به پیوست نامه‌ای جهت برخورداری از معافیت مالیاتی

فهرست کتابفروشان به سازمان امور مالیاتی ارسال شد + عکس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بررسی موضوع معافیت مالیاتی ناشران و کتاب فروشان در اداره حقوقی این وزارتخانه تا حصول نتیجه واحد، ادامه دارد.
کد خبر: ۶۸۷۲۲۰
بررسی موضوع معافیت مالیاتی ناشران

علی جنتی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت: چند سالی است که سازمان امور مالیاتی با برداشت خاصی که از قانون دارد کتابفروشی ها را به عنوان واحدهای صنفی تلقی می کند و آنها را مشمول مالیات می داند.

وی اضافه کرد: اگر از این بررسی ها به نتیجه برسیم، موضوع را با وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی حل و فصل می کنیم و اگر به مصوبه دولت نیاز باشد، آن را مطرح می کنیم تا مصوبه لازم را از دولت بگیریم.

طبق قانون مالیات های مستقیم ناشران و کتاب فروشان از مالیات معاف هستند اما چند سالی است که به دلایل مختلف از جمعی از نـــاشران و کتاب فـــــروشان مالیات اخذ می شود.

با نزدیک شدن به زمان ارائه اظهارنامه های مالیاتی موضوع معافیت مالیاتی ناشران و کتاب فروشان مطرح و تاکنون جلسات مختلفی در سازمان امور مالیاتی و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص برگزار شده است.

الکترونیکی کردن خدمات، اولویت معاونت فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: الکترونیکی کردن خدمات، اولویت اصلی معاونت فرهنگی این وزارتخانه است.

جنتی در حاشیه بازدید از بخش های مختلف معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که یکی از مشکلات در معاونت فرهنگی و اداره کتاب مشکل در نظام فناوری این معاونت است، افزود: تلاش داریم برای این که رفت و آمدها و مراجعات ناشران و چاپخانه داران را به حداقل برسانیم، خدمات مربوط به مجوزهای چاپ و نشر را به صورت اینترنتی ارائه کنیم.

آغاز فعالیت هیات نظارت بر کتاب با 21 عضو

جنتی در خصوص فعالیت های معاونت فرهنگی گفت: هیئت نظارت بر کتاب که متشکل از 21 نفر است به تازگی کار خود را آغاز و اقدامات خوبی کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در هیئت نظارت بر کتاب اقدامات مفیدی صورت گرفته است که از آن جمله می توان به اتاق فکر متخصصان و اندیشمندان حوزه کتاب اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها