نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: خبرگان چشمان بیدار و بصیر ملت ایران در شناخت امام و ولی مسلمین است و جایگاه خطیری در این نظام الهی دارد.
کد خبر: ۷۱۲۴۲۱
خبرگان در هندسه نظام موقعیت خطیری دارد

آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در مراسم افتتاحیه اجلاس شانزدهم خبرگان رهبری در دوره چهارم، جایگاه مجلس خبرگان را در نظام جمهوری اسلامی ایران در تعیین فقیه جامع‌ الشرایط و حاکم جامعه اسلامی در چارچوب قوانین و شرایط، بسیار مهم دانست.

وی افزود: مجلس خبرگان حلقه جمع اسلامیت و جمهوریت نظام است که در هندسه جمهوری اسلامی ایران موقعیت خطیری دارد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی که ریاست نشست شانزدهم خبرگان را بر عهده دارد در آغاز این نشست با اشاره به خدمات و مجاهدات بی‌وقفه آیت‌الله مهدوی‌کنی در دوران مبارزات انقلاب و پس از پیروزی انقلاب در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری، از شخصیت وی تکریم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد ، با شفا و سلامت آیت‌الله مهدوی‌کنی، ملت و خبرگان شاهد بازگشت و استفاده از وجود پربرکت رئیس مجلس خبرگان رهبری در عرصه‌های مختلف باشند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی همچنین درگذشت چهار نفر از اعضای خبرگان شامل آیت‌الله محمدی گیلانی، آیت‌الله زرندی، آیت‌الله جباری و ماموستا حسام‌الدین مجتهدی، نمایندگان تهران، کرمانشاه، مازندران و کردستان را به مردم این استان‌ها و اعضای خبرگان تسلیت گفت.

آغاز شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری

شانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دور چهارم، صبح امروز (سه‌شنبه) به ریاست آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

در ادامه چهار نفر از اعضای مجلس خبرگان هر یک به مدت 15 دقیقه سخنرانی می‌کنند و پس از آن کمیته پنج نفره‌ای محورهای پیشنهادی برای بیانیه پایانی را اعلام می‌کند.

مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به عنوان مهمان مدعو درباره مسائل فرهنگی کشور در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد.

اجلاس خبرگان رهبری فردا (چهارشنبه) نیز ادامه خواهد داشت و اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح روز پنجشنبه با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره)، با آرمان های امام راحل تجدید بیعت و سپس با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها