گزیده عناوین روزنامه های صبح روز یکشنبه

به روحانی چه گفتند

گزیده عناوین روزنامه های صبح سه شنبه

آژیر قرمز درتالار شیشه ای

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین صفحات اول خود مطالبی همچون،««سند مهندسی فرهنگی» امسال اجرایی می شود»،«مهدی هاشمی مرداد ماه محاکمه می شود»،«حمایت ویژه از تحقیقات نخبگان پزشکی»،«امروز آخرین مهلت ابراز علاقمندی برای رشته‌های خاص کنکور 93»،«کاسبان اقتصاد دستوری مانع حرکت دولت می‌شوند» و «آژیر قرمز درتالار شیشه ای» را منتشر کردند .
کد خبر: ۶۹۰۶۴۴
آژیر قرمز درتالار شیشه ای

خراسان:آژیر قرمز درتالار شیشه ای

شاخص کل بورس که مبنا و نشانگر میزان سود و زیان عامه سهامداران در بازار است، مدتی به کما رفته و در سرازیری قرار گرفته است.این شاخص دیروز هم با روند نزولی به کارخود پایان داد، تا دماسنج بازار سهام 628 واحد دیگر افت کند و به کانال 69 هزار واحدی نزدیک شود. ریزش های شدید بورس تهران که از 6 ماه گذشته آغاز شده و به صورت مداوم ادامه یافته است، نگرانی شدیدی را در بین اهالی تالار شیشه ای ایجاد کرده و بورس تهران را در رکودی پا برجا فرو برده است.در این میان سیاست های اتخاذ شده توسط دولت همچون کاهش نرخ سود سپرده های بانکی، جلوگیری از عرضه های خرد خصوصی سازی و افزایش قیمت سیمان و خودرو نیز در کنار راه اندازی صندوق توسعه و اوراق اختیار فروش تبعی نتوانست بورس تهران را از کما خارج کند زیرا بازار سرمایه در شرایط فعلی از کمبود شدید نقدینگی رنج برده و به اقدام عملی در حوزه سیاسی و اقتصادی نیاز دارد.

نگرانی شدید سهامداران از وضعیت قرمز بورس

قیمت بیشتر سهام شرکت هادر بازار سرمایه دیروز افت کرد و شرکت های پالایشگاه بندرعباس،تاپکو،سرمایه گذاری غدیر، مپنا، فولاد مبارکه، بانک پاسارگاد، سرمایه گذاری سایپا، ارتباطات سیار، بانک پارسیان، بانک صادرات، گسترش نفت و گاز پارسیان، مخابرات، نفت سپاهان و توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند. این در حالی است که علاوه بر ناکامی صندوق توسعه بازار سرمایه و تزریق نشدن نقدینگی، طرح بیمه سهام از طریق فروش اوراق اختیار فروش تبعی بازار سهام نیز به همان سرنوشت دچار شد چرا که این طرح موجب شده است تا سهامداران مقادیر بیشتر سهام خود در این شرکت ها را راهی تابلو کنند. به طوری که سهامداران از ترس زیان بیشتر تنها به میزانی که امکان خرید اوراق فروش تبعی دارند سهام خود را نگهداری می کنند که همین موضوع بازار را با مازاد عرضه مواجه کرده است این در حالی است که اکثر کارشناسان معتقدند منابع تامین مالی اوراق فروش تبعی و متولی تامین بازدهی وعده داده شده به سهامداران با ابهاماتی مواجه است و با گذشت دو روز از شروع این طرح همچنان ماهیت متولیان و توانایی مالی آنها برای تامین وعده های داده شده نامشخص است. علاوه بر این نزدیک شدن به زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته ای نیز بر وضعیت بازار سرمایه اثر گذار بوده و این عوامل در کنار کمبود شدید نقدینگی و ترس سرمایه گذاران موجب شده است تا بورس تهران از ابتدای هفته تا کنون به زیان خود افزوده و چهره یک بازار بحران زده را از خود به نمایش بگذارد.

حجم وارزش بازار سرمایه تا سطح333هزار میلیارد تومان نزول کرد

به گزارش ایسنا،همچنین در بازاردیروز شرکت های مطرح بازار با صف های فروش مواجه شدند به طوری که پالایشگاه بندرعباس، معادن بافق، سیمان فارس و خوزستان و مپنا از شرکت هایی با بیشترین تقاضای فروش بودند. حقیقی ها دیروزنسبت به فروش سهام خود هجوم برده و به شدت از صنایع بانکی، خودرویی، فرآورده های نفتی، محصولات شیمیایی،فلزات اساسی و محصولات دارویی خارج شدند.بر اساس این گزارش حقیقی ها 218 هزار و 46 میلیون سهم خریداری کرده و در مقابل 265 هزار و 401 میلیون سهم فروختند این در حالی است که خرید سهامداران حقوقی از فروش آنها بیشتر بوده است. در مجموع در بازار قرمز دیروزحجم و ارزش معاملات به شدت کاهش یافت یعنی در معاملات دیروز تنها 333 میلیون سهم به ارزش 80 میلیارد تومان معامله شد و ارزش بازار سرمایه نیز تا سطح 333 هزار میلیارد تومان نزول کرد.

قیمت سهام شرکت ها به طور متوسط بین 45 تا 60 درصد کاهش یافته است

فارس نوشت: اکنون قیمت سهام اکثر شرکت های حاضر در بورس بیش از ۶ ماه است روند نزولی به خود گرفته و می توان گفت، حداقل میزان افت قیمت سهام 50 درصد شده است، اما شاخص بورس 20 درصد افت کرده است. بنابراین با مروری در سایت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار و نگاهی به قیمت سهام شرکت ها در اواسط سال گذشته به وضوح در می یابیم که قیمت سهام شرکت ها به طور متوسط بین 45 تا 60 درصد کاهش یافته است. فارغ از تشریح ماجرای چگونگی زیان سهامداران و اینکه اکثریت قیمت ها حتی به زیر قیمت اسمی که همه فعالان و مسئولان از آن به خوبی مطلع اند، وعده و وعید هایی مبنی بر خروج سهامداران از زیان و حمایت شرکت های حقوقی و در کنار آن مصاحبه های متعدد مدیران بازار سهام و مدیران ارشد دولتی داده شد، اما اکنون پس از گذشت 6 ماه از روند نزولی بازار خبری از این حمایت های مؤثر نیست.به عنوان مثال مصاحبه مدیران ارشد بازار سرمایه از رئیس سازمان بورس گرفته تا مدیران میانی در خصوص بازگشت بازار به روال طبیعی و حمایت بی چون و چرای دولت از بازار سرمایه با رسانه ها منتشر می شد اما پس از آن همچنان شاهد افت قیمت ها بوده ایم.در کنار آن جلساتی با عناوین مختلف میان حقوقی های بازار و سازمان بورس یا سازمان بورس با دولت و یا دولت با حقوقی ها برگزار شد و خروجی آن عرضه های کم تر حقوقی ها بود.

یک کارشناس بورس مدعی شد: ژنرال ها پشت پرده کاهش شاخص بورس

در این میان،یک کارشناس بورس با بیان اینکه تاکنون حرف و عمل مثبتی از دولت در خصوص بازار سرمایه ندیده ایم،مدیران صنعتی واقتصادی دولت را که به آنها لقب ژنرال داد،عامل کاهش شاخص بورس دانست. به گزارش فارس،محمدرضا صادقی مقدم کارشناس بورس در گفتگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی پایش گفت: در شهریور ماه سال گذشته ما با دولت جدیدی رو به رو بودیم که با روی کار آمدنش یک فضای خوش بینی را شکل داده بود. این فضا باعث شد تا ژنرال های اقتصادی و صنعتی دولت که همگی از وزرای دولت های گذشته بودند، از بازار سرمایه حمایت کامل کنند.وی تصریح کرد: شروع فعالیت این مدیران همزمان با ارائه لایحه بودجه 93 به مجلس بود و از سوی دیگر صحبت های بعضی از دولتمردان این احساس را ایجاد کرد که نگاهشان به برخی مسائل از جمله سیاست های اجرایی اصل 44 متفاوت بوده است .این کارشناس بورس خاطرنشان کرد: این خوش بینی ها نمودار افزایش قیمت بورس را از شهریور تا دی ماه سال گذشته بالا برد و بعد از آن با اتفاقاتی که افتاد این شاخص کاهش پیدا کرد. به عنوان مثال وزیر نیرو گفت که نیروگاه ها اشتباهی واگذار شدند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعلام کرد که واگذاری شرکت مخابرات ایران غلط بوده است.صادقی مقدم ادامه داد: اما در این میان وزیر نفت اصلاً نگفت که شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه ها را اشتباهی واگذار کرده ولی عملاً این کار را انجام داد و افزایش نزدیک به پنج برابری قیمت خوراک در برنامه بودجه سال 93 عملاً این حقیقت را اثبات کرد.وی عنوان کرد: همچنین اخذ بهره مالکانه نیز روی بورس تأثیر منفی گذاشته است. توجیه آن ها نیز برای این وصول ایجاد طرح های فولادی است که عیناً خلاف اصل 44 قانون اساسی است.

کاهش قیمت ارز علت افت شاخص بورس

عباسعلی حقانی نسب،دیگر کارشناس بورس نیز اظهار کرد: بازار با اقدامات دولت و مجلس یک نگاه کوتاه مدت پیدا کرده است. اقدامات دولت و مجلس امنیت سرمایه گذاری بلند مدت را از بین برده است. این نگاه کوتاه مدت با افزایش سود از محل تولید که بلند مدت است در تناقض است. توصیه من به فعالان بازار این است که ما باید تمام تلاشمان روی این مسئله متمرکز باشد که نگاه بلند مدت را به بازار برگردانیم.وی افزود: سه دلیل مشخص و کاربردی برای افت بازار وجود دارد. این افت قابل پیش بینی بود. تا قبل از دولت جدید و حتی مدتی بعد از دولت جدید عملاً ما یک افزایش نرخ ارز داشتیم. قیمت ارز تا 3700 تومان هم رسیده بود ولی بعد از آن شروع به کاهش کرد. یکی از دلایل کاهش قیمت بورس این بود که افزایش سود شرکت ها از محل افزایش نرخ فروششان که ناشی از نرخ ارز بود متوقف شد. یعنی شرکت ها با کاهش سود مواجه شدند یا به عبارتی افزایش سودشان متوقف شد.

خراسان

-چند مدیر بانکی و نفتی متهمان جدید پرونده زنجانی
-«سند مهندسی فرهنگی» امسال اجرایی می شود
-چه سری، چه دمی، عجب پایی!
-آژیر قرمز در تالار شیشه‌ای

کیهان

-فضاسازی جریان‌های غربگرا برای تخریب روند سیاسی عراق
-نگرانی نمایندگان مجلس از توقف رشد علمی در دانشگاه‌ها
-هیچ یک از برندهای برنج موجود در بازار، ایرانی نیست
-مهدی هاشمی مرداد ماه محاکمه می شود

جمهوری اسلامی

-افتتاح پیشرفته ترین خط تولید فولادهای کیفی کم کربن در خاورمیانه و واگن برگردان شماره 2 فولاد مبارکه
-تلاش مخالفان مالکی برای تحریم جلسه امروز مجلس جدید عراق
-صادرات به حدود 96 درصد واردات رسید
-حمایت ویژه از تحقیقات نخبگان پزشکی

آفرینش

-امروز آخرین مهلت ابراز علاقمندی برای رشته‌های خاص کنکور 93
-مصباحی‌مقدم:جرم‌انگاری عمل وازکتومی هنوز به تصویب مجلس نرسیده است
-پیغام افرادی از داخل و خارج برای پرداخت بدهی زنجانی
-حمایت نتانیاهو از استقلال کردهای عراق

آرمان

-کاسبان اقتصاد دستوری مانع حرکت دولت می‌شوند
-پرونده احمدی‌نژاد مختومه نشده است
-با اصل ساپورت پوشیدن مخالف نیستم
- جدیدالاسلام‌ها نگران شدند!

ایران

-افت 175 تومانی دلار و 18 هزار تومانی سکه
-ضریب نفوذ اینترنت در کشور از ادعا تا واقعیت
-ساخت سالن های سینما با فضای کودکانه
-گرمای هوا در آستانه رکورد شکنی

جام جم

-حضور معنادار سیاستمداران آمریکایی در تجمع منافقین
-رانندگی با سرعت 1600 کیلومتر بر ساعت
-معافیت از خدمت سخت تر شد
-نجات هلند در دقیقه آخر

سیاست روز

-نشانه‌های آشکار از نقش حتمی سرویس‌های جاسوسی دشمن در بلوای عراق
-تحریم‌کنندگان نشست پارلمان، منفوران ملت عراق
-تگزاس و اسکاتلند رسوا‌کنندگان آمریکا و انگلیس
-دُم تکان دادن روباه را باور نکن!

دنیای اقتصاد

-جنجال رسانه ای چهره منفور در آستانه هسته ای
-آثار خطرناک نرخ بهره پایین
-واکنش متضاد بورس و دلار
-تعیین خلیفه از سوی داعش

شرق

-بنگاههای واگذار شده در حال بازگشت به دولت
-کاهش 2/5 میلیون نفری جمعیت پایتخت
-داعش:خلافت اسلامی تشکیل می دهیم
-قفل خانه احزاب در انتظار کلید

نسل فردا

-برخی گفتند حاضرند بدهی بابک زنجانی را بپردازند
-بازیگران چگونه به استقبال مرگ می روند
-درخواست کمک وزارت نیرو از مردم
-آخرین تغییرات قوانین سربازی

وطن امروز

-اژه ای: بانک مرکزی عزم مقابله با بدهکاران را ندارد
-ساعت کاری قابل تغییر است
-بورس را نجات دهید
-پشت پرده تلخ

رسالت

-پیشرفتی حاصل نشود تمدید مذاکرات ضرورتی ندارد
-شرایط اکران فیلم‌های کودک را فراهم می کنیم
-استیضاح فرجی دانا به قوت خود باقی است
-تشکیل خلافت داعش با طعم عقب نشینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها