آلمان و غنا معادلات را پیچیده کردند

تساوی در گروه مرگ

دو تیم آلمان و غنا در دور دوم از مرحله گروهی جام جهانی به تساوی رضایت دادند. این دو تیم از گروه هفتم به‌مصاف یکدیگر رفتند؛ آلمان سه امتیازی که خاطره خوشی از نابود کردن پرتغال داشت و غنای بدون امتیاز که زخمی بود و برای یافتن مرهمی کارساز برابر ارتش ژرمن صف‌آرایی کرده بود.
کد خبر: ۶۸۷۲۵۳

در 45 دقیقه نخست بازی، آلمانی‌ها با گردش توپ در همه مناطق ابتدا سعی در حفظ و مالکیت توپ و تسلط خود بر حریف داشتند در حالی که غنا سعی داشت با پاس‌های عمقی به دروازه ژرمن‌ها نزدیک شود. دو تیم در نیمه نخست به تساوی بدون گل رضایت دادند، اما با آغاز نیمه دوم آلمان اوج گرفت و آن‌قدر حمله کرد تا بالاخره ماریو گوتزه از غفلت مدافعان غنا استفاده کرد و در دقیقه 51 برای تیمش موفق به گلزنی شد.

غنا میدان را خالی نکرد و بازی زیبای بازیکنان غنا فقط چهار دقیقه بعد به نتیجه رسید و آیه‌وو، در دقیقه 55 گل تساوی غنا را ثبت کرد. آساموا ژیان در دقیقه 63 به کابوس آلمان تبدیل و گل دوم غنا روی تابلوی نتایج حک شد. آلمان در آستانه یک شکست قرار داشت و مسلم بود که با همه توانش دست به حمله می‌زند. آلمان در دقیقه 70 به جای خدیرا، ستاره کلیدی خود یعنی شواین اشتایگر را وارد میدان کرد. کلوزه نیز جای گوتزه را گرفت تا تاکتیک ژرمن به طور کلی تغییر کند و امیدی به گلزنی و جبران گل‌های خورده به‌وجود آید. تعویض عجیب و ارزشمندی بود، کلوزه به محض ورود به میدان توانست کرنر ارسالی از جناح چپ را به گل تساوی آلمان بدل کند. دو تیم به تساوی 2 بر 2 رسیده بودند و اوضاع به نظر متعادل و عادلانه می‌رسید، اما هر دو تیم همچنان تشنه باز کردن دروازه حریف خود بودند.

پس از این بازی سرمربی تیم ملی آلمان در نشست خبری خود گفت: حیف شد، باید با پیروزی از این میدان خارج می‌شدیم، دلم نمی‌خواست کار به دور سوم موکول شود. حالا آمریکا می‌تواند حتی شش امتیازی شود و ما در رتبه دوم قرار بگیریم. البته در دور سوم سرنوشت هر تیم در اختیار خودش قرار خواهد داشت. ما تا آخرین ثانیه جنگیدیم و به همین دلیل به همه مردانم تبریک می‌گویم. شناخت خوبی از آمریکا دارم و تردید ندارم که این تیم، قربانی مردانم در بازی سوم از مرحله گروهی خواهد شد.

سرمربی غنا نیز با تاکید بر بازی خوب مردانش تصریح کرد: بهتر از حریف بودیم،تیم حریف ما برای قهرمانی آمده و جز آن هیچ کار دیگری ندارد. در نیمه دوم، همان بازی را در زمین اجرا کردیم که من همیشه از مردانم توقع دارم، بهتر از حریف بودیم، اما برگ برنده آنها را نداشتیم، آلمان تجربه داشت و بازیکنان من فقط نظاره‌گر تغییرات تاکتیکی حریف بودند. خیلی حیف شد، اما مسلم است که ناامید نیستیم و دردور سوم برای صعود خواهیم جنگید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها