‌زی یک نفر را به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور و جانشین حامد کرزای انتخاب کنند. در دور نخست انتخابات در شانزدهم فروردین، عبدالله 45‌درصد آرا و احمدزی نیز 31.6 درصد آرا را به دست آورد.
کد خبر: ۶۸۳۵۳۰
برگزاری دور دوم انتخابات افغانستان در تدابیر شدید امنیتی

انتخابات امروز در حالی برگزار می‌شود که از چند روز پیش تدابیر امنیتی در پایتخت و شهرهای مهم افغانستان تشدید شده است.

به گزارش ایسنا، روز گذشته در داخل شهر کابل پست‌های بازرسی به فاصله چند صد متری از هم ایجاد شد و ماموران پلیس تمام خودروها و سرنشینان آنها را بازرسی می‌کردند.

اغلب مراکز عمده تجاری شهر کابل نیز از روز گذشته تعطیل بود. در اغلب ساختمان‌های نیمه‌تمام نیز نیروهای پلیس مستقر شدند. نیروهای شبه‌نظامی در گذشته بارها وارد این نوع ساختمان‌ها شده و دست به حمله مسلحانه زده‌اند.

وزارت کشور افغانستان همچنین اعلام کرد برای تامین امنیت رای‌گیری و جلوگیری از هر نوع ناامنی، امروز (شنبه) مانع ورود وسایط نقلیه سنگین و باری به شهر کابل می‌شود.

علاوه بر این، از دیروز تا پایان رای‌گیری در امروز (شنبه)، ورود مسافران به استثنای کارمندان کمیسیون انتخابات، ناظران داخلی و بین‌المللی و بیماران و کارکنان سازمان‌های پزشکی به کابل ممنوع اعلام شده‌ است.

در همین حال، حامد کرزای، رئیس‌جمهور افغانستان پنجشنبه در یک ویدئوکنفرانس با تمام فرماندهان ارشد ارتش ملی افغانستان، از آنها خواست مانند دور نخست، در روند برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نیز بی‌طرفی کاملشان را حفظ کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بنده
United States
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
۰
۰
بنظرمن آقای عبدالله آدم خوب معلوم میشه آینده افغانستان
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها