آیت الله موحدی کرمانی خیر داد:

هاشمی شاهرودی رئیس احتمالی مجلس خبرگان

نبض سیاست

آیت‌الله شاهرودی رییس اجلاس شانزدهم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری شانزدهمین اجلاس دور چهارم مجلس خبرگان در 12 ـ ‌11 شهریور به ریاست آیت‌الله هاشمی‌ شاهرودی خبر داد و درباره ریاست این مجلس گفت: همه ما امیدواریم آیت‌الله مهدوی‌کنی سلامت خود را پیدا کنند اما طبق آیین‌نامه برای انتخاب رئیس عمل می‌کنیم.
کد خبر: ۶۹۱۱۱۳
آیت‌الله شاهرودی رییس اجلاس شانزدهم

وی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به گزینه‌های رییس مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: گزینه‌ها فقط در روز اجلاس مشخص خواهد شد. البته همه ما امیدواریم آیت‌الله مهدوی‌کنی سلامت خود را پیدا کنند.

ایران، دارای بیشترین پیشرفت در سال 2013

براساس شاخص ثبات که صندوق صلح در آمریکا آن را منتشر می‌کند، ایران بیشترین پیشرفت را در جهان براساس 12 شاخص از جمله مولفه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، کاهش فقر و حقوق بشر داشته است.

سایت انتخاب به نقل از شبکه «ای 24 نیوز» نوشت: انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رییس‌جمهور ایران موجب آن شده که این کشور از نظر اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بیشترین پیشرفت و ثبات را در جهان در سال 2014 ـ‌2013 داشته باشد.

اختصاص شعبه برای جرایم قاچاق کالا و ارز

رییس قوه قضاییه در بخشنامه‌ای اختیار اختصاص شعبه یا شعبی برای رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز را به روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور تفویض کرد.

به گزارش فارس در این بخشنامه آمده است: در اجرای بند الف ماده 11 و تبصره یک ماده 60 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصوب سوم دی ماه 1392 به این‌وسیله به روسای کل دادگستری استان‌ها تفویض اختیار می‌شود با بررسی وضع خاص استان و لحاظ صلاحیت و تجارب قضات نسبت به تعیین یا اختصاص شعبه یا شعبی از دادگاه‌ها برای رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز و صدور حکم مبنی بر تبدیل جزای نقدی به حبس اقدام کنند.

بررسی نطق کریمی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

به‌دنبال نطق جنجالی کریمی قدوسی، عزیز اکبریان عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: به در خواست دادسرای ویژه کارکنان دولت در حال بررسی نطق کریمی قدوسی هستیم.

وی در گفت‌وگو با ایلنا یادآور شد: با شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از کریمی قدوسی، این شکایت به دادسرای ویژه کارکنان دولت ارجاع شده و این دادسرا که مسئولیت رسیدگی به این مساله را بر عهده دارد از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درخواست کرده تا نطق کریمی قدوسی را مورد بررسی قرار دهد.

وی یادآور شد: در صورتی که مطالب مطرح شده مطابق وظایف نمایندگی کریمی قدوسی نباشد، این مساله در اختیار مرجع قضایی قرار می‌گیرد.

اکبریان این را هم گفت که قرار است یکی از اعضای هیات نظارت برای بررسی بیشتر، شخصا با کریمی قدوسی دیدار و گفت‌وگو کند.

لیلی و مجنون سیاست

برادر رییس‌جمهور سابق کشورمان، رابطه محمود احمدی‌نژاد با اسفندیار رحیم‌مشایی را به رابطه لیلی و مجنون تشبیه کرده و گفته است که جدایی‌شان از یکدیگر به معجزه خداوند نیازمند است. به گزارش پارسینه، داوود احمدی‌نژاد با اشاره به سخنان قبلی خود در مورد قطع رابطه احمدی‌نژاد و مشایی می‌گوید: من عرض کردم این خبر را شنیده‌ام و خودم هم این را باور نکردم و مطمئن هستم که این اتفاق نمی‌افتد.

کرسنت، جعبه سیاهی برای مجلس

سیدمسعود میرکاظمی وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد و نماینده فعلی مجلس، در گفت‌وگویی با تسنیم به انتقاد از اظهارنظر وزیر صنعت درباره پرونده کرسنت پرداخت و ضمن طرح برخی مشکلات این قرارداد گفت: تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم، مجلس بر روال پیگیری پرونده کرسنت نظارت می‌کرد، اما متاسفانه بعد از آمدن آقای زنگنه و رفتن پرونده به شورای عالی امنیت ملی، کرسنت به جعبه سیاهی برای مجلس تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها