رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: با بررسی های صورت گرفته 44 درصد تلفات جاده ای کشور مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است.
کد خبر: ۶۸۸۸۳۲
عابران و موتورسواران عامل 44 درصد تلفات جاده ای

سردار اسکندر مومنی امروز پنجشنبه در جمع فرماندهان پاسگاه​های پلیس راه مازندران در ساری با بیان اینکه در استان های شمالی بیشترین تلفات جاده ای نیز مربوط به موتورسیکلت سواران است، گفت: استان های مازندران، گیلان و گلستان در مقایسه با سایر استان های کشور رتبه اول کشوری را در ارتباط با تلفات جاده ای به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه 60 درصد تلفات جاده ای در استان های گیلان، مازندران و گلستان مربوط به موتورسیکلت سواران است، افزود: علت 70 درصد جان باختن موتورسیکلت سواران، نداشتن کلاه ایمنی و ضربه وارده به سر است.

سردار مومنی پیوستگی و نزدیکی شهرها، تردد از عرض جاده توسط عابران پیاده، کمبود پل و زیرگذرها و کشاورزی بودن منطقه را از جمله دلایل اصلی در بروز سوانح رانندگی به ویژه تلفات جاده ای در استان های شمالی کشور ذکر کرد.

وی با اشاره به وجود 16 میلیون خودرو در کشور، گفـت: با بررسی های صورت گرفته در سال گذشته 18 هزار نفر از شهروندان به علت حوادث و سوانح رانندگی در مناطق مختلف کشور جان خود را از دست دادند و این در حالی است که این شمار تلفات جاده ای در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن همسو با اقدامات پیشگیرانه کاهش داشته است.

رییس پلیس راهور همچنین بر لزوم رفع نقاط حادثه خیز در جاده های مختلف کشور تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم نیازمند تخصیص اعتبار لازم است.

ضرورت نصب تابلو و علایم رانندگی در نقاط حادثه خیز

سردار مومنی گفت: با هدف کاهش حوادث و سوانح رانندگی، نصب تابلو و علایم رانندگی به ویژه در نقاط حادثه خیز لازم و ضروری و این مهم باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

وی افزود: باتوجه به حجم بالای تردد خودرو، میزان آزادراه و بزرگراه در مازندران در مقایسه با سایر استان های کشور ناچیز است و پاسخگوی نیازها نیست.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور بر لزوم اصلاح و بازسازی تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی در جاده های مختلف کشور تاکید کرد و گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین خواب آلودگی راننده ، علت 70 درصد تلفات جاده ای در کشور را به خود اختصاص داده است.

سردار مومنی افزود: با هدف کاهش حوادث و سوانح رانندگی نسبت به نصب دوربین کنترل سرعت در جاده های مختلف کشور اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفته است که این امر تداوم خواهد داشت.

وی گفت: همچنین 30 هزار کیلومتر از جاده های پرتردد کشور به سامانه تمام هوشمند متصل می شوند و محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه در اولویت اصلی اجرای این طرح قرار دارند.

رییس پلیس راهور در خصوص تخلفات و جرایم رانندگی نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 هزار تخلف بیش از 10 میلیون ریالی برای دارندگان خودروها ثبت و برابر آنان قبوض جریمه صادر شد که تاکنون 45 درصد جرایم پرداخت شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها