الشرق الاوسط تحلیل می کند:

سه هفته حساس و سرنوشت ساز برای ایران

سخنگوی کاترین اشتون مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نخستین جلسه مذاکرات بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک در وین ، فضای حاکم بر مذاکرات را جدی توصیف کرد.
کد خبر: ۶۹۱۶۸۵
مذاکرات هسته‌ای با ایران مثبت و جدی است

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مایکل مان گفت: ایران و 1+5 با دستور کار پیشنهادی این دوره از مذاکرات موافقت کردند.

وی در محل آستریا سنتر وین با بیان اینکه خانم اشتون برای پیشبرد برنامه های این دوره از مذاکرات پیشنهادی را به ایران و1+5 ارائه کرد، گفت: خانم اشتون چگونگی روند گفتگوها در این دوره را پیشنهاد کرد که با آن موافقت شد.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: می خواهیم با تلاش فراوان کار کنیم تا پیش از 29 تیرماه به یک توافق دست یابیم.

مایکل مان با اشاره به دیدار پیش از ظهر پنجشنبه خانم کاترین اشتون با یوکیا آمانو گفت: خانم اشتون در دیدار با آمانو از نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی که در توافق نامه ژنو آمده است تشکر کرد.

در این دیدار همچنین درباره نقش مهم آژانس بین المللی انرژی اتمی گفتگو شد.

مایکل مان در باره ششمین دوره از مذاکرات وین نیز گفت: ششمین دوره از مذاکرات وین با دیدار خانم اشتون و آقای ظریف از روز چهارشنبه در وین آغاز شد.

امروز نیز نشست افتتاحیه با حضور همه کشورهای شرکت کننده در مذاکرات در مقر سازمان ملل در وین آغاز شد که یک ساعت ادامه داشت و در نشست افتتاحیه درباره چگونگی روند مذاکرات صحبت شد.

سخنگوی خانم اشتون تاکید کرد: دیدارهای دوجانبه بین هیات های 1+5 با ایران نیز برگزار می شود.

وی گفت: قرار است امروز بعد از ظهر کشورهای 5+1با خانم اشتون دیدار کنند. می خواهیم با تلاش فراوان کار کنیم تا پیش از 20جولای (29تیرماه) به یک توافق دست یابیم. امیدواریم که ایرانی ها هم همین هدف را دنبال کنند.

مایکل مان همچنین با حضور در نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوال خبرنگاران که چرا آنها اجازه ورود به هتل کوبورگ را ندارند، گفت: این تصمیم یک مساله مربوط به تدابیر امنیتی است ولی همه تلاش خود را خواهیم کرد که کار خبرنگاران آسانتر شود.

وی همچنین در خصوص مدت اقامت خانم اشتون و هیات های حاضر در وین گفت: تا آنجا که می دانیم خانم اشتون تا آخر می ماند اما هنوز مشخص نیست که آیا می ماند یا برای چند روزی می رود هنوز چیزی مشخص نیست. در خصوص هیات های دیگر نیز هنوز چیزی مشخص نیست شاید هیات ها برای مشورت به پایتخت ها بروند و دوباره بازگردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها