وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

سهم اندک صنعت از یارانه‌ها

وزیر صنعت با اعلام این که برای حمایت از واحدهای تولیدی در فاز دوم هدفمند سازی یارانه‌ها مبلغ اندکی را از معاونت برنامه ریزی دریافت کردیم گفت: این پول به تولیدکنندگانی که برای کاهش مصرف انرژی اقدام کرده‌اند، پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۶۹۰۷۵۴
سهم اندک صنعت از یارانه‌ها

محمدرضا نعمت زاده امروز سه شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام این که هدف دولت یازدهم هدایت فعالیت‌ها به سمت بخش خصوصی است، اظهار داشت: متأسفانه در دولت گذشته بیشتر فعالیت‌ها در چارچوب دولت انجام می شد که این موضوع آسیب‌های جدی را بر تقویت بخش خصوصی در کشور وارد کرده بود به همین منظور دولت یازدهم در صدد ادامه اقدامات دولت گذشته نیست.

وی در خصوص تأمین مایحتاج مردم در ماه رمضان نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: مواد مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان به نحو مناسبی ذخیره سازی شده است و هیچ گونه نگرانی در این رابطه وجود ندارد چرا که برای تأمین مایحتاج مردم از بخش داخلی و بازارهای خارجی کمک گرفته شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تأمین مواد غذایی شامل برنج، گندم، روغن برعهده شرکت بازرگانی دولتی است و مابقی اجناس نیز توسط وزارت جهاد کشاورزی تأمین خواهد شد.

نعمت زاده با بیان این که نرخ تورم نیز در سه ماهه نخست امسال روند کاهشی را تجربه کرده است، گفت: این امر نشان از آن دارد که قیمت کالاها نیز به صورت کلی کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای حمایت از واحدهای متأثر از اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها مبلغ اندکی از معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری دریافت کرده‌ایم، اظهار داشت: با ابلاغ این مصوبه مبلغ مذکور مشخص خواهد شد و با دریافت این مبلغ و واریز آن به بانک صنعت و معدن می توانیم سه برابر وام دریافت کنیم که این موضوع خود می‌تواند راهگشایی برای حل مشکلات تولیدی باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: البته تسهیلات مذکور را به واحدهای تولیدی که در کاهش مصرف انرژی اقدامات موثری انجام داده و کالاهای صادرات محور را تولید نموده اند پرداخت می‌کنیم.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها