وداع با «دا»

چه شخصیتی باید داشته باشد ، کتابی که برای ارادت به او نوشته می‌شود، پرفروش‌ترین کتاب تاریخ یک کشور 80 میلیونی شود؟ درباره سیاستمداران و نویسندگان بزرگ صحبت نمی‌کنیم. درباره مادری صحبت می‌کنیم که با فداکاری‌هایش و تقدیم همسر و فرزندانش برای دفاع جانانه از این آب و خاک خود را سپر جوخه‌های آتش کردند.
کد خبر: ۶۹۰۱۵۰
وداع با «دا»

درباره مادری سخن می‌گوییم که گرچه عظمتش بسیار بالابلند است، گرچه رمان‌ها و طومارها کاغذ نمی‌توانند وصفش کنند، اما همه مردم ایران او را با نامی می‌شناسند مختصر و کوتاه؛ «دا». همین نام دو حرفی کافی است تا همه بدانند از شاه‌ پسند حسینی صحبت می‌کنیم.

مادر سیده‌ زهرا حسینی که با روایت کتاب «دا» موجی از تحسین و هلهله مرحبا را به هوا برد و اشک بسیاری از خوانندگان را در خلوتشان با روایت بی‌نظیرش فرو چکاند تا همه ما بعد از سال‌ها از خود بپرسیم که در طول هشت سال جنگ تحمیلی چه اتفاقی افتاد و این همه فداکاری ریشه در چه دارد.

زمانی که سیده‌ زهرا حسینی کتاب سترگ «دا» را روایت می‌کرد، دلیل نامگذاری این کتاب را جایگاه ارزشمند این مادر ایثارگر و دیگر مادران شهدایی عنوان کرده بود که در حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس نقش اساسی داشتند. دا، همسر شهید حسینی و مادر شهید علی حسینی از مدافعان خرمشهر بود که در آغازین روزهای جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند. دو نفر از فرزندان او نیز به مقام جانبازی نائل شده‌اند.

«دا» دو روز پیش در سن هشتاد و یک سالگی چشم از دیار فانی فروبست. آن هم درست در یک روز انقلابی: هفتم تیر؛ روزی که عطر شهادت دارد در همیشه تقویم‌های ایرانی. روز گذشته پیکر او بر فراز دست‌های جمعی از مردم تهران، از مقابل منزلش واقع در خیابان وصال شیرازی، روبه‌روی بیمارستان آریا، کوچه شهید سیدحسین حسینی تشییع شد و این تشییع تا چهارراه ایتالیا ادامه پیدا کرد. پیکر این مادر و همسر شهید برای انجام مراسم خاکسپاری به شهر ایلام و امامزاده سیدابراهیم‌بن‌ محمدبن باقر(ع) منتقل خواهد شد.

بامداد محمدی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها