رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان لالی در استان خوزستان گفت: پل شور بر فراز دره​ای با عمق 120متر به عنوان تنها پل ارتباطی شهرستان​های لالی و اندیکا در شمال خوزستان به استان چهار محال و بختیاری فرسوده شده و دیگر جوابگوی مردم این منطقه نیست.
کد خبر: ۶۹۱۸۰۷
پل فرسوده 60 ساله روی دره 120 متری

سیدعباس تلقری افزود: این پل 60 سال پیشینه دارد که در زمان ساخت هفته​ای پنج دستگاه خودرو از آن تردد داشت و امروز روزانه بیش از 800 دستگاه خودرو روی آن رفت و آمد می​کنند

وی طول پل را 40 متر و عرض آن را با احتساب دو پیاده​رو یک متری در مجموع 13 متر اعلام کرد و گفت: این پل فلزی دیگر جوابگوی حجم بالای ترافیک موجود بر آن نیست.

تلقری، محور لالی - اندیکا را نیازمند تعریض دانست و افزود: پیشتر این دو شهرستان به صورت بخش، از توابع مسجد سلیمان بودند و محورهای ارتباطی آنها هم روستایی بود، ولی هم​اینک با تبدیل شدن لالی و اندیکا به شهرستان و ارتباط خوزستان با چهارمحال و بختیاری از این طریق، محور موجود نیازمند بهسازی و تعریض است. پل جایگزین پل شور هم که در کیلومتر 10 این محور قرار دارد باید ساخته شود.

لالی واقع در شمال خوزستان و 180 کیلومتری اهواز 334 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مجموع 79 کیلومتر راه اصلی و بقیه راه روستایی استY لالی در فروردین 82 به عنوان شهرستان مستقل از شهرستان مسجدسلیمان جدا شد.

جمعیت این شهرستان براساس آخرین برآوردها نزدیک به 90 هزار نفر برآورد شده که 50 درصد آن عشایر، 30 درصد روستایی و 20 درصد شهری است.

شهرستان اندیکا هم با 2300 کیلومتر مربع وسعت و 80 هزار نفر جمعیت با سه بخش در شمال​شرقی خوزستان قرار دارد. این شهرستان پیش از این بخشی در شهرستان مسجدسلیمان بود. تبدیل شدن بخش اندیکا به شهرستان از سال 84 آغاز و در نیمه دوم سال ۸۶ نهایی شد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها