سردار مؤمنی در جمع خبرنگاران عنوان کرد

کاهش ۹ درصدی حوادث و تلفات جاده‌ای

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از کاهش ۹ درصدی حوادث و تلفات جاده‌ای در طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۵۸۴۹۱
کاهش ۹ درصدی حوادث و تلفات جاده‌ای

سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از قرارگاه نوروزی پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم گفت: خواهشی که ما از مسافران داریم این است که آرام آرام مدیریت بازگشت خود به شهرشان را آغاز کنند.

وی افزود: در بسیاری از استان‌های کشور شاهد بارش باران و برف هستیم و می‌طلبد تا رانندگان نکات ایمنی مربوط به رانندگی در این شرایط را مورد توجه قرار دهند.

فرمانده راهور ناجا با اشاره به این نکته که کاهش سرعت و افزایش فاصله طولی خودروها دو عامل تأثیرگذار در کاهش تصادفات خواهد بود گفت: در شرایط برفی و بارانی، جاده‌ها لغزنده است و همین امر سبب می‌شود هدایت‌پذیری خودرو کاهش پیدا کند.

سردار مؤمنی با اشاره به این نکته که براساس اعلام سازمان هواشناسی آخر این هفته نیز شاهد بارش باران و برف خواهیم بود گفت: از مسافران می‌خواهیم این نکات را برای ایام آخر هفته نیز به یاد داشته و مورد توجه قرار دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور همچنین به بالاترین سرعتی که تا به امروز به ثبت رسیده اشاره کرد و گفت: متأسفانه همکاران من خودرویی را مشاهده و توقیف کردند که 205 کیلومتر در ساعت سرعت داشته است.

وی گفت: در دور اول سفرها شاهد کاهش 13 درصدی حوادث و تلفات جاده‌ای بوده‌ایم اما با شروع دور دوم سفرها این عدد تا به امروز به 9 درصد رسیده است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها